Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 ное 2016, 14:02, 1988 прочитания

Web базирани помощници

Представяме ви някои от мобилните приложения, създадени в помощ на организаторите на събития

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Events Kit. Още текстове по темата може да откриете тук.
Организирането на събития в ерата на интернет, масовите социални мрежи и мобилните устройства е много по-различно от процесите, през които преминаваха организаторите само преди пет или десет години. На практика днес всеки може да организира събитие, което да бъде на почти професионално ниво, и да достигне до възможно най-много хора, набавяйки им нужната информация и предоставяйки им я по подходящ начин. В повечето случаи всичко започва в социалните мрежи, най-често Facebook.

Функцията на Facebook за събития се разви през годините и в момента за направата на един ивент в платформата са нужни едва няколко клика, които да насочат гостите относно часа, мястото и тематиката на събитието. След това Facebook автоматично показва на посетителите на страницата какви ще бъдат метеорологичните условия по време на събитието, но не в това се състои най-съществената еволюция на Facebook събитията. Много по-важно е, че за самите потребители на социалната мрежа е все по-важно да отбележат, когато ще присъстват на дадено събитие, което популяризира самите мероприятия и помага те да достигнат до все повече хора. Така например много музикални събития вече не се нуждаят от физическа реклама, защото се разпространяват успешно дори само в интернет.


Помощ за вдъхновение

За професионалните организатори обаче това никога няма да бъде достатъчно. Дори и на най-добрите от тях обаче се случва да не получават исканото вдъхновение. В тези моменти на помощ идват други типове социални мрежи, каквито са Tumblr и особено Pinterest. Tumblr е препълнен със снимки и публикации на всякаква тематика, докато Pinterest е по-подреден и е насочен към хората, които търсят не просто красиви снимки, но и решения, като сайтът предлага на посетителите си директни връзки къде могат да се сдобият с показаното на снимките. Библиотеката от снимки помага особено при търсене на идеи за декори, дизайн и тематика на събитията.

Когато става дума за организираност, дори да не е свързано със създаването на събитие, няма по-добър приятел от Evernote, който се грижи всичко да бъде подредено и категоризирано. Без значение дали става дума за документи, таблици, снимки, уеб страници или бележки, които ви е страх да не забравите – Evernote е най-добрият приятел на всеки организатор.



Канал за комуникация

Следващият проблем, с който всеки организатор, професионален или непрофесионален, може да се сблъска, е лошата комуникация. Особено големи проблеми могат да се получат, ако е нужен добър синхрон между голяма група от хора. Разчитането на различните чат клиенти като Messenger, WhatsApp и Skype не е препоръчително, защото при повечето хора те лесно се претоварват от различни чатове на различни тематики. Бягство от тези приложения и може би най-доброто, на което може да разчита всеки организатор, е Slack. Приложението предлага на потребителите да създават сами свои отделни групи, да имат както общи канали, така и частни разговори и директна комуникация помежду си. Може би най-важната функция на Slack е добавянето на етикети към определени съобщения, за да може те да бъдат намерени след това по-бързо в кореспонденцията. Най-доброто решение при организиране на големи събития би било да се създадат различни групи за сегментите от отбора, като общите проблеми и планове да бъдат коментирани в общия канал на събитието.

Колкото повече толкова по-добре

Един от въпросите след събитието е как да събереш снимките от всички, които са били там и са снимали, така че да можеш да съхраниш важните спомени не само за себе си, но и за останалите присъстващи. Отговор на този въпрос дава приложението Capsule. Веднъж свалено от всички, присъствали на събитието, направените от тях снимки автоматично ще се качват на общия сървър, така че те да могат да бъдат видени от всички и да не се налага на никого да търси поединично снимките от събитието. Приложението също така ще даде на потребителите предложения за принтирането на снимки, така че споменът да остане у тях и във физически вариант.

