А някой кара ко-ле-ло

Две пловдивски фирми за производство на велосипеди се разрастват

Българските производители се занимават най-вече с цялостния монтаж на велосипедите, но някои от тях произвеждат и части за тях. Повечето компоненти обаче са вносни.
Българските производители се занимават най-вече с цялостния монтаж на велосипедите, но някои от тях произвеждат и части за тях. Повечето компоненти обаче са вносни.
Българските производители се занимават най-вече с цялостния монтаж на велосипедите, но някои от тях произвеждат и части за тях. Повечето компоненти обаче са вносни.    ©  Kрасимир Юскеселиев
Българските производители се занимават най-вече с цялостния монтаж на велосипедите, но някои от тях произвеждат и части за тях. Повечето компоненти обаче са вносни.    ©  Kрасимир Юскеселиев
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

100-110 хил.

велосипеда са продадени в България през 2012 г., сочи информацията на производителите
Компаниите изчакват Европейската комисия да излезе със становище за антидъмпинговите регулации на ЕС за следващите 5 години, преди да предприемат нови инвестиции.

Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

15 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    plamen.iv.ivanov avatar :-|
    Plamen_
    • - 1
    • + 18

    Браво!

    Нередност?
  • 2
    atropin avatar :-|
    atropin
    • - 16
    • + 18

    Кой си купува колело от Карфур или Теско? Някой, който хабер няма от велосипеди. Ако искате качествени български колела вижте RAM или Dragomir.

    Нередност?
  • 3
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • - 8
    • + 12

    Браво! Добре, че има мита. Иначе глобализацията не прощава. Щяхме да я караме и тук само на внос.

    Нередност?
  • 4
    euronymous avatar :-|
    Euronymous
    • - 23
    • + 8

    Измислени фирми :) трябва да се възродят балканчетата !!!

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 5
    plamkata_76 avatar :-P
    Пламката
    • - 2
    • + 11

    До коментар [#4] от "Trollfest":
    Нееее. Потрошил съм 3-4 "згавайки" като малък.
    Последното беше от тези с облегалка на седалката от 145 лв.
    Скъса зе заварката точно там дето се събират двете части на рамката.
    Много паднах....

    Нередност?
  • 6
    tamusen avatar :-|
    Бил Тамусен
    • - 5
    • + 21

    Карайте велосипеди произведени в България. Карайте като хора с бира в ръка, като вашите баби и дядовци, а не като модерните сексуално не мотивирани европейци с екипчета като на съзтезание.

    Нередност?
  • 7
    niki2003 avatar :-|
    niki2003
    • + 4

    "Проблем за компаниите от бранша като износители се оказва и бавенето на ДДС-то от държавата, което ги принуждават да търсят допълнителни кредити от банките, отделно, че се забавят разплащания с доставчиците по цялата верига" - после прави бизнес в България и бизнес климата намалявал

    Нередност?
  • 8
    dekster avatar :-|
    КЛЮЧАРЪ
    • + 5

    Много добре. Остава да видим дали някой ще се наеме да прави частите. За добро или зло, заплатите в България не са много по-високи от китайските, така че роден инвеститор с някой лев и най-вече с акъл би могъл да произвежда на конкурентни цени, а не само да сглобява.

    Нередност?
  • 9
    hellwitch avatar :-|
    hellwitch
    • - 1
    • + 5

    До коментар [#8] от "КЛЮЧАРЪ":

    Сглобяването не е лош бизнес, защото точно там е голямата добавена стойност. То и ейпъл и фолксваген си внасят голяма част от частите, но голямото парче от баницата много често остава за този, който реализира крайния продукт.

    Нередност?
  • 10
    chushka avatar :-|
    chushka
    • + 5

    Темата е интересна, но за да е питателна би било добре да се разучи бизнеса на Драгомир, Рам, Крос, Вивело ... Вивело снабдяват украинския национален отбор и др. частни, които се изявяват из Европа и света, РАМ печели все повече почитатели във висок и среден клас на МТБ, също участват в международни състезания, а бизнес модела им е много симпатичен.
    Всички сайтове са пълни с гневни коментари от работници в Макском, а в магазина на Каблешков 53 откъдето са кадрите, струи всеобщо объркване

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал