Тенденциите: Нови технологии и корпоративна социална отговорност

В последните няколко години пазара на събития се определя от няколко тренда според маркетинг мениджъра на BMW Group България Даниела Димитрова. На първо място от яркото присъствие на социалните медии и нови технологии. "Социалните медии са леснодостъпен начин да достигнеш до потребителите, да ги поканиш за участие, да се създаде шум около събитие. Те лесно и бързо дават и обратна връзка за събитие, елементи от събитието и продукта, представен там", коментира Димитрова. Тя допълва, че развитието на апликации (apps) за смартфони също дава голяма възможност за по-добро планиране и по-дълъг остатъчен ефект от събития.

Вторият тренд, на който маркетинг мениджърът на "BMW Group България" обръща внимание, е ангажиране с марката. Според Даниела Димитрова социалните медии са едно силно оръжие за ангажиране с марката, но присъствието/участие на събитие е фактор, който създава личен контакт, взаимодействие и лоялност на клиентите към марката/услугата. Все повече се налага интерактивното участие на публиката вместо статично представяне на продукт/услуга. Устойчивост и корпоративна и социална отговорност е третата силно застъпена тенденция на събитийния пазар. "Този тренд се пренесе и в събитийната сфера. Даже бих казала, че това не е тренд, а е посока, която ще остане за дълго в маркетинга и изобщо в управлението на компаниите", категорична е Даниела Димитрова.

Бизнес мениджърът "Кулинарни продукти" и мениджърът "Корпоративни връзки" в "Нестле България" Нели Ангелова също споделя, че в последните няколко години наблюдаваме значително по-добро и ясно разбиране на понятията "социалноотговорна компания" и "политика за създаване на споделена стойност към обществото" сред компаниите в България и особено тези с български произход. "Бизнесът еволюира в намирането не само на бизнес партньорства, но и все по-често виждаме примери за създаване на социални партньорства между компаниите, които заедно участват в различни съвместни инициативи и обществено значими каузи", коментира Ангелова.

Другата отчетлива тенденция, за която говори Диана Иванова, конферентен директор в SEG, е, че започват да се организират все повече събития извън София. "Ако през последните години например пазарът в Пловдив много рязко бе западнал (става дума за периода 2008 - 2014), от тази година картината рязко се смени и през погледа на нашия екип все повече събития се организират в Пловдив. Същото важи и за Варна, Бургас и Черноморието като цяло. Предпочитани са Родопите, зимните курорти. Нашите екипи непрестанно пътуват. В момента имаме командировани екипи почти във всяка точка на България", споделя Иванова.

Още от Капитал