Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
3 6 апр 2018, 16:30, 2952 прочитания

Речник на термините в GDPR

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

GDPR в 10 стъпки

Пълен списък за подготовка на бизнеса преди въвеждането на новата регулация за защита на личните данни

6 апр 2018

GDPR - въпроси и отговори

Какво трябва да знаят фирмите за новия регламент за личните данни

29 мар 2018
Статията е част от специалното издание на Капитал GDPR, посветено на новите правила за личните данни. Повече информация за изданието можете да видите тук. Може да го поръчате тук.

Лични данни
Всяка информация, чрез която даден човек може да бъде идентифициран: имена, домашен адрес, имейл адрес, номер на лична карта, данни за местоположение, IP адрес, интернет идентификация - "бисквитка", данни за здравословно състояние, статуси от социални мрежи и т.н. Отделни данни, които когато се съберат заедно, могат да доведат до идентифициране на конкретно лице, също представляват лични данни.

Данни, които не са лични
Информация, чрез която не може да бъде идентифицирано конкретно лице: регистрационен номер на фирма, общ имейл адрес от типа инфо@компания.ком, анонимна информация.

Чувствителни лични данни
Информация за расов или етнически произход, религиозни убеждения, принадлежност към професионална организация, генетични или биометрични данни, здравен статус, данни за сексуалния живот или сексуалната ориентация. Този тип данни подлежат на специфични условия за обработване.

Псевдонимизация на данните
Инструмент за защита на данните, който добавя допълнителна стъпка - псевдоним, между лицето и информацията за него. Този процес е обратим, т.е. информацията може да бъде проследена обратно до човека. Псевдонимизираните данни са обект на GDPR.



Анонимизация на данните
Инструмент за защита на данните, чрез който личната информация се отделя от конкретното лице, за което се отнася. Процесът не е обратим, а този тип данни не са обект на GDPR.

Обработка на данни
Автоматични или ръчни операции, които дадено дружество или институция извършва с информация за физически лица. Това включва събиране, записване, организиране, структуриране, съхранение, адаптиране или промяна, извличане, консултиране, употреба, разкриване чрез предаване, разпространяване или друг начин, по който данните стават достъпни, подреждане или комбиниране, ограничаване, изтриване или унищожаване на личните данни.

Ограничаване на обработката на данни
Според GDPR фирмите и институциите имат право да обработват само данни, които са свързани с техния бизнес. Например ако предлагате услуга за споделени автомобили, може да поискате име, адрес, номер на кредитна карта и евентуално информация за здравословно състояние на физическо лице, но не и информация за расовия произход или сексуалната ориентация.

Администратор на данни
Фирмата или институцията, която определя защо и как се обработват лични данни.

Обработващ лични данни
Трета страна, външна за фирмата или институцията, която обработва лични данни от нейно име и по определен от нея начин. Задълженията на обработващия към администратора трябва да бъдат определени в договор.

Съвместни администратори
Дружества, които предлагат съвместни продукти или услуги и споделят бази данни с информация за физически лица.

Легитимен интерес
Условие за обработка на лични данни, при което фирмата или институцията използва данните по начин, който физическите лица биха очаквали, който има минимален ефект върху неприкосновеността на личния им живот, или има непреодолима обосновка за обработката.

Профилиране

Всяка форма на автоматизирано взимане на решения, при която компютърна система използва информация за физически лица, за да анализира, оцени и предвиди лични характеристики за човека. Това може да са изпълнение на служебните задължения, икономическа ситуация, здравно състояние, лични интереси, поведение, местонахождение. Профилиране се използва например при оценка/отказ за издаване на кредитни карти или при подбор на кадри.
GDPR – какво трябва да знаят фирмите за новия регламент за личните данни:
Бизнес доклад на Капитал


- Какво е GDPR и за кого се отнася
- Как да се приложи стъпка по стъпка
- Колко ще струва на компаниите
- Какви са новите маркетинг правила
- Кога трябва да се назначи служител за защита на данните
Поръчайте изданието »
На хартия или PDF

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Крайният срок е
27 май!


Повече подробности на capital.bg/next

Остават броени дни до крайния срок за участие в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018!



“Капитал” и “Кариери” търсят активните, вдъхновени и вдъхновяващи мениджъри и предприемачи.

За да разкажем историите им.
И да ги наградим с EMBA стипендии от City College - международния факултет на The University of Sheffield.

Кандидатствай или номинирай Next Generation мениджър или предприемач!


Конкурсът се провежда с подкрепата на Trelleborg.

Прочетете и това

GDPR в 10 стъпки GDPR в 10 стъпки

Пълен списък за подготовка на бизнеса преди въвеждането на новата регулация за защита на личните данни

6 апр 2018, 11092 прочитания

Новият щит за лични данни на колекторските компании 1 Новият щит за лични данни на колекторските компании

Индустрията инвестира в ИТ системи, нови служители и въвеждане на различни нива на достъп до информацията

6 апр 2018, 2591 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "GDPR" Затваряне
GDPR като услуга

Облачните услуги са възможност за споделяне на отговорността по защита на личните данни

Българската балканиада

С доза късмет и добро изиграване на картите Борисов може да припише успех за Западните Балкани. По-важното е България наистина да се свърже със съседите си

Развод на 20-ата година

Развалянето на догворите с ТЕЦ "Контур Глобал Марица изток 3" и ТЕЦ "Ей И Ес Гълъбово" ще е сложно

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Ново място: Crafter

"Извинявайте, това бар ли е или магазин?"

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 20

Капитал

Брой 20 // 19.05.2018 Прочетете
Капитал PRO, "Мобилтел" вече е А1, КЗК най-накрая започва да разглежда сделката за "Нова тв", без екотакса за електромобили

Емисия

DAILY @7AM // 23.05.2018 Прочетете