Регионален бизнес: Изпитание за качеството

Компаниите вече разбраха, че си заслужава да получат външна оценка за продуктите си, преди да ги пуснат на пазара, разказва управителят на "Център за изпитване и европейска сертификация Блага Шинева

Благовеста Шинева обобщава какво означава един клиент на ЦИЕС да е доволен – той просто се връща отново.
Благовеста Шинева обобщава какво означава един клиент на ЦИЕС да е доволен – той просто се връща отново.
Благовеста Шинева обобщава какво означава един клиент на ЦИЕС да е доволен – той просто се връща отново.    ©  Юлия Лазарова
Благовеста Шинева обобщава какво означава един клиент на ЦИЕС да е доволен – той просто се връща отново.    ©  Юлия Лазарова

Да си платиш, за да те проверят и да ти кажат къде грешиш. Допреди няколко години на това щяха да се подиграят доста български компании и мениджъри, но натискът на потребителите и изискванията на общия европейски пазар промениха ситуацията. В един период между премахването на държавните стандарти и няколко години преди влизането на България в ЕС изглеждаше, че всичко, което произведеш, може да се продаде и за много фирми дългосрочните гаранции и умението да направиш клиента доволен оставаха някъде на заден план като ненужна глезотия. Постепенно конкуренцията и новите правила за качество, което трябваше да имат и износителите, и работещите за българския пазар, успяха да изчистят до голяма степен този вакуум.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове