С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
24 сеп 2015, 13:37, 1887 прочитания

Водим преговори с топ инвеститор за изграждане на международен карго център

Живко Тодоров, кмет на община Стара Загора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За разлика от много други общини, където общината и държавата са основни работодатели, в Стара Загора не е така. Тук делът на бизнеса е много голям, той многократно превъзхожда това, което общината дава като работни места.

Господин Тодоров, какви са шансовете да бъде стартиран проектът за изграждане на международно карго летище в Стара Загора?

- Имаме големи шансове този проект да се случи. В момента водим разговори с много сериозен инвеститор, който е сред топ инвеститорите в света. Името на компанията засега ще запазя в тайна. Когато имаме сключени договори, тогава ще представим инвеститора. По този проект засега мога да кажа, че ще бъдат ангажирани високоплатени специализирани кадри - инженери.
Община Стара Загора ще съдейства активно да се изгради международен карго център на наша територия, защото имаме интерес градът да се разраства и да се развива добре. Предвиждаме в скоро време да направим обществено обсъждане по темата, защото желаем подкрепата на хората. Ще им обясним, че ще работим по този проект само и единствено ако той е в интерес на Стара Загора.


Има ли интерес на нови инвеститори към Стара Загора?

- Стара Загора се развива отлично в икономически план. За разлика от много други общини, където общината и държавата са основни работодатели, в Стара Загора не е така. Тук делът на бизнеса е много голям, той многократно превъзхожда това, което общината дава като работни места. Този факт показва, че Стара Загора е бизнес град и има големи шансове да се развива и занапред като такъв. Ние като ръководство на общината поддържаме ниски данъци и такси, осигуряваме подкрепа на бизнеса с необходимата логистика. Парите, които влагаме в инфраструктурата, водят след себе си нови инвестиции.
Искам да кажа и още нещо, което е много важно за града. През 2014 г. по данни на Националния статистически институт в Стара Загора има положителен демографски прираст. Това е доказателство, че градът се развива добре. Ние сме притегателен икономически център благодарение на географското си положение и на квалифицираните кадри, с които разполагаме.

Как върви изпълнението на бюджета на община Стара Загора за тази година?
- Приходната и разходната част на бюджета се изпълняват много добре. Имаме много проекти по разходната част на бюджета, които трябва да бъдат реализирани до края на тази година. Ефектът се вижда от гражданите - улиците, инфраструктурата, тротоарите, междублоковите пространства, които се правят в момента, инвестициите в образованието, училищата - всичко това се случва по план. Успяваме да съфинансираме и проектите на общината, така че в чисто финансово отношение общината се развива много добре. Поддържаме и добрия кредитен рейтинг ВВ+ с положителна перспектива, който ни присъди международната рейтингова агенция Standart & Poor`s още преди две години. Стабилни сме във финансово отношение, нямаме неразплатени задължения. Успяхме да върнем старите кредити, които заварих в началото на мандата си. Това бяха кредити, неразплатени задължения, глоби по проекти на обща сума над 7.6 млн. лв. Сега имаме само дългосрочни кредити във връзка с реализацията на проектите на общината по програма JESSICA за централния градски пазар и басейна, като и там успяхме да върнем една част. Те са разсрочени до 2025 г., като на година се падат по 100 хил. лева, които по никакъв начин не влияят на бюджета на Стара Загора.

Кои са основните проекти на общината за подобряване на инфраструктурата и облика на града?

- Инвестициите ни най-вече бяха насочени към ремонт на улици, тротоари, в сферата на образованието и културата. Повечето средства , които използвахме, за да реализираме плановете си, са по проекти. Направихме две нови детски градини, изградихме нова сграда на детска ясла №2 в града, направихме ремонти на много детски градини, училища. В момента върви ремонта на ПМГ "Гео Милев", на училище "Паисий Хилендарски", на СОУ "Георги Райчев". По-голяма част от ресурса, който ни дава бюджетът, насочихме към образованието. Изцяло ремонтирахме улиците в града, подновихме ВиК мрежата, подменихме тротоарите и асфалтовите настилки. В Стара Загора сега се правят над 20 големи междублокови пространства , които ще предадат съвсем нов облик на града. Успяхме да завършим и новия парк, и предстои да го  разширим, като за целта очакваме държавата да ни прехвърли още 40 дка площ, за да може там да направим още спортни съоръжения и атракции. Инвестирахме много и в областта на културата. Успяхме да реализираме Международен кинофестивал "Златната липа". Завършваме дългоочаквания от всички музей "Литературна Стара Загора". Инвестирахме много средства в спортните съоръжения с изграждането на стадион "Берое", голямо предимство за града е лекоатлетическата писта, която успяхме да възстановим, направихме нова спортна зала, зала за бадминтон, помагаме и на отборите по борба, баскетбол. След европейските първенства по футбол за юноши, по ушу и по лека атлетика можем да кажем, че сме спортният град на България. Над 260 млн. лв. успяхме да усвоим по европейските проекти. В процес са и нови проекти.

Какво беше направено за кварталите на града и какво предстои?

- За квартал "Железник" още първата година изпълнихме един заварен проект. Ние успяхме да го доведем докрай независимо от това, че беше лошо организиран, с недобър изпълнител. Санкционирахме заради нарушения изпълнителя с 3.8 млн. лв. Обновяваме много междублокови пространства и в кварталите. В кв. "Самара 3" започват работите по подмяна на ВиК мрежата и асфалтиране. В кв. "Кольо Ганчев" направихме канализация, асфалтирахме улиците, в квартал АПК също направихме редица подобрения.

Какъв ще бъде акцентът в работата на община Стара Загора през новия програмен период?

- През следващия програмен период акцент са транспортните връзки, които има общината. Желанието ни е да решим част от проблемите с трафика, като се направят нови пробиви и се разширят сегашните пътни съоръжения, за да могат те да поемат по-голям трафик. Много средства са предвидени да бъдат насочени и в областта на образованието, културата и социалните дейности.

Преди три години получихте критики за прекратяването на договора с "Автобусни превози". Оказа ли се успешна тази стъпка?

- Това, което се случва сега в областта на транспорта на Стара Загора, е доказателство, че тогава сме взели правилното решение. Имахме договор с фирмата до 2019 г., в който не фигурираше задължение от страна на частния инвеститор да закупи за нуждите на града нови автобуси. Беше недопустимо Стара Загора да бъде единствената голяма община в България, която няма да закупи нови автобуси за своя град. Поради неизпълнение на договора от страна на частния инвеститор ние го прекратихме и подготвихме общинското тролейбусно дружество да поеме и автобусните превози. С получаването на новите автобуси от община Стара Загора след само два месеца всички позитиви за гражданите от това наше решение ще бъдат налице.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Да си наториш растеж 1 Да си наториш растеж

Една от най-динамичните компании в плевенския регион - "Лебозол България", инвестира в изграждането на собствена складова база

3 яну 2019, 2017 прочитания

Росана Дачева: Последните две години бяха силни за нас Росана Дачева: Последните две години бяха силни за нас

Изпълнителният директор на "Метал технолоджи груп" пред "Капитал Градове"

30 дек 2018, 3195 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал градове" Затваряне
Из биографиите на варненските молове

От шестте проекта, представени през 2007 г., в момента като търговски центрове работят само два от моловете във Варна. Единият остана само на хартия, два бяха затворени скоро след откриването им, а шестият очаква преобразяването си в болница

Има ли шофьор в автобуса

Центърът за градска мобилност расте непрекъснато като функции и пари, но управлението на градския транспорт в София остава все така хаотично

КЗК в страната на петролните складове

Антимонополната комисия изследва детайлно базите за горива. Целите може да са две - най-накрая качествен анализ на пазара или предизборна проверка срещу "Лукойл" за злоупотреба с монопол

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Как (не) живеем

Кураторката Вера Млечевска за въпросите, които поставя предстоящото българско участие на Венецианското биенале

Кино: "Трафикантът"

Митът няма възраст в най-негероичния филм на Клинт Истууд

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Всички местни строители искат "Кресна", инфлацията леко расте, американска инвестиция в Добрич

Емисия

DAILY @7AM // 18.02.2019 Прочетете