Всичко в едно

Дотук разбрахме едно – в ерата на интернет вече има приложение за всичко. Най-хубавата част обаче е, че всяко от изброените приложения има свободна версия. Някои от тях имат премиум или бизнес версии за по-взискателните си клиенти. Но не стават ли приложенията твърде много? Е, има си и приложение за това. Planning Pod ще ви помогне да синхронизирате абсолютно всичката работа по проекта си в едно приложение. Ако вземем за пример една бизнес вечеря, Planning Pod ще ви помогне да организирате последователно местата за сядане, забавленията, обслужването, храната, музиката и видеоматериалите, безопасността и транспорта на гостите. Наред с всичко това Planning Pod ще се убеди, че няма да забравите нито едно от събитията си, без значение дали го организирате, или трябва просто да присъствате. Всички тези детайли автоматично ще бъдат споделени с хората от екипа ви, стига, разбира се, да желаете това. Ако смятате, че другите хора от екипа няма нужда да се занимават с всяка дреболия от организацията, може да се насочите и към апликацията Blossom – инструмент за управление на събития, което ще даде възможност на екипа да е в течение с най-важните неща от събитието и различните му нива на развитие.

В случай че вашето събитие се нуждае от регистрация и билети, може да се обърнете към Bizzabo, който ще ви позволи да създадете вашето събитие, да добавите различни възможности за билети и да разпратите покани за тях. Bizzabo е добър и в това да следи какви са отзивите за вашето събитие в социалните мрежи, така че да сте наясно какво очакват хората от вас или какво се е харесало и какво - не, след края му.

Приложение за приложения

Всички тези приложения помагат за цялостната, завършена организация на вашето събитие. Да кажем, че вие вече сте готови с концепцията и сте наясно каква работа трябва да бъде свършена. Имате притеснения обаче, че събитието няма да достигне до достатъчно хора, и търсите начин то да достигне по уникален начин до таргет групата ви. Събитие във Facebook не е достатъчно, нито плакати по улиците. Искате нещо повече – нещо, което да бъде в крак с технологиите, които ползвате за организация на събитието. Именно тук се появява ролята на Guidebook.

Guidebook е приложение, създадено, за да дава възможност на всеки да създаде свое приложение. Това може да ви звучи объркващо, но е един от най-лесните и впечатляващи начини да се откроите. Какво по-запомнящо се за един потребител от това до иконката му за Facebook и Google да се появи иконката на вашето събитие, пълно с важна и добре подредена информация?

Първата стъпка в направата на приложение чрез Guidebook е да изберете за какъв вид събитие ще правите приложение, като това може да е личен повод като сватба, може да е изложба, музикален фестивал, бизнес събиране или дори панаир. Веднъж щом изберете, може да напълните приложението с каквото поискате съдържание, но е важно то да е добре структурирано. Ако вземем например, че сте решили да организирате музикален фестивал, Guidebook автоматично ще ви предложи да дадете информация за фестивала, кога ще се проведе той, какво ще бъде времето по време на събитието, откъде може да се набавят билети, кои ще бъдат изпълнителите на различните сцени, наред с карта как да се стигне до мястото и всичко друго, нужно на посетителите.

Освен предложенията на Guidebook сте свободни да добавяте и всичко друго, което е направено от вас – каквито пожелаете снимки, таблици, файлове, които биха били от помощ на вашите посетители и т.н. Всичко това се случва бързо и лесно, като само след няколко щраквания вие вече ще имате вашето собствено приложение, което да може да бъде изтеглено от заинтересуваните от събитието ви.

Създателите на Guidebook осъзнават и важността на социалните мрежи, като след направата на вашето приложение Guidebook ще следи изкъсо потока от коментари и запитвания за събитието, давайки ви възможност да комуникирате с вашата публика. Guidebook дори ви дава възможност да сложите реклами в своите приложения и така да изкарвате пари от него. Това, за което преди не много години беше нужен софтуерен разработчик, сега се случва с няколко натискания на дисплея.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Къде е следващият семинар 1 Къде е следващият семинар

...или нови възможности за организиране на фирмени събития

4 яну 2020, 4492 прочитания

Организирането на политическо събитие – от посланието до коктейла Организирането на политическо събитие – от посланието до коктейла

Дипломатичност, съобразителност и много знания са важни, за да бъде един екип безупречен в работата си

28 дек 2019, 2252 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Events Kit" Затваряне
Място за всеки вкус

Новите пространства за събития в София създават общности, а не са просто зали под наем

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10