Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 26 юни 2015, 14:31, 34106 прочитания

Бизнес от Велико Търново на световна величина

Три истории на търновски компании и хората, които стоят зад успеха им

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американската мечта на "Аглика"

Елица Петкова, маркетинг мениджър на "Аглика

Фотограф: Десислава Лещарска

С очарователна усмивка Елица Петкова, маркетинг мениджър на "Аглика" - семейна компания за текстил, се извинява за краткото закъснение. "Подготвяме участието си на изложението в Париж Salon Pack & Gift за брандирани продукти и сме под напрежение", обяснява тя. През 1996 г. нейният свекър Петко Петков приватизира завод за хавлиени кърпи в Твърдица, а преди 13 години "Аглика трейд" разкриват нова фабрика във Велико Търново. През 2014 г. компанията започва собствено производство във Флорида, САЩ. Вълнението на Елица за изложението не е случайно. "През последната година решихме, че ще инвестираме изключително в представянето си на изложения в Европа и САЩ. Резултатите надминават и най-смелите ни очаквания", казва тя. Над 90% от продукцията на компанията е за износ, а сред марките, за които "Аглика" произвежда кърпи, халати, спално бельо, възглавници, олекотени завивки и др., се нареждат Missoni, Moschino, Aliviero Martini, Armani, Blue Girl, Desigual и много други. "Аглика" също може да се похвали с поръчка от кралска особа -  през 2012 г. компанията уши кърпите за чай – традиционен сувенир в Англия – по повод диамантения юбилей на кралица Елизабет.

В момента фирмата работи по новата си фабрика в Твърдица. В закупуване на терена са инвестирани 2 млн. евро. Заводът ще се състои от две производствени площадки. "Едната е за полиестерни влакна - суровината, от която произвеждаме нашите изделия. Сега я доставяме с контейнери от Индия. Връщаме се в изходна позиция или по-точно затваряме цикъла", казва Елица. В момента съпругът й Юлиан Петков, който отговаря за инвестициите и новите технологии е в Китай, за да поръчка машини за производството на полиестерните влакна. Другата сграда в новата фабрика ще е за производство на чаршафи. Тя ще заработи до една година. "Цехът за влакна ще отнеме повече време, тъй като все още нямаме специалисти. Идеята ни е не само да използваме влакната за собствено производство, но и да ги продаваме на други производители. Това е по-амбициозна задача, пазарът ще е предпазлив, тъй като смяната на доставчик е голям ход", казва Елица. В новата фабрика ще се разкрият поне още 100 нови работни места. В момента компанията има 400 служители.
Елица уточнява, че продажбата на дребно заема много малък дял от дейността на компанията. "Аглика" се занимава предимно с брандиране на продукти за корпоративни клиенти. Семейството й няма амбиции да развива бизнеса в търговията на дребно. "Всички знаят, че веригите са бич за бизнеса, а да развиваме собствена мрежа от магазини - не смятаме, че в това ни е силата, нужен е много по-различен мениджмънт", казва Елица и уточнява, че фирмата работи само с една верига  - "Глобус", с магазини за обзавеждане на дома в Австрия и Германия.
Дружеството е притежател на два международни патента за тъкани - за технологията "Дабълфейс" (от англ. double face - двойно лице) и за т.нар. мембранна тъкан, която е с по-голяма еластичност, по-лека от конвенционалните материи и не пропуска въздух и вода. "Кърпите имат сложен и скъп производствен цикъл. С технологията doubleface това се промени. Тя позволява малки поръчки, от порядъка на 100 кърпи например. Обикновено производителите не биха изпълнили поръчка за под 3000 броя. Използваме я от три години и още няма алтернатива", казва Елица. Компанията е разработила и нова технология за производството на чаршафи, които не се свиват при пране. "Все още не сме я патентовали, но няма голям смисъл, защото най-важното при тази технология е контролът, иначе няма да се постигнат желаните резултати", казва Елица. 


Последната семейна инвестиция обаче няма нищо общо с текстила. Тя е във ферма за зеленчуци и животни. От нея ще се осигуряват продуктите за комплекса на "Аглика трейд" "Аглика палас" на брега на яз. "Жребчево" и в почивната им база "Агликини къщи" в Еленския Балкан, в село Хъневци.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Стара Загора - сред първите български градове с "умен" градски транспорт Стара Загора - сред първите български градове с "умен" градски транспорт

Чрез новия софтуер ще могат да се управляват и свързани услуги, предоставени от външни доставчици

7 апр 2020, 470 прочитания

#ЕКИПЪТ: Успех в строителството #ЕКИПЪТ: Успех в строителството

Инж. Николай Иванов, новият регионален мениджър на "Трейс Груп Холд" за област Стара Загора, разказва за инфраструктурните проекти на компанията

24 мар 2020, 1257 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал градове" Затваряне
3D планетариума на Пловдив е готов. Предстоят тестове

Съоръжението, което е разположено в Регионалния природонаучен музей, е финансирано от общината

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10