Кирил Глушков: Събитието е мястото, на което една марка може да докаже, че това, което "говори", е истина
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кирил Глушков: Събитието е мястото, на което една марка може да докаже, че това, което "говори", е истина

"Ивентите са една от най-добрите възможности, чрез които конкретна компания да установи връзка с потребителите", казва Кирил Глушков

Кирил Глушков: Събитието е мястото, на което една марка може да докаже, че това, което "говори", е истина

Мениджърът "Събития" в "Каменица" пред "Капитал"

1376 прочитания

"Ивентите са една от най-добрите възможности, чрез които конкретна компания да установи връзка с потребителите", казва Кирил Глушков

© "Каменица"


Визитка

Кирил Глушков е мениджър "Събития" в "Каменица". Занимава се с ивент маркетинг от 15 години и е проследил всички трансформации, през които е преминал секторът в този период.

Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Events Kit

Защо все повече компании и рекламодатели добавят събитията в микса си от формати?

- Събитията са едни от най-добрите възможности, чрез които конкретна компания или марка установява връзка и директно взаимодейства с потребителите. Днес потребителите не са просто консуматори на информация и съдържание, те следят и искат активно да участват в развитието на любимите си марки, като по този начин още повече се идентифицират с тях и се превръщат в естествени посланици. Това всъщност е и основната цел на всеки бранд, затова е и толкова важна живата връзка с потребителите. Обикновено по време на събития посетителите са в по-скоро положително емоционално състояние или са дошли с очакването да видят нещо ново и различно. Точно тук идва ролята на бранда умело да се позиционира и да успее да заинтригува и предостави допълнително изживяване на аудиторията на правилното място и в точното време. Това е сигурна предпоставка за силна и продължителна връзка между марката и потребителя. Светът е пренаситен от продукти, послания, промоции, активности, кампании, реклама. Събитието е единственото място, на което една марка може да докаже, че всичко, за което "говори", е истина. Това е мястото, на което продуктът може да се чуе, опита, види, усети.

До кои клиенти/аудитории искат да достигнат през тях?

- Всяка марка търси възможно най-ефективните начини, за да достигне до максимално много от своите потребители. Логично спрямо ДНК-то и стратегията за развитие на бранда се подбират и събитията, на които той да се позиционира. В идеалния случай това е събитие, чийто посетител е основен потребител на продукта. Тук говорим най-вече за крайни потребители, защото именно събитията са начините, чрез които една компания достига пряко до тях. Тази неопосредствена среща е полезна и за самата марка, защото по този начин тя опознава по-добре аудиторията си и получава възможността да персонализира посланията си така, че те да бъдат релевантни за конкретни групи потребители.

Какви са предпочитаните от вас видове събития и защо?

- Като компания, която произвежда пиво, приоритетно търсим събития, които се посещават от любители на бирата. Имаме разнообразно портфолио от марки, чрез което се стараем да задоволим и най-претенциозния потребител на бира, сайдер и бирени миксове. Интересното е, че всяка марка си има своя история, характер, фен и ние имаме важната задача да открием правилното събитие за всяка една от нашите марки. Това зависи не само от стратегията за развитие на самия бранд, но и от това какво всъщност търсят и неговите потребители, с какво се занимават, какво обичат да правят в свободното си време, кои са комуникационните канали, които използват. Всичко това като информация ни помага в избора и решенията в какви събития да инвестираме. Участваме на различни като формат и големина събития – от градски до международни, като за нас по-важното през това време е първо да предоставим бира от най-високо качество на потребителите и след това да им покажем какво допълнително им носи продуктът.

Като компания с около 700 служители, позиционирани в различни части от страната, за нас е много важно да събираме хората, да ги срещаме с техни колеги и да ги ангажираме допълнително, правейки всички тях да се чувстват една наистина важна част от цялото. Ежегодно организираме няколко събития за служителите ни, като много голям фокус се придава на събития, свързани с информиране на служителите за развитието на компанията и мотивацията им, като например национална търговска конференция и мениджърска среща. Освен това приоритет са и собствените ни външни събития, които организираме – две от най-големите и дългосрочни такива са социалните инициативи "Каменица Фен купа", най-големият и вълнуващ футболен турнир за непрофесионалисти в страната, както и "Алкохолът е лош шофьор".

Какъв процент от маркетинговия ви бюджет се инвестира в специални събития?

- Всичко за събитията е строго индивидуално и зависи от предстоящата година, стратегията и състоянието на марките. Няма правилна рецепта, която да определя бюджета за събития. Не на последно място е много важно и какви събития предстоят. Например: концерт на топ популярен изпълнител или група може да измени до много сериозна степен целия събитиен календар на марката за годината. Ако това събитие представлява интерес и за нашите почитатели, то ние поемаме отговорността да бъдем там и да им осигурим качествено пиво и усмихнати спомени с любимата им бира. Несъмнено връзката с потребителя, която се осъществява именно на мястото на събитието, е много важна, защото, ако един бранд е успял да повлияе на емоционално ниво, то със сигурност е оставил трайна диря у потребителя.

Интервюто взе Весислава Антонова

Визитка

Кирил Глушков е мениджър "Събития" в "Каменица". Занимава се с ивент маркетинг от 15 години и е проследил всички трансформации, през които е преминал секторът в този период.

Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Events Kit


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK