Кой печели от фестивалите? Всички.
Икономическите ефекти от нароилите се културни събития са безспорни, но измерването им все още куца


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
От векове в България пазарите и сборовете са традиционната пресечна точка на търговията, забавлението и социалните срещи между хората. В последното десетилетие, със стабилизирането на икономиката на страната, градските фестивали правят своето завръщане и множество малки и средни семейни бизнеси, както и големи и разпознаваеми брандове печелят от възраждащите се културни събития. И това трябва да се подкрепя - както призова световноизвестният датски урбанист проф. Ян Геел в доклада си по проект "София - град за хората" преди няколко седмици: "Насърчавайте провеждането на временни мероприятия, фестивали представления и изложби на открито." Освен това обаче Геел също добавя, че друг ключов елемент е постоянното следене, измерване и анализиране на промените в обществения живот. И въпреки че значението и броят на фестивалите в големите градове (а и отвъд) расте, изследванията на икономическия им ефект все още са стъпка назад. А ползите от това биха били огромни.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.