Расте инвеститорският интерес в област Хасково

Магистрала "Марица" коренно ще промени облика на региона

   ©  СТРОИТЕЛСТВО ГРАДЪТ

100

млн. лв. планира да инвестира турско-швейцарски консорциум в изграждането на логистична база в Димитровград.

Регион Хасково постепенно се възстановява след икономическата криза през последните години. Нагласата за нови инвестиции е изключително позитивна, смятат от областната администрация. Турско-швейцарски консорциум проявява сериозен интерес към изграждането на логистичен център в Димитровград. Прогнозната инвестиция е в размер на 100 млн. лв., а очакванията са строителството на логистичната база да започнат през 2015 г. Обектът ще се разположи върху терен от 180 декара между кварталите "Марийно" и "Вулкан". Германска компания проучва възможностите за изграждане на предприятие за производство на електроинсталации за автомобили в Свиленград. Турска фирма инвестира в текстилно предприятие в Хасково и според първоначалните планове до две години ще разкрие 1000 работни места. Инвеститорски интерес има и в сферата на преработката на зеленчуци и в хранително-вкусовата промишленост, но има много спънки заради липсата на достатъчно модерно земеделие в България, което да планира и предоставя ресурси за едно постоянно производство.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    today avatar :-|
    today
    • - 4
    • + 56

    А цървените реват, че не ядяли асфалт.

    Нередност?
  • 2
    tesloev avatar :-?
    tesloev
    • + 14

    Да направим лек анализ на инвестиционния портфейл, така да се каже:
    "Прогнозната инвестиция е в размер на 100 млн. лв., а очакванията са строителството на логистичната база да започнат през 2015 г. Обектът ще се разположи върху терен от 180 декара между кварталите "Марийно" и "Вулкан"." - Това не са много пари за "логистична база", но и от друга страна не са малко за Българските инестиционни стандарти. Като оставим на страна малко странното избрано местоположение, предполагаемо имайки някакво влияние от локалната инфраструктурата отдавна изградена за циментовия завод Вулкан, добре изградените логистичните бази нямат много персонал а огромен терен с халета и многокилометрови метални скелета с поточни лини, контролирани от софтуер, като за това цялото мероприятие се изисква, разбира се, добра електрическа инфраструктура (вече изградена във възка с така пососоченият завод) с определена постоянна мощност, която (обикновенно) е голяма част от инвестицията.

    "Германска компания проучва възможностите за изграждане на предприятие за производство на електроинсталации за автомобили в Свиленград." - тук е по-интерсната и по-преспективна потенциална инвестиция имайки в предвид бъдещото нарастване на дяла на елетрически автомобили ( новозакупени или превърнати на електрически, от съществуващи, от двигатели в вътрешно горене), и нарастването на търсенето на зарядни станции, която технология е в много случеи, изработени с конкурентно-спсобни технологии за бързина на зареждането, е в така нареченото "режещо острие" на индустриалните силови електрически системи. Интерсно е обаче е, че ако се сравнят Димитровград и Свиленград, Д-град ( така наименуван ) има определено сравнително предимство за такова предприятие. Два техникума с електротехнически паралелки които, обучават специалисти за местната, все още съществуваща макар и в безкрайно свит вид, идрустриална база: Минна индустрия, Неохим, Вулкан, Завод за климатчни машини, и други малки ремонтни центрове за поддръжка на индустриални електрически инсталации и машини. Това са технически подготвени кадри с добър практически опит, който вески занимаващ се с електрически системи знае, че е безкрайно ценен в практиката.

    А това, че строящата се магистрала и потенциалното нейно скорошно завършване ще стимулират икономическата активност в района е безпорно. Това може да го усети всеки които е пътувал от Хасково или Димитровград (отстоящи на 16 километра един от друг) до Пловдив, 78 километрова отсечка, която може да отнеме от 50 минути до 90 минути пътуване в зависимост от натовареността и пътната обстановка.

    Нередност?
  • 3
    djb95 avatar :-|
    djb95
    • + 34

    Сега остава да се с мени и кмета на Хасково , да свърши рекета с "доброволните дарения " белким някой чужд инвеститор стъпи в общината.

    Нередност?
  • 4
    pavlin_kralev avatar :-|
    Павлин Кралев
    • - 2
    • + 3

    Ето че подобрената ифраструрктура дава резултат. Дано това се случва и в други градове.
    http://iconomicabg.blogspot.com

    Нередност?
  • 5
    aspet avatar :-|
    aspet
    • + 6

    Каменица също се мести там и освен новото строителство предполагам, че ще модернизират съществуващото (Астика).
    Сигурно съм го забелязал защото обичам бира :)))))

    Нередност?
  • 6
    uji55375340 avatar :-|
    uji55375340
    • + 10

    До коментар [#3] от "djb95":

    кмета могат лесно да сменят, но виж манталитета "батко и братко" - не ще да е толкова лесно.

    за щастие, градът извън кичозната конюнктура създала се на местна почва през последния четвърт век, има многогодишни културни традиции. които, да се надяваме, може би все още не са напълно забравени...

    успех на хасковлии и дано да са разбрали, че просперитетът и шуробаджанащината не могат да вървят ръка за ръка.

    Нередност?
  • 7
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 3
    • + 2

    Потърсих в текста някаква новина, която да се връзва със заглавието и не успях да намеря никаква.

    Нередност?
Нов коментар