Магазини под Витоша
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Магазини под Витоша

Столичният булевард "Витоша" се изкачва на 52-ра позиция сред най-скъпите търговски улици в света през 2016 г., показва традиционното годишно проучване Main Streets Across the World на Cushman & Wakefield.

Магазини под Витоша

Активно търсене и ограничено предлагане описват тримесечието на главната търговска улица в столицата

11314 прочитания

Столичният булевард "Витоша" се изкачва на 52-ра позиция сред най-скъпите търговски улици в света през 2016 г., показва традиционното годишно проучване Main Streets Across the World на Cushman & Wakefield.

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Имоти Инвестиции. Всички текстове по темата може да откриете тук.
Ръстът на потреблението и желанието на търговците да отварят нови локации доведоха до покачване на наемите на булеварда.
Автор: Капитал

Отново на мода. Това твърдение описва не само периодичната повтаряемост на дизайнерските хрумвания, но и интереса на потребителите към търговските улици. След като вниманието в последните години беше съсредоточено предимно към моловете, днес не само купувачите, но и наемателите поглеждат отново към позабравените търговски улици като столичния булевард "Витоша".

След цялостната й визуална трансформация на търговската улица на София се наблюдава намаляване на свободните площи и лек ръст в наемните цени. "Главната търговска улица в столицата продължава да е интересна за търговците и операторите на заведения, с активно търсене и ограничено предлагане на търговски площи", коментира Боряна Пенева, мениджър "Търговски площи" в Colliers International.

Повишение на наемите

Показателно за повишеното търсене на "Витоша" е и последното проучване на глобалната консултантска компания Cushman&Wakefield за най-скъпите търговски улици по света, което се прави за 28-и път подред и обхваща 462 водещи търговски локации.

Страната ни заема 52-ро място в тазгодишното подреждане спрямо 57-о през миналата година в групата на сравнително най-евтините ритейл локации. Средните годишни наемни нива на "Витоша" достигат 552 евро/кв.м, което ни поставя преди търговската Calea Victoriei в Букурещ, където тази стойност е 540 евро/кв.м (виж графиката). Според доклада на консултантите събитията, които най-силно са повлияли представянето на търговските улици в тазгодишната класация, са Brexit, забавянето на световната икономика, ръстът на туризма, но и терористичните актове в ключови европейски столици. Ключови фактори са и възстановяващото се потребление, както и бързото развитие на електронната търговия в световен план.

"В България отчетеното от нас покачване на наемите на бул. "Витоша" през последната година се влияе от два значими тренда – ръстът на потреблението и желанието на търговците да отварят нови локации, срещу които стои ограничено предлагане на подходящи помещения", коментира резултатите на проучването Росен Генев, мениджър "Търговски площи" във Forton/ Cushman&Wakefield. По данни на консултантската фирма стабилният интерес поддържа наемите на главните търговски улици около 46 евро/кв.м на месец за магазини от по 100 - 150 кв.м.

Проблем продължава да бъде слабото предлагане на големи и добри като видимост магазини на булеварда.
Фотограф: НАДЕЖДА ЧИПЕВА

Няма място за нови наематели

Главната търговска улица на София е много търсена от наемателите въпреки липсата на подходящи помещения под наем. Gelateria Confetti е сред малкото нови обекти, като отвори врати на булеварда през последното тримесечие. "Модните търговци, както и наемателите в сегмента "здраве и красота" също търсят нови възможности за разрастване", коментира Генев. Според него проблем продължава да бъде слабото предлагане на големи и добри като видимост магазини на булеварда. Продължава и търсенето на помещения за заведения.

Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Имоти Инвестиции. Всички текстове по темата може да откриете тук.
Ръстът на потреблението и желанието на търговците да отварят нови локации доведоха до покачване на наемите на булеварда.
Автор: Капитал

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    arax avatar :-|
    arax

    Булевард Витоша в сравнение с посочената Calea Victorei в Букурещ е като селски мегдан, каквато е и ;)

  • 2
    sjf18531334 avatar :-P
    Чоко

    До коментар [#1] от "arax":

    Да, все нашето е най-зле! То е въпрос на мислене и възприятия!

  • 3
    VladimirYosifov avatar :-?
    Владимир Йосифов

    Здравейте, някой знае ли на кое място беше бул. Витоша при ония ... Янчулев. Той забави развитието на Витошка, София и цяла България .
    Та, на кое последно място бяхме при ония ВИАС-аджия ?

  • 4
    zdravei avatar :-|
    Жълтопаветник

    До коментар [#3] от "Владимир Йосифов":

    Тая селяния по Витошка само на Вас ви харесва.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK