През 2015 г. "Тирбул" инвестира 15 млн. евро в разширяване на производството във фабриката си в Сливен. "Очакваме модернизацията на завода да приключи напълно през юни тази година", съобщи изпълнителният директор на компанията Мария Стойкова. До момента е разширен сградният фонд на сливенското предприятие, като са изградени производствени и складови помещения, инсталирана е нова поточна линия за производство на твърди сирена, закупени са нови машини. Компанията очаква след направените инвестиции да удвои капацитета си на производство. "На този етап е необходимо да преминем през тестовия период на голяма част от новозакупените активи. Очакваме в края на годината да удвоим производството си на млечни продукти", казва Стойкова. Тя добавя, че инвестицията е с иновативен характер и щe намали ръчните процеси в производството. Затова са наети нови хора на специфични позиции, по-скоро свързани с инвестиционния проект. Компанията е насочила усилията си към развитие и повишаване квалификацията на наетия до момента персонал.
Ръст на приходите
През изминалата година "Тирбул" бележи съществени ръстове от продажби на млечни продукти в България. Заедно с извършения експорт общите приходи от продажби на компанията възлизат на 60 млн. лв. "Това са приходите ни в непълна календарна година и в условията на строителство, доставка, монтажи и инсталация на машини и съоръжения по инвестиционния проект", уточнява изпълнителният директор. Поради увеличеното търсене на продуктите й компанията е разширила собственото си представителство в пет нови региона на България. Тя отчита увеличение на клиентската си мрежа в магазините и е насочила усилията си към развитие на дистрибуторската мрежа в големите градове на страната.
Суровина и проблеми
В целия Европейски съюз приетото за преработка мляко от началото на годината е със 7.4% повече в сравнение със същия период през 2015 г. В България количеството прието краве мляко е с -0.4 % по-малко. Вероятно търсенето у нас е спаднало заради неустойчивия пазар за българските млечни продукти. Друг индикатор е и спадът в изкупната цена на кравето мляко, която за месец март е почти с 11% по-ниска от същия период миналата година. И в момента държави като Унгария и Чехия предлагат млека на цена рампа 0.49 лв./л. "Това създава още по-голям натиск върху българските фермери, които са демотивирани да правят бизнес с почти нулева печалба. Ако трябва да говорим за проблем със суровината, той по-скоро трябва да се формулира като проблем с българската суровина, защото много ферми са на път да преструктурират дейността си или да я преустановят", казват от сливенската компания.Основните проблеми в млечния бранш са липсата на конкретни мерки по популяризирането на българските млечни продукти в целия свят. "Това като цяло превръща продуктите ни в стока с ниска добавена стойност. Друг проблем е тромавата процедура по усвояване на средства по програми от еврофондовете. Ние също се надяваме на частично финансиране на новите ни проекти по тези програми", казва Мария Стойкова.
Нови продукти
В началото на 2016 г. "Тирбул" пусна на пазар нов продукт - висококачествени кисели млека 3.6% и 4.5%, произведени по традиционна българска рецепта с български закваски. Продуктът се предлага в прозрачни опаковки. От месец април компанията влезе и на пазара на биомлякото. Биомляко Olympus е сертифицирано от Austria BIO Garantie. През тази година компанията ребрандира цедените кисели млека Olympus 2% и 10%. Дългосрочната й политика е насочена към производство на качествени млечни продукти.
През 2015 г. "Тирбул" инвестира 15 млн. евро в разширяване на производството във фабриката си в Сливен. "Очакваме модернизацията на завода да приключи напълно през юни тази година", съобщи изпълнителният директор на компанията Мария Стойкова. До момента е разширен сградният фонд на сливенското предприятие, като са изградени производствени и складови помещения, инсталирана е нова поточна линия за производство на твърди сирена, закупени са нови машини. Компанията очаква след направените инвестиции да удвои капацитета си на производство. "На този етап е необходимо да преминем през тестовия период на голяма част от новозакупените активи. Очакваме в края на годината да удвоим производството си на млечни продукти", казва Стойкова. Тя добавя, че инвестицията е с иновативен характер и щe намали ръчните процеси в производството. Затова са наети нови хора на специфични позиции, по-скоро свързани с инвестиционния проект. Компанията е насочила усилията си към развитие и повишаване квалификацията на наетия до момента персонал.
0 коментара