Още няколоко събития в събитието

Shutterstock

Още няколоко събития в събитието

Тенденция, която помага на брандовете и организаторите да печелят повече лоялни клиенти

Весислава АНТОНОВА
1241 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Едва ли е убягало от погледа ви, че събитията вече много често са възприемани от компаниите като достатъчно добър и развит рекламен канал. Освен традиционното участие като спонсор на дадено събитие брандовете вече инвестират в зоните за почивка и в пространствата за кафе пауза. Разработват собствени зони и сетове за представяне на продукти. Често дори спонсорите на събития решават да изградят собствена зона, която задължително има някакво послание.

Според маркетинг мениджъра на "BMW Group България" Даниела Димитрова много честа практика е да се правят съвместни събития, или т.нар. събитие в събитие. "Ако аудиторията на събитието е споделена с целевата група на продукта и услугата, това е основата за едно чудесно сътрудничество", споделя тя.

Най-важният елемент от такова сътрудничество си остава съдържанието – предлагано както от събитието, така и от партньорските презентации/интеракции с потребителите на място. "Марките търсят сътрудничество със себеподобни (съвместни събития, партньорство), което предлага добавена стойност на потребителите и намалява разходите по осъществяването на събитието", коментира Даниела Димитрова.

Комбинация от идеи

Клиентите все повече разбират ползата от комбинирането на няколко идеи в едно събитие. Изпълнителният директор на APRA Ружа Загорска дава пример с партньорските срещи, на които в последно време често се правят продуктови промоции. "Все пак партньорите са едни от най-важните лидери на мнение и посланици на тези продукти, затова и подобно решение е напълно оправдано. Ние даже понякога правим едно събитие "споделено" с два или три клиента", коментира Загорска. Така според нея всеки получава достъп до определена аудитория само на 1/3 от разходите. Естествено комбинацията трябва да е внимателно направена и координирана, за да не се получат конфликти по време на осъществяването и компаниите, които прибягват до този модел на събитие в събитието, детайлно и внимателно обмислят как е удачно да се постъпи.

Маркетинг мениджърът на ИКЕА Йоана Цонева смята, че моделът събитие в събитието е бюджетно изгоден, но невинаги най-ефективен. "Ако работиш с големи и проверени партньори и организатори на събития с история и опит, имаш гаранция, че ще достигнеш до правилната публика, без да инвестираш в собствени събития и инициативи, което винаги излиза по-скъпо", коментира Цонева. Но по думите й малкият брой на стойностни и доказани събития понякога резултира в присъствие на много брандове, лога и продукти в тях. Според Йоана Цонева това създава много шум в рамките на събитието и понижава видимостта на бранда. "Затова понякога инвестицията в собствена инициатива си струва много повече и макар да е по-трудна и ресурсоемка, се доказва като много по-ефективен комуникационен канал, ако е измислена умно", категорична е Цонева.

Не само бизнес

Бизнес мениджърът "Кулинарни продукти" и мениджър "Корпоративни връзки" в "Нестле България" Нели Ангелова е на мнение, че бизнесът еволюира в намирането не само на бизнес партньорства, но и все по-често сме свидетели за създаването на социални партньорства между компаниите, които заедно участват в различни съвместни инициативи и обществено значими каузи. "Това може да са проекти, създадени от една компания, но впоследствие припознати и от други партньори като социална същност и значение. И така естествено се раждат събития в събитието", дава пример Ангелова.
Тя обяснява, че са много примерите за партньори, които може да даде, с които компанията прави "събитие в събитието". "В различни области от нашата дейност те касаят други производители на храни и напитки в категории, в които не оперираме директно в България (например вода). Партнираме си и с различни производители и представители на международни марки в сферата на спортното оборудване и екипировка, както и доказани личности и лидери в сферата на масовия спорт, активното движение и балансираното хранене (кулинари и диетолози)", обяснява Нели Ангелова. Няколко от големите рекламодатели, с които "Капитал" разговаря, като "Мобилтел", "Каменица", "Нестле", ИКЕА и други изразиха убеденост, че тенденцията за организиране на "събитие в събитието" не само ще се развива в бъдеще, но и ще върви все по-нагоре с много бързи темпове.

Впечатленията им са съвсем основателни, защото всеки от вас, който посещава събития, няма как да не е забелязал инсталацията в зоната за отдих на компанията за здравословен начин на живот. В допълнение различни сателитни симпозиуми извън основната залата, които носят добавена стойност и познание. Специално изградените зони за отдих и целодневните усилия на организаторите да направят интересен престоя ви в залата за събития и извън нея през целия ден. Така на една традиционна среща на IT бранша например, където се говори за достиженията в сектора, можеш да научиш и много повече от това и да си прекараш полезно и приятно, като научиш за нов модел автомобил, нов телефон, лаптоп и нов режим за здравословно хранене, който да подпомогне работоспособността ви.

Едва ли е убягало от погледа ви, че събитията вече много често са възприемани от компаниите като достатъчно добър и развит рекламен канал. Освен традиционното участие като спонсор на дадено събитие брандовете вече инвестират в зоните за почивка и в пространствата за кафе пауза. Разработват собствени зони и сетове за представяне на продукти. Често дори спонсорите на събития решават да изградят собствена зона, която задължително има някакво послание.

Според маркетинг мениджъра на "BMW Group България" Даниела Димитрова много честа практика е да се правят съвместни събития, или т.нар. събитие в събитие. "Ако аудиторията на събитието е споделена с целевата група на продукта и услугата, това е основата за едно чудесно сътрудничество", споделя тя.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал