След стагнация в потреблението през 2011 г. пазарът на шоколадови изделия отбеляза ръст от 1.5% през 2012 г. Част от този възход се дължи на шоколадовите барове и вафли.
През 2013 г. обаче продажбите им бележат значим спад - 4.7% в обем и 1.8% в стойност в сравнение с 2012 г., и достигат до 147.421 млн. лв., коментира Надежда Иванова, старши продуктов мениджър "Локални марки шоколадови изделия" за България и Румъния в "Монделийз". Тя цитира данни, отчетени от Retail Index Service на АС Nielsen за категориите шоколадови изделия, бонбони, шоколади и вафли&барове за 2013 г.
От "Нестле България" отчитат, че в последните няколко години предизвикателната икономическа обстановка на глобално и локално ниво е причина за промяна в пазарното поведение както на основните играчи, така и на потребителите. Експертите на компанията обобщават, че няма ясна посока в развитието на пазара на шоколадови вафли и десерти. Напротив – при тази продуктова категория има чести промени - покачвания и спадове в продажбите.
Обемът на "импулсните"
Пазарът на така наречените импулсни шоколадови продукти е разделен на четири подсегмента: вафли, шоколадови десерти, аерошоколади и продукти за деца, посочват от "Нестле България". Най-големият подсегмент са вафлите - продажбите им са за повече от 75 млн. лв. и повече от 10 хил. тона годишно. Следват шоколадовите десерти - с два пъти по-малка стойност като продажби и 3 хил. тона на година като тежест на опаковките. Продуктите за деца (на стойност 8 млн. лв. и с обем 200 тона годишно) и аерошоколадите (продажби на 140 тона продукция за 2.6 млн. лв.) са с най-малък дял, коментират от "Нестле България".
По данни на компанията през 2013 г. спад отбелязват всички подсегменти с изключение на продуктите за деца, чиито продажби през последните няколко години непрекъснато се увеличават.
Фаворитите
И през 2013 г. "Морени" продължава да бъде вафла номер 1 в сегмента с над 17% пазарен дял, следвана от "Боровец" и "Троя", коментира Надежда Иванова.
KIT KAT е сред фаворитите в подсегмента на шоколадовите десерти. При аерошоколадите марката, която почти няма конкуренция за последните две години, е LZ, като тя е и основният двигател за развитието на тази категория, посочват от "Нестле България".
Българският потребител купува много повече вафли в сравнение с германския например, но предпочитанията са сравними със съседна Румъния.
Текстът е част от специалното издание "Кафе" на в. "Капитал"

След стагнация в потреблението през 2011 г. пазарът на шоколадови изделия отбеляза ръст от 1.5% през 2012 г. Част от този възход се дължи на шоколадовите барове и вафли.
През 2013 г. обаче продажбите им бележат значим спад - 4.7% в обем и 1.8% в стойност в сравнение с 2012 г., и достигат до 147.421 млн. лв., коментира Надежда Иванова, старши продуктов мениджър "Локални марки шоколадови изделия" за България и Румъния в "Монделийз". Тя цитира данни, отчетени от Retail Index Service на АС Nielsen за категориите шоколадови изделия, бонбони, шоколади и вафли&барове за 2013 г.
0 коментара