Кафе с все по-изразен аромат

Въпреки вкуса си към евтината, силна напитка, потребителите плавно се преориентират към по-скъпите сортове

Дали удоволствието от истинското кафе намалява, или българският потребител все още се разминава с него заради дълго изграждания вкус към по-силното, остро и всъщност евтино кафе?

По данни на АС Nielsen, цитирани от "Mondelez България", през последните три години до 2013 г. пазарът на кафе пада в обем и през миналата година процентът е 2.2. В същото време обаче продажбите бележеха ръст в стойност, което означаваше, че потребителите търсят по-скъпо и качествено кафе. "За пръв път обаче през 2013 г. категорията намалява и в стойност – с 1.8% спрямо предходната", коментира Петър Согиндолски, старши продуктов мениджър категория "Кафе" в "Mondelez  България". Пазарът на кафе през 2013 г. се оценява на 7584 тона в обем и 148 млн. лева в стойност според AC Nielsen.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове