С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 25 дек 2016, 10:20, 11026 прочитания

Магазини под Витоша

Активно търсене и ограничено предлагане описват тримесечието на главната търговска улица в столицата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Имоти Инвестиции. Всички текстове по темата може да откриете тук.
Ръстът на потреблението и желанието на търговците да отварят нови локации доведоха до покачване на наемите на булеварда.
Отново на мода. Това твърдение описва не само периодичната повтаряемост на дизайнерските хрумвания, но и интереса на потребителите към търговските улици. След като вниманието в последните години беше съсредоточено предимно към моловете, днес не само купувачите, но и наемателите поглеждат отново към позабравените търговски улици като столичния булевард "Витоша".

След цялостната й визуална трансформация на търговската улица на София се наблюдава намаляване на свободните площи и лек ръст в наемните цени. "Главната търговска улица в столицата продължава да е интересна за търговците и операторите на заведения, с активно търсене и ограничено предлагане на търговски площи", коментира Боряна Пенева, мениджър "Търговски площи" в Colliers International.


Повишение на наемите

Показателно за повишеното търсене на "Витоша" е и последното проучване на глобалната консултантска компания Cushman&Wakefield за най-скъпите търговски улици по света, което се прави за 28-и път подред и обхваща 462 водещи търговски локации.

Страната ни заема 52-ро място в тазгодишното подреждане спрямо 57-о през миналата година в групата на сравнително най-евтините ритейл локации. Средните годишни наемни нива на "Витоша" достигат 552 евро/кв.м, което ни поставя преди търговската Calea Victoriei в Букурещ, където тази стойност е 540 евро/кв.м (виж графиката). Според доклада на консултантите събитията, които най-силно са повлияли представянето на търговските улици в тазгодишната класация, са Brexit, забавянето на световната икономика, ръстът на туризма, но и терористичните актове в ключови европейски столици. Ключови фактори са и възстановяващото се потребление, както и бързото развитие на електронната търговия в световен план.



"В България отчетеното от нас покачване на наемите на бул. "Витоша" през последната година се влияе от два значими тренда – ръстът на потреблението и желанието на търговците да отварят нови локации, срещу които стои ограничено предлагане на подходящи помещения", коментира резултатите на проучването Росен Генев, мениджър "Търговски площи" във Forton/ Cushman&Wakefield. По данни на консултантската фирма стабилният интерес поддържа наемите на главните търговски улици около 46 евро/кв.м на месец за магазини от по 100 - 150 кв.м.
Проблем продължава да бъде слабото предлагане на големи и добри като видимост магазини на булеварда.

Проблем продължава да бъде слабото предлагане на големи и добри като видимост магазини на булеварда.

Фотограф: НАДЕЖДА ЧИПЕВА

Няма място за нови наематели

Главната търговска улица на София е много търсена от наемателите въпреки липсата на подходящи помещения под наем. Gelateria Confetti е сред малкото нови обекти, като отвори врати на булеварда през последното тримесечие. "Модните търговци, както и наемателите в сегмента "здраве и красота" също търсят нови възможности за разрастване", коментира Генев. Според него проблем продължава да бъде слабото предлагане на големи и добри като видимост магазини на булеварда. Продължава и търсенето на помещения за заведения.
Всички статии от Имоти Инвестиции

По-динамично

Договаряне в строеж

Строителен възход

Олга Стоичкова: Пазарът ще се развие устойчиво през 2017 г.

Пламен Андреев: Секторите IT и BPO ще повлияят значително на развитието на офис пазара

Верка Петкова: Има сериозен обем проекти, чието откриване очакваме през 2018 - 2020 г.

Какво ново на офис пазара

Пазарно оживление

Магазини под Витоша

Потенциална гореща точка

Събуждането на индустриалните зони

Европейският пазар: логистиката на предна позиция

Европейският пазар: Смесена картина

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Българската следа в умната къща Българската следа в умната къща

Решенията, които спестяват време и разходи на потребителите

5 май 2019, 2150 прочитания

Пазарът на жилища влиза в стадий на зрялост 2 Пазарът на жилища влиза в стадий на зрялост

Търсенето и предлагането са пред равновесие, моментът е подходящ за продажби и за покупки

1 май 2019, 10675 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имоти Инвестиции" Затваряне
Договаряне в строеж

Недостигът на качествени офиси на пазара още не е преодолян, поради което се наемат площи в процес на изграждане

София провали идеята за велоконцесия

Сбъркана философия в основата й превърна конкурса в битка за рекламни площи на няколко играчи в бранша

Ерата на онлайн списанията

Вицепрезидентът "Mаркетинг, разработки и анализи" в медийната група Condé Nast Стефани Фрийд пред "Капитал"

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

20 въпроса: Невена Дишлиева-Кръстева

През последните години издателството й ICU разнообрази литературната сцена с важни имена, заглавия и теми

I like to move it, move it

В света на Ingress - GPS базираната игра от създателите на Pokemon Go, която подтиква към движение и социални контакти