Регионален бизнес: Заводът на "Язаки" в Сливен ще увеличи персонала си до 1000 души
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Регионален бизнес: Заводът на "Язаки" в Сливен ще увеличи персонала си до 1000 души

Регионален бизнес: Заводът на "Язаки" в Сливен ще увеличи персонала си до 1000 души

Японската компания за кабелни инсталации инвестира 3 млн. евро в сградата на предприятието

17438 прочитания

© Сашка Панайотова


В новото предприятие на "Язаки България" в Сливен вече работят 800 души. "В началото на годината бяхме наели едва 400 човека, а плановете ни са до края на годината работещите в сливенското ни предприятие да достигнат 1000 души", казва управителят на "Язаки България" Синан Кар.

Новото предприятие в Сливен произвежда кабелни инсталации за Ford Transit. За осъществяването на новия проект "Язаки България" купува от "Миролио" в Сливен терен със съществуваща сграда за производствени нужди с обща площ 35 хил. кв.м. Сградата е оборудвана по стандартите на "Язаки" и е почти идентична с тази на другия завод в Ямбол. Сумата, която "Язаки" инвестира в закупуването и реконструкцията на сградата в Сливен, е в размер на 3 млн. евро.

Нови договори

До неотдавна "Язаки България" произвеждаше електрически системи за Renault, които изнасяше за заводите на автомобилния производител в Испания, Турция и Франция. В средата на 2012 г. Renault намали производството си с 10%, което оказа влияние и върху доставките на "Язаки България". "Очакванията в началото на новия проект бяха, че точно той ще даде възможност да се компенсира изоставането и да се увеличи производство на "Язаки България" с 80%. Сега предприятието ни в Ямбол произвежда кабелни инсталации за Renault и за Ford, докато производството ни в сливенския завод е съсредоточено основно върху автомобилни инсталации за Ford Transit", казва Кар.

Подем на пазара

Тази година се забелязва подем на автомобилния пазар, а това се отразява и на нашето производство, допълва управителят на "Язаки България". По тази причина ръководството на предприятието има готовност да наеме на работа още хора. Новите служители минават теоретичен и практически курс на обучение. За да намери подходящи работници и служители, предприятието си сътрудничи с бюрото по труда в Сливен.

Синан Кар, управител на "Язаки България"
Фотограф: Сашка Панайотова

"Заводът на "Язаки" в Ямбол е един от водещите в Европа по отношение на качеството на произвежданите електрически системи за автомобили. В същото време можем да се гордеем с това, че името на "Язаки България" е гаранция за сигурност на доставките, което е основно изискване на клиентите", казва Синан Кар. Постигнатите успехи в страната са една от причините, поради които компанията майка Yazaki увеличи бизнеса си в България.

Yazaki Corporation е с най-голям дял от автомобилния международен пазар за производство на кабелно оборудване. Тя има 175 центъра за развитие, производство и продажби в 50 страни. Сред произвежданите от Yazaki продукти са кабелни инсталации, климатици, различно оборудване, свързано с екологията, както и други компоненти за автомобили.

В България компанията вече е инвестирала над 60 млн. лв. и е разкрила над 2800 работни места, което прави "Язаки" един от най-големите работодатели в разширяващия се сектор за автомобилни компоненти в България. Групата навлезе в страната през 2006 г., като първо искаше да строи именно в Сливен, но впоследствие предпочете Ямбол. Приходите за последната отчетена година - 2012 г., достигнаха 144 млн. лв. Компанията не е единственият производител на автокабели, избрал България за свой завод. От години такива предприятия имат немската "СЕ борднетце", турските "Нурсан аутомотив" и "Аркомат", а през тази година производство започва и германската Nexans в Плевен.

В новото предприятие на "Язаки България" в Сливен вече работят 800 души. "В началото на годината бяхме наели едва 400 човека, а плановете ни са до края на годината работещите в сливенското ни предприятие да достигнат 1000 души", казва управителят на "Язаки България" Синан Кар.

Новото предприятие в Сливен произвежда кабелни инсталации за Ford Transit. За осъществяването на новия проект "Язаки България" купува от "Миролио" в Сливен терен със съществуваща сграда за производствени нужди с обща площ 35 хил. кв.м. Сградата е оборудвана по стандартите на "Язаки" и е почти идентична с тази на другия завод в Ямбол. Сумата, която "Язаки" инвестира в закупуването и реконструкцията на сградата в Сливен, е в размер на 3 млн. евро.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    noize_le_roc avatar :-|
    noize_le_roc

    Dokato nyamame infrastruktura i za da minesh 300 kilometra tryabva da patuvash 4h i polovina tova shte sa samo izkluchenia.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    petergriffin avatar :-|
    petergriffin

    Докато има такива новини, си мисля, че има надежда за страната ни.

  • 3
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#2] от "petergriffin":

    Тази новини са от 2006 г., а днес берем плодовете от тях. В този ред на мисли през 2022 г. няма да има нищо за бране, което да е принос на днешните правителства. От началото на 2013 не е посадено нищо ново. Инвеститорите се разбягаха.

  • 4
    petergriffin avatar :-|
    petergriffin

    До коментар [#3] от "cinik":

    Да се надяваме, че некадърното ни правителство не е успяло да изрита всичко читаво и след някой друг месец, ако имаме късмета да се отървем от тях, инвеститорите пак да погледнат на нас с добро око.

  • 5
    sensi avatar :-|
    Асен Петров

    Както пише в статията, първоначално са искали да направят завода в Сливен, защото имало техникум, който може да подготвя кадри. Но кмета на Сливен (Лечков) е поискал огромен рушвет. И Язаки правят завода в Ямбол. Коментар "1" е прав, без инфраструктура нищо не става.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Сладка зона

Сладка зона

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK