Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 фев 2017, 12:43, 8576 прочитания

"Пристанище Бургас" планира 10% ръст на товарооборота през 2017 година

През последните години държавният порт променя номенклатурата на товарите. Тенденцията е за увеличаване на насипните товари и намаляване на генералните

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Регионален бизнес: Бургас. Още за развитието на бизнеса в отделните региони в страната може да откриете тук.
За 2016 г. в "Пристанище Бургас" са обработени 450 хил. тона товари, толкова са били обработените товари и през предходната година. "Обновената зона за качествено складиране и съхранение на товари в района на 12-13 корабни места създадоха през втората половина на 2016 г. реални условия за 20% нарастване на обемите на обработка спрямо първата половина на годината", казва изпълнителният директор на порта Диян Димов.

През последните години държавното пристанище променя номенклатурата на товарите. Тенденцията е за увеличаване на насипните товари (сол, кокс, чугун, зърнени храни, насипни торове, концентрати, минерали) и намаляване на генералните товари (черни и цветни метали, бетонит и др). Докато съотношението между генералните и насипните товари през 2014 г. е било 49% към 51%, през 2016 г. в пристанището са постъпили 29% генерални и 71% насипни товари. Това изменение на структурата до голяма степен е повлияно от новите логистични схеми, прилагани от товародателите на пристанището. Например "Неохим" и КЦМ увеличават чувствително вноса на суровини и респективно производството на готова продукция, но осъществяват износ и по сухопътни маршрути.
"Резултатите на нашите товародатели са нарастващи и като обеми и като реализирани финансови резултати, което е радващо за българската икономика."Диян Димов, изпълнителен директор на "Пристанище Бургас"

Фотограф: Сашка Панайотова

В бизнес плана си за 2017 г. ръководството на държавното пристанище е заложило 10% ръст на товарооборота на база на получените заявки в началото на годината. "Резултатите на нашите товародатели са нарастващи и като обеми, и като реализирани финансови резултати, което е радващо за българската икономика. БВП на страната се усеща най-добре в "Пристанище Бургас", казва Димов. Вследствие на направените инвестиции през последните години държавното дружество разполага с изключително добри складови условия за постигане на качествена обработка на товарите, инфраструктурата му е на нивото на изискванията на клиентите.


Инвестиции в инфраструктура

Направените инвестиции на територията на пристанището са насочени за подобряване на инфраструктурата както в зоната за обществен достъп така и в територията, предназначена за товаро-разтоварна и складова дейност. Средствата са от Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" и собствени средства на пристанището. Само за една година коренно е променена визията на зоната за свободен достъп - нова транспортна схема, пешеходни и велоалеи, ново осветление, места за отдих, паркинги за автобуси и автомобили, озеленяване.

Завършена е рехабилитацията на най-стария закрит пристанищен склад "Магазия 1". Така пристанище Бургас вече разполага с втори терминал за обслужване на големи пасажерски кораби и за каботажните превози.



До средата на годината ще стартира процедурата за отдаване под наем на шестте търговски обекта, които се намират в "Магазия 1", а оттам ще тръгват туристическите корабчета. "След направените инвестиции Морска гара и зоната за достъп в пристанище Бургас са сред тези с най-добра инфраструктура за обслужване на вътрешни и международни круизни плавания в Черноморския регион", категоричен е изпълнителният директор на "Пристанище Бургас".

Инвестиционните разходи, направени със собствени средства на дружеството през 2016 г., възлизат на 550 хил. лева. Средствата са насочени предимно към строително-монтажни дейности и услуги, свързани с поддържане, ремонт и рехабилитация на пристанищната инфраструктура. Извършена е рехабилитация и частична подмяна на отбивната кейова кранцева защита от 1 до 12 корабни места, рехабилитирани са вътрешни и външни ел. трасета, благоустроява се районът на четвърто корабно място в зоната за обществен достъп.

По инвестиционната програма на пристанището от първо до четвърто корабни места е изградена нова площадкова ВиК мрежа в инсталационен колектор, предназначена за обслужване на зоната за обществен достъп – Трафик кула, Морска гара, Магазия, както и бъдещите обекти, които предстои да бъдат изградени на тази територия. През изминалата година пристанището обнови половината от най-важните си претоварни съоръжения.

Нови възможности за транспорт на туристите

През последните две години "Пристанище Бургас" отчита ръст на каботажните превози с около 10%. През 2016 г. над 33 хил. туристи са ползвали вътрешен морски транспорт от пристанище Бургас до остров Света Анастасия и в акваторията на залива. С пускането в експлоатация на новите рибарски пристанища в Сарафово, в Черноморец и изграждането на рибарски кей с яхтена част в Крайморие в Бургаския залив вече има възможност за линейно каботажно обслужване.

"Работим върху това в близко време хората да могат да се придвижват от Бургас до Сарафово и Поморие с корабчета", казва Димов. Това е въпрос на частна инициатива, но може да бъде реализирано със съдействието на пристанищните и местни власти. От миналата година туристите пътуват с катамаран от Несебър до Созопол.

На фона на негативната ситуация за круизния бизнес в регион Черно море резултатите от изминалия сезон за пристанището са добри. Бургас остана на картата за посещения от двете най-големи европейски круизни компании - Costa Cruises и MSC Cruises.

На фона на негативната ситуация за круизния бизнес в регион Черно море резултатите от изминалия сезон за пристанището са добри. Бургас остана на картата за посещения от двете най-големи европейски круизни компании - Costa Cruises и MSC Cruises.

[Пристанище Бургас]
Круизен сезон и перспективи

На фона на негативната ситуация за круизния бизнес в регион Черно море заради атентатите в Турция и продължаващата криза в Крим резултатите от изминалия сезон са добри, отчитат от ръководството на пристанището. Бургас остана на картата за посещения от двете най-големи европейски круизни компании - Costa Cruises и MSC Cruises. "Пристанище Бургас" се нарежда на челно място в страната по посещаемост от туристи пасажери, като през изминалия круизен сезон са обслужени 39 хил. пасажери, от които близо 6000 чужденци.

За трите години от построяването на Морска гара Бургас в нея са обслужени общо 127 хил. пътници, което е доказателство за целесъобразността на направената инвестиция, казват от ръководството на пристанището. През 2020 г. е планирано провеждането на Генералната асамблея на международната организация на круизните портове – MedCruise, чийто член е държавният пристанищен оператор, в Бургас.
Ръст по вода

С около 25% е нараснал товарооборотът в Бургаския пристанищен регион през последните 5 години. Докато през 2010 г. в региона са били обработени 12 млн. тона товари, през 2015 г. товарооборотът вече достига 16.22 млн. тона. Бургаският пристанищен регион е най-големият в страната, като на негова територия оперират шест пристанищни оператора - един държавен и пет частни: "Пристанище Бургас", "Нефтено пристанище Росенец", БМФ "Порт Бургас", КРЗ "Порт Бургас", "Порт Европа", "Порт България Уест".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

#ЕКИПЪТ: Успех в строителството #ЕКИПЪТ: Успех в строителството

Инж. Николай Иванов, новият регионален мениджър на "Трейс Груп Холд" за област Стара Загора, разказва за инфраструктурните проекти на компанията

24 мар 2020, 1175 прочитания

"Собствениците на детски площадки са длъжни периодично да проверяват безопасността им" "Собствениците на детски площадки са длъжни периодично да проверяват безопасността им"

Казва Благовеста Шинева, управител на Център за изпитване и европейска сертификация - Стара Загора

19 мар 2020, 994 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал градове" Затваряне
Димитър Николов: Увеличават се желаещите да инвестират в Бургас

Кметът на общината пред "Капитал"

Още от Капитал
Корпоративни карти за 3.5 млн. евро

Българската стартираща компания Payhawk привлече нова инвестиция за 3 млн. евро и общо досега е получила 3.5 млн. евро.

Спокойно, имам авариен фонд

Поддържането на портфейл с ликвидни активи е важно при възникване на непредвидени ситуации

Режим домашен офис или какво разказват хората за живота в епидемия из Европа

Няколко души споделиха пред "Капитал" какъв е новият ритъм на живот в Испания, Англия, Австрия, Германия и Франция и какви са техните опасения за бъдещето

Бушоните срещу икономическия шок

Страната влиза в кризата с прилични финансови буфери, но те бързо могат да се стопят. На какво може да разчита бизнесът

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10