Пловдив привлича все повече туристи

Приходите от чуждестранните гости в областта надминаха тези от българските

Пловдивското туристическо лято донесе рекордни приходи за хотелиерския бизнес - през юли приходите от нощувки са 4.4 млн. лв. при 3.7 млн. лв. за същия период на 2014 г. Рекордните приходи се дължат на чуждестранните туристи, които за пръв път от 32 месеца насам изпреварват българския турист - 2.3 млн. лева срещу 2.1 млн. лева. Според експерти това се дължи на Световното първенство по гребане, което се проведе в Пловдив през юли. Това е и обяснението на по-високата обща заетост на хотелите с 4 и 5 звезди - 42.4% през юли, срещу 40.2% за тризвездните и 24.9% за хотелите с една и две звезди.

9400 легла

По данни на Териториалното статистическо бюро в Пловдив има 179 хотела (с над 10 места) и 9400 легла в тях. Статистиците не изследват по-малките места за настаняване, но според мнения на хотелиери Пловдивска област има капацитет от около още 1000 - 1500 легла в квартири, които също се отдават под наем в най-натоварените периоди. Общият брой на нощувките в пловдивските хотели през юли достигна 102 800. Българските туристи са платили 59 400 нощувки, а чуждестранните - 43 400 нощувки. За пръв път от януари 2013 г. насам броят на нощувките на българи и на чужденци е с толкова малка разлика.

Звезди

За възможностите на чуждестранния турист в сравнение с тази на българския говори структурата на нощувките по качество на хотелите. В хотели с 4 и 5 звезди са реализирани 51.5% от общия брой нощувки на чужди граждани, докато от българи те са 24.1%. В места за настаняване с 3 звезди са осъществени 42.4% от нощувките на чужденци и 37.5% - на български граждани, докато в останалите места за настаняване (с 1 и 2 звезди тези дялове са съответно 6.1 и 38.4%).

Прогнозите на пловдивските хотелиери са, че до края на година трендът на нарастване на туризма в града ще се запази. Пикове ще има отново през септември и октомври заради Международния панаир в Пловдив, в който участват над 800 фирми. Както и заради множеството есенни културни събития, които са традиционни за града в тези два месеца.

Още от Капитал