С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
24 ное 2018, 9:00, 1981 прочитания

Инвестиция в развитие

Защо все повече компании и рекламодатели добавят събитията в микса си от формати

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Какви цели си поставят клиентите при организиране на събития

- Увеличаване на познаваемост (при лансиране на нов продукт);
- Увеличаване на продажбите;
- Изграждане на идентичността;
- Повишаване на лоялността.
Индикатори за измерване въздействието на събитието

- Брой контакти с потребителите (достигнати на живо и в социалните медии);
- Продажби;
- Процентно изменение в показатели, свързани с определени твърдения за марката.
Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Events Kit

През последните няколко години се очертава една много отчетлива тенденция и тя е все повече компании и рекламодатели на българския пазар да добавят събитията в микса си от формати, през които да достигат до потребителите.

Според директора стратегически комуникации в агенция APRA Красимира Христоскова комуникационната среда се променя, а хората все повече имат нужда да бъдат обединени от своите интереси и търсят формати да обменят информация. "Именно събитията им дават възможността не само да получат тази информация, но и да станат част от някакво изживяване, каквото събитието може да им даде", отбелязва Христоскова.


Защо

Според един от големите рекламодатели на пазара "Байерсдорф България" това се случва заради нуждата от създаване на доверие, емоционална привързаност и лоялност към бранда чрез създаване на личен контакт с лидерите на мнение – медии, блогъри и инфлуенсъри. "Високата конкуренция и рекламната наситеност правят препоръките (съответно и лидерите на мнение) все по-важна част от маркетинг микса", коментират от козметичния концерн (Nivea, Eucerine).

Според директора "Корпоративни комуникации" във Vivacom Веселка Вуткова тези трендове на увеличаващ се брой събития отразяват нещо, което за телеком компанията отдавна е важна част от комуникационния й микс. "Това, което правим най-добре, е да свързваме хората, а събитията си остават най-автентичният начин да го постигнеш. Хората винаги ще се събират заедно, за да споделят, а днес това се цени повече от всякога", коментира Вуткова. Затова и по думите й събитията, които провокират позитивни емоции, са неделима част от каналите за общуване с потребителите. От особено значение при избора им е какво точно се комуникира чрез тях, съдържанието и посланието им. "Основна цел на Vivacom и в това отношение е създаването на стойност за всички заинтересовани страни чрез иновативни решения и качествено съдържание", е мнението на Веселка Вуткова.



Според конкурентния телеком А1 специалните събития са инструментът, с който дадена компания или организация може да се срещне лице в лице със своите важни публики, да им покаже или съобщи нещо важно. "И ако някои откриват тепърва събитията като средство, което може да им е от полза, А1 вече е на един следващ етап – да подбере възможно най-точния тип събитие за конкретната аудитория и да го организира така, че до тази аудитория да достигнат всички заложени послания", обясняват експертите в отдел "Корпоративни комуникации" на телекома.

Те все пак отчитат, че събитията не винаги са задължителни – в дигиталната ера, в която живеем, има ситуации, в които една кампания в социалните мрежи може да ти донесе повече ползи от едно събитие, при това на значително по-разумна цена.

Какъв е смисълът

Въпреки това все повече марки осъзнават ползата от директното ангажиране на потребителите, което води до увеличение на обема на потреблението на техния продукт или услуга. "Те са добра възможност за марките да се асоциират с определен lifestyle, контекст или кауза и да въвлекат директно потребителите в изживяване, свързано с марката. Присъствието на събитие с банер и продукт остава незабелязано от потребителите – 30% от присъстващите не възприемат рекламни визии и съобщения", обясняват управляващите партньори в 121 agency Теодора Бунчева и Геновева Андреева.

Мениджърът корпоративни комуникации в "Нестле България" Нели Ангелова държи да подчертае, че за компанията присъствието на събитията не е самоцелен детайл от комуникационен микс, а такъв, който целенасочено и конкретно надгражда всичко, което инициативата или кампанията иска да каже и/или достигне. "Събитието като канал за комуникация за нас е изключително важно, съчетаващо директния контакт с аудиторията, която целим, и постигането на максималната й ангажираност по темата, за която е организирано, но и позволяващо да се включат и лица и организации със сходни комуникации, вярвания и ценности", коментира Ангелова. Като пример за това тя дава серията събития от календара на инициативата за здравословен начин на живот "Живей активно!", която се е развила до национална от едно отделно събитие през далечната вече 2006 г.

Сходно с други индустрии, във високо ангажираната пазарна среда, характерна за бързооборотните стоки, достигането до правилните хора е съпроводено от непрестанна битка за пространство и внимание, коментират от една от големите пивоварни компании Carlsberg България.

"Събитията предават посланието на марката по различен начин, често в изолация от конкурентно присъствие и по този начин печелят повече фокус", обясняват от Carlsberg. Според експертите им в отдел "Събития" взаимодействието с потребителите също е на по-интимно ниво спрямо алтернативни комуникационни канали, тъй като брандът играе ключова роля в изграждането на позитивното преживяване на посетителя.

"Именно тази лична интеракция на директна консумация ни позволява да изградим по-дълготрайни и стойностни връзки с потребителите си посредством формата", е мнението на Carlsberg.

В зависимост от събитието поставените цели могат да варират. Основното желание в крайна сметка е компанията да подобри имиджа и продажбите си, както и да вдъхнови, развие и запази служителите си. "Все по-често клиентите следят колко хора интерактират по време на събитието и share-ват различен интересен content (съдържание - бел. ред.) от него. Затова и нашата цел е винаги да има нещо на събитието, което хората да искат да заснемат и качат след това в социалните мрежи", коментира управляващият директор на All Channels Activation Владимир Стефанов. Той дава пример, че традиционно компаниите от сектора на бързооборотните стоки, банковите институции и мобилните оператори инвестират най-много в събития. "Събитията най-често са свързани с лансирането на нови продукти или услуги на клиента, вътрешнокорпоративни събития, тип годишнини и коледни партита, и медийни събития", обяснява Стефанов.

Рекламодателите са единодушни, че чрез специалните събития правят клиентите на компаниите (марките) лоялни. Според тях това е онази добавена стойност, която дадена марка например им дава, и при избор те ще се спрат на нея. Ето защо клиентите не се отказват от правенето на събития и влагат все по-големи бюджети в тях.
Гергана Николова, директор събития в "Икономедиа"

Събитията се превръщат във все по-търсен канал за комуникация

Събитията се превръщат във все по-търсен канал за комуникация, защото позволяват на компаниите да покажат дълбочина и експертиза в областта, в която оперират, както и да представят решения на конкретни проблеми. Те са отлична възможност компаниите да асоциират брандовете си с позитивни каузи и да създават и развиват общности около определени теми. През събитията те достигат до по-широк и различен кръг аудитории, които след това могат успешно да конвертират в клиенти и партньори.

Събитията на "Икономедиа" следват пулса на бизнеса. Организираните от нас конференции покриват секторите от икономиката, които са активни и растат. Основните цели, които си поставяме, са да информираме и свързваме собствениците и мениджърите от различен тип компании, така че те да са още по-успешни в това, което правят. Наред с утвърдените вече форуми като HR and Leadership, DigitalK, Retail in Detail, Investment Summit и Годишната среща на бизнеса с правителството всяка година се стремим да стартираме нови проекти, които да са в унисон с новите теми от глобалната бизнес сцена. "Капитал" вече организира FinTech форум, Blockchain and Cibersecurity, Eccomerce Forum и предстои първото издание на Smart Cities Forum. Аудиторията на събитията ни са хората, които вземат решенията в бизнеса - участници са както собствениците на малки и средни компании, създатели на стартъпи, така и C-level мениджъри от различен тип корпорации, до изпълнителните директори на най-големите предприятия в България, които формират 2/3 от БВП на страната ни.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

С поглед от началото до успеха С поглед от началото до успеха

Нашите най-добри съвети за екологично чисти панаирни инициативи

20 мар 2019, 83 прочитания

Иван Бондоков: Тенденцията успешните бизнеси да се крият приключи 1 Иван Бондоков: Тенденцията успешните бизнеси да се крият приключи

Днес служителят иска да се идентифицира с "яка" компания, дори тя да произвежда гайки, казва създателят на "Лимакон"

25 ное 2018, 4629 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Events Kit" Затваряне
Събития под тепетата

През 2019 г. Пловдив ще е домакин на почти безкраен низ от събития, както културни, така и индустриални, а това ще даде тласък на местния бизнес

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10