Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 26 юни 2015, 14:31, 34031 прочитания

Бизнес от Велико Търново на световна величина

Три истории на търновски компании и хората, които стоят зад успеха им

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Сладкият успех на "Престиж 96

"

В силно конкурентната среда на сладкарския бранш една великотърновска фирма успя да се наложи като лидер и да увеличава пазарния си дял с всяка изминала година. "Престиж 96" стартира през 1996 г. като много малка компания за търговия на сладкарски изделия, която впоследствие разкрива малко производство. "Буквално гаражно. А сега се конкурираме с мултинационални компании като Kraft и Nestle", казва Илия Георгиев, директор "Продукция" в "Престиж 96". Без излишна скромност той и колежката му Магдалена Сергиева, директор "Човешки ресурси", казват, че фирмата е "блестящ пример за успешно развитие". "От 5-10 души сега компанията наброява над 550 души. Всичко това се случва планомерно, стъпка по стъпка", казват двамата мениджъри. Те обясняват постиженията си с това, че поставят на първо място качеството и вкусът на продуктите си. "Не изневеряваме на качеството - следваме възможно най-високите стандарти за управление на процесите", казва Илия Георгиев. Доказателство за думите му са данните от компанията за маркетингови проучвания Nielsen, според която на пазара на тунквани бисквити продуктите "Мираж" и "Траяна" на "Престиж" имат дял от 17-18 процента, докато цялото портфолио на Kraft е с дял 13%. "Споко", "Хипер" и "Троя", всичките на "Престиж", са лидери в категорията на тункваните вафли. През 2012 г. контролният пакет акции от "Престиж 96" стана собственост на Citi Venture Capital International (част от Citigroup) и NBGI Private Equity (поделение на National Bank of Greece)
 - една от малкото сделки в България, при която финансов инвеститор придобива дружество за производство на храни.


Съществен дял - 80%, от търговията на "Престиж" е традиционна. "Малки традиционни магазини за бързооборотни стоки", уточнява Илия Георгиев. "20% от пазара е в големите търговски вериги. В това отношение Велико Търново и България са уникални, тъй като в други европейски държави делът на търговията в големите търговски вериги е от 50 до 80%" казва мениджърът. Като компания, която работи с държави от целия свят, "Престиж" не само че не е засегната от руското ембарго заради конфликта с Украйна, ами точно обратното. "След като Русия спря вноса, пазарът се пренасити със суровини и цените паднаха, което ни се отрази положително. Но за нас по-важен пазар е Европейският съюз. Регулациите са по-близки и експортът ни е съсредоточен предимно тук. Изнасяме за целия свят, включително за Близкия изток, където ситуацията е много нестабилна и не знаем с какво ще се сблъскаме. В Либия например приеха закон, според който държавата определя срока на годност на продуктите. Така се оказахме в ситуация, че продукт с определен от нас срок 6 месеца получава от държавата 9-месечен срок на годност", разказва Георгиев. Компанията изнася най-много изнася за Централна Европа - Унгария и Чехия, и което е по-интересно - за Турция. "Вафлата "Ния" стана вносен продукт Номер 1 в Турция - страна с много силна конкуренция, с производители като Ulker и др.", хвалят се мениджърите на компанията.
Освен с конкуренцията "Престиж" трябва да се справя и с предизвикателствата на пазара на труда у нас. "Засегнати сме от демографския срив и поредната емигрантска вълна. Служителите ни са предимно от Велико Търново, Горна Оряховица, Дебелец и от района. Но имаме проблем с квалифицираните кадри", казва Магдалена Сергиева. "На нас ни трябват инженери технолози, но трудно намираме хора, завършили технически специалности. Във великотърновските университети например няма такива. Затова разкрихме собствена стажантска програма, която е много успешна и е добър пример за сътрудничеството между бизнеса и образование. Имаме стажанти от Университета по хранителни технологии и сходни специалности, те ще участват и в проекти за иновации", казва дамата.

Израстването на компанията през последните години се дължи изключително на инвестиции в нови технологии, машини, оборудване и енергийна ефективност. "Производството ни е едно от най-модерните в България", казва Илия Георгиев. Миналата година заработи новата фабрика на "Престиж" край Велико Търново, в която са вложени около 50 млн. лв. и която беше отличена за сграда на годината. "Само за седем месеца завърши процеса по релокация в новата фабрика, и то без никакви сътресения, което е уникално. Всичко това се случи благодарение на хората, които работят за компанията, някои от самото й създаване досега", казват управителите.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

#ЕКИПЪТ: Успех в строителството #ЕКИПЪТ: Успех в строителството

Инж. Николай Иванов, новият регионален мениджър на "Трейс Груп Холд" за област Стара Загора, разказва за инфраструктурните проекти на компанията

24 мар 2020, 1198 прочитания

"Собствениците на детски площадки са длъжни периодично да проверяват безопасността им" "Собствениците на детски площадки са длъжни периодично да проверяват безопасността им"

Казва Благовеста Шинева, управител на Център за изпитване и европейска сертификация - Стара Загора

19 мар 2020, 1031 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал градове" Затваряне
3D планетариума на Пловдив е готов. Предстоят тестове

Съоръжението, което е разположено в Регионалния природонаучен музей, е финансирано от общината

Още от Капитал
Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10