"Стандард профил" кандидатства за патентна иновация
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Стандард профил" кандидатства за патентна иновация

"Стандард профил" кандидатства за патентна иновация

Ръстът на световния автомобилен пазар влияе благоприятно на компанията, чиито приходи също растат

4562 прочитания

Старозагорското предприятие за производство на каучукови уплътнения за автомобилната индустрия "Стандард профил България" стартира нов проект Opel Astra, в който използва иновативна технология. "Ние станахме пионери в използването на тази технология както в групата на "Стандард профил" по света, така и в автомобилния сектор като цяло", казва изпълнителният директор на предприятието Петър Ангелов. За използваната нова технология в производството на каучукови уплътнения N-Capsulation, както и за съединяването на два вида материал – стандартен каучук и TPV, компанията кандидатства за патентна иновация. "Стандард профил груп", към която принадлежи и старозагорското предприятие, е водещ производител в автомобилната индустрия, снабдяващ едни от най-големите брандове автомобилни гиганти вече 40 години. Групата има производствени компании в седем държави, в които работят 8000 служители, и се нарежда на второ място в Европа и на шесто място в света като най-голям производител на каучукови уплътнения за автомобилната индустрия. "Стандард профил България" е създадена през 2005 г. Докато в края на 2011 г. в предприятието бяха ангажирани 600 души, сега в него работят общо 1172-ма. Очакванията на мениджърите при откриването на новата база през миналата пролет бяха да наеме на работа 450 души през следващите 2 години. "До момента сме наели 268 нови служители", съобщи Ангелов. В началото на 2016 г. "Стандард профил България" спечели наградата "Инвестиция в човешки капитал" на Българската агенция за инвестиции, както и трето място за "Най-добър работодател за 2015 г.".

Успешна година

2015 г. е сред най-успешните в историята на компанията. В края на годината "Стандард профил България" успя да удвои производителността си благодарение на новопостроения цех, който отвори врати през май. Инвестицията в новата производствена сграда беше в размер на 20.5 млн. лв. В новия производствен цех се работи основно по двата проекта на фирмата – детайли за General Motors и Renault. Капацитетът на новата линия е 400 хил. уплътнителни системи за автомобили годишно. Основните проекти, по които в момента работи старозагорската компания, са General Motors, Fiat, Volksvagen, Renault, Daimler. "Очакваме и нови проекти до края на годината, но те са все още в началната си фаза", казва Петър Ангелов. Новата производствена база на фирмата е натоварена на 60% и дава възможност за успешно стартиране на новите проекти. "Наблюдава се ръст от 10.4% на световния автомобилен пазар през последната година в сравнение с предходни периоди. Това съответно влияе благоприятно и на нашата работа", казва изпълнителният директор на предприятието. "Стандард профил България" отбелязва ръст в продажбите си от 4% спрямо предходната 2014 г., когато приходите от продажби бяха в размер на 76.311 млн. лв. "През 2015 година успяхме да въведем някои нови системи в производството, които ни помогнаха за постигането на по-голяма ефективност и автоматизация на процесите. Една от тези системи е Lean Production – световноизвестна техника", казва изпълнителният директор на компанията. Освен това за първи път именно в "Стандард профил България" беше усвоено оборудване от нова генерация – роботизираните системи за нанасяне на течни компоненти върху различни материали - стъкло, EPDM, допълва той.

Инвестиция в кадри

Плановете на ръководството на "Стандард профил България" са до края на 2016 г. да достигне максималния капацитет на линията по проекта Opel Astra, както и да стартира успешно новата линия на Renault-Lada. Старозагорското предприятие ще продължи инвестициите си в обучението и мотивацията на служителите си. "Основен акцент през 2016 г. ще бъде участието ни в дуално образование на територията на Стара Загора чрез партньорства между професионални училища и фирми, казва Ангелов. Нашата цел е да инвестираме и подкрепяме образованието и обучението, а чрез тази система ще дадем възможност на трудолюбиви млади хора да добият първия си професионален опит още докато учат", допълва той. През 2016 г. компанията не планира инвестиции в сграден фонд или производствени мощности. Основната цел ще са оптимизирането на производствения процес и подобряването на ефективността и финансовите резултати.

Старозагорското предприятие за производство на каучукови уплътнения за автомобилната индустрия "Стандард профил България" стартира нов проект Opel Astra, в който използва иновативна технология. "Ние станахме пионери в използването на тази технология както в групата на "Стандард профил" по света, така и в автомобилния сектор като цяло", казва изпълнителният директор на предприятието Петър Ангелов. За използваната нова технология в производството на каучукови уплътнения N-Capsulation, както и за съединяването на два вида материал – стандартен каучук и TPV, компанията кандидатства за патентна иновация. "Стандард профил груп", към която принадлежи и старозагорското предприятие, е водещ производител в автомобилната индустрия, снабдяващ едни от най-големите брандове автомобилни гиганти вече 40 години. Групата има производствени компании в седем държави, в които работят 8000 служители, и се нарежда на второ място в Европа и на шесто място в света като най-голям производител на каучукови уплътнения за автомобилната индустрия. "Стандард профил България" е създадена през 2005 г. Докато в края на 2011 г. в предприятието бяха ангажирани 600 души, сега в него работят общо 1172-ма. Очакванията на мениджърите при откриването на новата база през миналата пролет бяха да наеме на работа 450 души през следващите 2 години. "До момента сме наели 268 нови служители", съобщи Ангелов. В началото на 2016 г. "Стандард профил България" спечели наградата "Инвестиция в човешки капитал" на Българската агенция за инвестиции, както и трето място за "Най-добър работодател за 2015 г.".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK