"Стандард профил" открива нов завод в Стара Загора
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Стандард профил" открива нов завод в Стара Загора

"Стандард профил" открива нов завод в Стара Загора

Инвестицията в новата производствена база е в размер на 21 млн. лева

9087 прочитания

В новия завод на дружеството поетапно през следващите две години ще бъдат наети до 450 човека на работа.

Старозагорското предприятие за производство на каучукови уплътнения за автомобилната промишленост - "Стандард профил България", открива нова производствена сграда, която се намира в близост до производствените помещения на фирмата в Стара Загора. Сградата е построена съгласно най-високите стандарти и е разположена на площ от 5040 кв. м. Тя разполага с прилежащ склад от 1000 кв.м и две товарни рампи за обслужване на камиони. "Размерът на инвестицията само за изграждане на сградата е 5 млн.лв. Допълнително ще бъдат инсталирани машини и оборудване за 16 млн.лв. Така общата инвестиция в новото ни предприятие ще достигне 21 млн.лева", казва изпълнителният директор на старозагорската компания Петър Ангелов.

"В бизнеса ни се използват машини, произведени само за нашите производствени нужди, и мнозинството от тях са уникални по своя характер. Новата производствена база е оборудвана според последните тенденции в автоматизацията, ергономията и безопасната работа", посочи Ангелов. В завода ще се работи основно по двата нови проекта на фирмата – детайли за "Дженерал Мотърс" (GM) и "Рено". "Планът за назначаване на хора в новия ни завод е съгласуван с поръчките от клиентите и стартирането на новите проекти. Нашите очаквания са да наемем до 450 човека през следващите две години", казват от старозагорското предприятие. За новото производство ще се търсят основно кадри с технически профил – инженери, началник-смени и оператори на машини.

Производството

"Стандард профил България" е в състояние да произведе годишно над 1.75 млн. комплекта различни видове системи за уплътнения, като максималният капацитет на фирмата зависи от продажбите на съответния модел автомобил. Компанията произвежда уплътнителни системи за автомобилната индустрия в Европа, Африка, Азия, Северна и Южна Америка. Основни клиенти на фирмата са "Фолксваген", "Фиат", "Рено", "Дачия", "Дженерал мотърс" и "Даймлер".

"Стандард профил България" е сред компаниите в Старозагорски регион, осигурили най-много работни места през последните две години. Докато в края на 2011 г. в предприятието бяха ангажирани 600 души, сега в него работят общо 1031 души. Разкриването на нови работни места през 2012 г. стана възможно благодарение на два нови проекта - производство на каучукови уплътнения за новата марка "Фиат 500L" и за "Фолксваген Амарок". Фирмата спечели през 2013 г. поредния голям клиент в лицето на Daimler Mercedes и започна изработване на уплътнения за автомобили "Смарт". За целта беше построена нова сграда с площ от 700 кв. метра. Заедно с оборудването инвестицията надхвърли 2 млн. лв.

Резултати

За 2014 година реализираните приходи от продажби на "Стандард профил България" са в размер на 76.3 млн. лв. срещу 78.35 млн. лв. за предходната 2013 година. "Намалението се дължи основно на по-малкия обем на продажбите през годината, както и на продуктовия микс на дружеството", посочи Петър Ангелов. Годишният бюджет за продажби през 2014 г. е преизпълнен с 15%. Заслугата за добрия резултат е на няколко от основните клиенти на фирмата - "Фиат" (40% от продажбите), "Дженерал мотърс" (34%), "Фолксваген" (22%) и "Даймлер" (2%).

Годишната печалба (EBITDA) е под планирания бюджет, което е свързано с промяна на груповата политика за трансферните цени. "Това доведе до увеличение на основните ни суровини и повлия негативно на резултатите на дружеството. Без ефекта от увеличените трансферни цени EBITDA е над бюджета с 2.0% като абсолютна стойност", каза Ангелов. Неговите очаквания за 2015 г. са за успешен старт на новите проекти на "Дженеръл мотърс" (GM) и "Рено" и за достигане на планираните капацитети и продажби. "С новите попълнения в продуктовия микс ще запазим нивото на продажби от 2014 г. При достигане на 100% натовареност на новите линии през 2016 г. се очаква и ръст на продажбите", казва изпълнителният директор на "Стандард профил България".

За компанията

"Стандард профил България" е 100% дъщерно дружество на "Стандард профил" - Турция. Фирмата е създадена през 2005 г. в Стара Загора и е част от групата "Стандард профил", която притежава 12 предприятия в девет страни. Собственик на "Стандард профил" е Actera Group, най-големия частен фонд за дялови инвестиции в Турция с 1.6 млрд. долара обща капитализация.

В новия завод на дружеството поетапно през следващите две години ще бъдат наети до 450 човека на работа.

Старозагорското предприятие за производство на каучукови уплътнения за автомобилната промишленост - "Стандард профил България", открива нова производствена сграда, която се намира в близост до производствените помещения на фирмата в Стара Загора. Сградата е построена съгласно най-високите стандарти и е разположена на площ от 5040 кв. м. Тя разполага с прилежащ склад от 1000 кв.м и две товарни рампи за обслужване на камиони. "Размерът на инвестицията само за изграждане на сградата е 5 млн.лв. Допълнително ще бъдат инсталирани машини и оборудване за 16 млн.лв. Така общата инвестиция в новото ни предприятие ще достигне 21 млн.лева", казва изпълнителният директор на старозагорската компания Петър Ангелов.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Сладка зона

Сладка зона

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK