С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 5 окт 2016, 15:06, 22324 прочитания

Осем години след първата копка мол "Марково тепе" ще отвори през октомври

Инвестицията в търговския център е 120 млн. лв., застроената площ е 56 хил. кв.м

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Регионален бизнес: Пловдив. Още за развитието на бизнеса в отделните региони в страната може да откриете тук.

Осем години след началото на строителството му най-новият търговски център в Пловдив е на път да отвори врати. Официалното откриване на "Марково тепе мол" е предвидено за края на октомври, а инвестицията в проекта е 120 млн. лв. През февруари 2015 г. той беше придобит от строителната "Джи Пи груп", която размрази проекта за изграждането му. Отварянето на търговския център на централния пловдивски булевард "Руски" ще разкрие 500 работни места в града, съобщават от PR агенцията на мола.

Разнообразен микс


В сградата с обща разгърната застроена площ от 56 000 кв. м. и отдаваема търговска площ от 21 000 кв. м. ще влязат чуждестранни и български марки, сред които Terranova, LC Waikiki, CCC, Tom Tailor, Guess, Liu Jo, Clarks, Geox, Carducci, Original Marines, Yves Rocher и др., съобщават от компанията инвеститор. Те ще бъдат разположени на четири надземни нива заедно с детски център, фитнес зала, супермаркет, сладкарница и зона за бързо хранене.

В "Марково тепе мол" ще бъде и първото в Пловдив заведение от софийската верига пицарии "Виктория". В града се завръща и кино "Арена", което ще отвори третата си IMAX зала в страната, след закриването на местното кино "Арена Фламинго" на бул. "Шести септември" през 2014 г.

Търговският център ще има и подземен паркинг, разположен също на четири нива, с близо 600 паркоместа, като се предвижда и изграждането на открит паркинг.



"Миксът от наематели на мол "Марково тепе" е прецизно подбран, така че всеки посетител на мола да остане доволен, без значение дали той иска да се отдаде на шопинг, спорт, забавления, или има нужда да напазарува за дома", посочва Нина Николова, която е мениджър управление на активи в търговския център.

Нов собственик и ново начало

Историята на проекта за мол "Марково тепе" започна в последните години преди кризата, като тогава инвеститор беше българско-израелската компания "Мелина". Към началото на 2010 г. плановете бяха търговският център да отвори врати в средата на годината, а от консултантската компания Forton, която отдаваше магазини в него, молът е бил отдаден на близо 50%.

С влошаването на икономическата ситуация обаче "Мелина" спря да обслужва кредита си от 45 млн. евро към австрийската Investkredit Bank и финансовата институция пое контрола над проекта. През 2011 г. банката продаде мола на регистрираното в Кипър дружество Atiumko.

През февруари 2015 г. свързваната с Валентин Златев строителна компания "Джи Пи груп" придоби търговския център. На практика сделката беше за прехвърляне на вземането на дружеството "Марково тепе мол" от Investkredit Bank по схемата "дълг срещу собственост".

Новият собственик размрази проекта за изграждането на мола, като бяха внесени и някои промени в концепцията. Най-съществената от тях беше прекрояването на вътрешното разположение на обектите, така че да може да се освободи пространство за кинозали, каквито не бяха предвидени в първоначалния проект.

"В момента се изгражда и цялостната инфраструктура на обекта, което допълнително ще улесни достъпа до него", уточняват още от PR агенцията на търговския център.
Пловдив на три мола

Първият търговски център в града под тепетата – Mall Plovdiv, беше построен през 2009 г. и в момента е единственият работещ търговски център в Пловдив. Площта му е близо 45 000 кв.м, от които 20 000 кв.м е отдаваемата площ със 108 магазина и 650 места за паркиране. Заетостта му доближава 100%, а сред ключовите наематели са киноверигата Cinema City и марки като H&M, Bershka, NewYorker, Pierre Cardin, Adidas и др. В началото на годината единият от партньорите с 50% участие в проекта – GE Capital Real Estate, продаде дела си на другия – ирландската компания за управление на инвестиции в недвижими имоти Avestus Capital Partners, като цената не беше обявена.

Другият голям търговско-развлекателен център в града, "Галерия Пловдив", от известно време е затворен и тече процес по преработването на концепцията му. В края на 2015 г. местни медии съобщиха, че общината се е договорила с търговския център да разсрочи дълга му от около 90 хил. лв., в замяна на което новият му собственик се е ангажирал да направи мащабен ремонт и сградата да заработи през 2016 г. Заради необслужван кредит през 2014 г. управлението на "Галерия Пловдив" беше поето от Райфайзенбанк, която прехвърли вземането си в размер на 47.77 млн. евро към компанията "Алфа Младост девелопмент", зад която стоят гръцки инвеститори.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

От гларус на гларус, и от авер на авер 1 От гларус на гларус, и от авер на авер

Интересът към крафт бирата във Варна расте благодарение на усилията на представителите на бранша

29 юни 2019, 2603 прочитания

Трансформирай това Трансформирай това

Разплащанията ще стават все по-евтини, бързи и прозрачни благодарение на новите бизнес модели, но и на блокчейн технологията

29 юни 2019, 1758 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал градове" Затваряне
Николай Димитров: За пръв път наш робот отива на работа в Южна Корея

Ръководителят на отдел "Монтаж на роботи" в "Милара интернешънъл" пред "Капитал"

Трусовете на продуцентския пазар

Новият телевизионен сезон започва без някои ключови предавания

Нищо, следващия път

България почти сигурно загуби битката с Турция за завода на Volkswagen, но натрупа безценен опит, който може да използва за привличането на други проекти

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Ясен Згуровски

"Вярвам, че не случайно съм артист и съм тук с мисия да правя хората щастливи"

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото