Локацията е кралят
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Локацията е кралят

Локацията е кралят

Нови места за събития биха развили пазара веднага най-малкото защото в момента конкуренцията е изключително ниска

Весислава Антонова
10683 прочитания

© Цветелина Белутова


Съчетанието на подходящо място и интересно съдържание остава в основата на едно добро събитие, категорични са компаниите от бранша.

Според маркетинг специалиста, организатор на събития в BMW Росица Цанова нови места за събития биха развили пазара веднага, най-малкото защото в момента конкуренцията е изключително ниска, а нови локации не се появяват. Изграждането и поддържането на добра локация обаче изисква големи инвестиции. "За да възвърнат вложеното, инвеститорите остойностяват услугите си над разумното за пазара. Това или отказва клиенти, или налага компромис с размаха и качеството на организираните събития", коментира Цанова.

Инвеститорите в събития смятат, че това създава проблем за нетърговски събития с кауза (локални TEDх събития, Ratio, т.н.), които нямат за цел да монетизират случването си – не продават билети и успяват да привлекат спонсори дотам, че да осигурят наема на залата и базисно техническо оборудване.

Повече креативност

Много по-вероятно е съществуващи локации да бъдат използвани по по-креативен начин или за нетипични формати на събития – като използването на киномултиплекс за IT конференция. От един от големите рекламодатели на пазара и компания, която също има специален бюджет за събития - "Мобилтел", обясняват, че винаги се стремят да правят иновативни и технологични събития, тъй като това подхожда на бранда. "За съжаление изборът на нестандартно място за събитие у нас остава голямо предизвикателство", коментират от "Мобилтел".

Управляващият директори и партньор в All Channels Activation Владимир Стефанов споделя, че тъй като екипът му отделя много време да намира, класифицира и разглежда нови локации, до момента не са имали проблеми. "Разминаването между идея и изпълнение винаги е двузначно и това понякога може да създаде проблем. Тук най-важното е тясната работа между криейтив отдела и този на специалистите, които изработват проекта на терен. Само тогава може да се получи нужният баланс между брилянтната идея и реализация", споделя опита си Стефанов.  И допълва, че клиентите все повече избягват стандартните локации и формати.

Все по-шарено

По отношение на това кои събития са най-предпочитани на пазара мениджърите събития, с които разговаряхме, са категорични, че форматът зависи от целите и вида аудитория, които клиентът определя. Все пак бизнесът е доминиран от корпоративните събития, които обикновено са над половината от ангажиментите.
В България навлизат нови модни марки, през изтичащата година много компании отбелязаха годишнини, случиха се много конференции, има и местни избори. Това обрисува много широка палитра от видове и мащаби събития, които рисуват облика на събитийния бизнес. Маркетинг мениджър на "BMW Group България" Даниела Димитрова има наблюдения, че в България се отваря формата за малки и по-ексклузивни събития, които са удобни за премиум марките например.

"Съдържанието и мащабът на всяко отделно събитие, което се провежда при нас, са строго индивидуални и те зависят от клиента или компанията, която го организира. Предоставяме възможност за провеждането на събития с капацитет от 20 до 5000 души. Вижданията и желанията на клиентите ни невинаги отговарят на предвидените бюджетни рамки, които са си поставили, като те варират от 100 до няколкостотин хиляди евро в зависимост от мащабите и капацитета", споделя наблюденията си управителя на "Интер експо център" Ивайло Иванов.

Маркетинг мениджър на ИКЕА Йоана Цонева, разказва че следи събития по много различни теми, които вълнуват, компанията за която работи. Наблюденията и са позитивни и тя дава пример с няколко интересни тенденции. "Например напоследък има все повече събития за споделяне на опит между родители и обучения и работилници за подготовка за предизвикателствата на родителството. В България гостуват и интересни международни гости и лектори, които допринасят с ценно и полезно съдържание за българската публика", каза Цонева.

Съчетанието на подходящо място и интересно съдържание остава в основата на едно добро събитие, категорични са компаниите от бранша.

Според маркетинг специалиста, организатор на събития в BMW Росица Цанова нови места за събития биха развили пазара веднага, най-малкото защото в момента конкуренцията е изключително ниска, а нови локации не се появяват. Изграждането и поддържането на добра локация обаче изисква големи инвестиции. "За да възвърнат вложеното, инвеститорите остойностяват услугите си над разумното за пазара. Това или отказва клиенти, или налага компромис с размаха и качеството на организираните събития", коментира Цанова.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    lxm28317481 avatar :-|
    Някой просто

    Посредствена статия за посредствени организатори на посредствени събития. Това е.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK