Летище Варна: Повече полети, повече дестинации
20 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Летище Варна: Повече полети, повече дестинации

Според статистиката най-популярните дестинации, които е обслужвало летището през 2015 г., са били Москва, София, Лондон, Дюселдорф и Истанбул.

Летище Варна: Повече полети, повече дестинации

С 22% са били увеличени редовните полети от летище Варна през миналата година

6248 прочитания

Според статистиката най-популярните дестинации, които е обслужвало летището през 2015 г., са били Москва, София, Лондон, Дюселдорф и Истанбул.

© Дневник


Близо 1.4 млн. пътници по 89 дестинации в 39 държави са били обслужени през миналата година на летище Варна. Това сочат данните на дружеството концесионер "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт". Оттам отчитат и увеличение с 22% на редовните полети през 2015 г.

Откъде са пътниците

През миналата година пътниците от и за Русия, използвали летище Варна, са били с 33% по-малко, отколкото през 2014 г. Това показва статистиката на "Фрапорт тун стар еърпорт мениджмънт". За първи път през миналата година пътниците от Германия са изпреварили тези от Русия по отношение на общия дял обслужени пасажери, сочат още данните на компанията. В същото време при тях е бил отбеляза и ръст от 14%.

Увеличение е отбелязано при пътуващите от и до Великобритания, Турция, Полша, Австрия, Норвегия, Дания, Иран и Чехия, докато летелите до Беларус, Белгия и Литва са намалели. Най-популярните дестинации, които обслужва летище Варна, са Москва, София, Лондон, Дюселдорф и Истанбул, сочат още данните за обслужените пътници през 2015 г.

Повече възможности

От началото на април влезе в сила лятното разписание на полетите от летището във Варна. Прегледът на дестинациите, които ще се обслужат от него, сочи повече възможности за пътуване до различни точки на света. Полетите на авиокомпания "България Ер" до София ще се изпълняват, както и досега, всеки ден от седмицата. През месец юни националният превозвач започва изпълнението на полети до руските градове Москва, Санкт Петербург и Калининград веднъж седмично, съобщиха от пресслужбата на летището. От Варна авиокомпания Turkish Airlines изпълнява всекидневни полети до Истанбул. От летище "Ататюрк" авиокомпанията предоставя на пътниците си възможност за връзки до над 240 дестинации в цял свят. От 20 юни полетите на Wizz Air Hungary от Варна до Лондон ("Лутън") също стават всекидневни. Полетите до Москва ("Домодедово") на авиокомпания S7Airlines се увеличават през летните месеци.
Всеки ден от седмицата Austrian Airlines свързва Варна с австрийската столица Виена, а оттам и с летищата в цял свят. В началото на май стартира програмата на SunExpress Deutchland с полети до германските градове Кьолн, Дюселдорф, Франкфурт, Хамбург, Лайпциг, Мюнхен, Нюрнберг, Падерборн, Щутгарт и Хановер. През май от летище Варна започват летните редовни полети на авиокомпания Jetairfly до Остенде и Брюксел съответно два и три пъти в седмицата. Полети до белгийската столица ще изпълнява и Thomas Cook Airlines Belgium два пъти седмично. Всеки вторник и петък са полетите до Люксембург.

Полетите от Варна до Бърно са веднъж седмично в четвъртък, а до чешката столица Прага четири пъти в седмицата. Изпълнява ги авиокомпания Travel Service. До Мюнхен авиокомпания Condor лети всяка неделя, а полетите ще започнат в средата на май. Тогава започва и полетната програма на Germania от Варна по направленията Бремен, Фридрихсхафен, Мюнстер и Росток.

През юни всекидневни полети на авиокомпания Rossiya до Санкт Петербург. Същия месец започват и полетите до Осло, Белград, Цюрих и Копенхаген.


1 коментар
  • 1
    vanchev avatar :-|
    nikivan

    Когато дадено държавно дружество премине в частни ръце и те знаят как да оперират правилно, ето това се случва. До колкото се сещам преди концесията летището беше на нивото на ЖП гара и то не европейска. Пък и да си празнаем летището е силно най-вече лятото, но въпреки това има ръст в пътниците и увеличаване на дестинациите. Налети са милиони, за да може едно почти закрито летище да проработи нормално. Същото може да стане и с летище София с добро менажиране. Истината е, че държавата трябва да стои далеч от тези предприятия, защото им съсипват потенциала.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK