"Стандард профил" започва проекти за Mitsubishi и Skoda
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Стандард профил" започва проекти за Mitsubishi и Skoda

В края на 2016 г. в компанията вече работят 1096 души, докато през 2011 г. броят на заетите беше 600

"Стандард профил" започва проекти за Mitsubishi и Skoda

Компанията отбелязва 22% ръст на приходите си за 2016 г.

17239 прочитания

В края на 2016 г. в компанията вече работят 1096 души, докато през 2011 г. броят на заетите беше 600

© Дневник


Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Регионален бизнес: Стара Загора. Още за развитието на бизнеса в отделните региони в страната може да откриете тук.
1.75

млн. комплекта различни видове системи за уплътнения за автомобилната индустрия може да произведе годишно "Стандард профил България".

"Стандард профил България" започва проект с нов клиент през 2017 г. – Mitsubishi. "Стартираме с малък проект, но идеята е да развием мащабите му на по-късен етап", казва изпълнителният директор на "Стандард профил" Петър Ангелов. През 2016 г. старозагорската компания спечели още един клиент – Skoda. "Като част от "Фолксваген груп" Skoda има доста големи обеми на производство. Очакваме в бъдеще да се превърне в основния ни клиент", допълва Ангелов.

"Стандард профил" ще разработи нови прототипи за Skoda през тази година. Още през следващата година част от тях ще бъдат на пазара. През 2019 г. произвежданите тук каучукови уплътнения за марката ще станат основна част в производството на компанията.

Проектът за Skoda ще се реализира в новия завод на "Стандард профил", който беше открит през 2015 г. Сега там се произвеждат основно каучукови уплътнения за Opel Astra. На този етап това е основният проект на фирмата и осигурява 45% от оборота й за 2016 г. Очаква се новите проекти да вдигнат продажбите на дружеството. От друга страна обаче, ще бъдат спрени някои от старите му проекти. Затова през 2017 г. ръководството на компанията залага ръст на приходите от 4%. General Motors е основният клиент на "Стандард профил", вторият по големина клиент на компанията е Fiat. За него предприятието изработва каучукови уплътнения за два основни модела – Fiat 500 и Fiat 330. Старозагорската компания работи също и за Renault, Volkswagen и Daimler.

Иновации и резултати

Изминалата 2016 г. носи добри резултати за "Стандард профил България". Компанията отбелязва ръст на продажбите спрямо предходната година от 22%. Печалбата на фирмата пък е четири пъти по-висока в сравнение с 2015 г. "Основната заслуга за това има новият проект Opel Astra, в който са използвани много иновативни технологии", казва Ангелов. За използваната нова технология N-Capsulation, както и за съединяването на два материала – стандартен каучук и TPV, компанията получи признание за патентна иновация.

"Ние станахме пионери в използването на тази технология както в групата на "Стандард профил" по света, така и в автомобилния сектор като цяло", допълва Ангелов. Старозагорската компания въведе и няколко роботизирани линии в производствения процес, което се случва за пръв път в България и успява значително да подобри качеството на произвежданата продукция. Роботите служат за нанасяне на силиконови покрития по повърхността на уплътнението. През 2015 г. компанията успя да въведе и някои нови системи в производството, които помогнаха за постигането на по-голяма ефективност и автоматизация на процесите. Една от тези системи е световноизвестната Lean Production.

Планове

През тази 2017 г. ръководството на компанията ще се фокусира върху оптимизация на разходите. Въвежда се така наречената "Стандард профил" производствена система, която е за цялата група и включва оптимизация на площите, на разположението на машините, самото обучение на хората във връзка с още по-пълноценното участие в работния процес. Планираният ръст на приходите до края на годината е 4%. Старозагорското предприятие разполага с производствена площ в размер на 10 хил. кв.м. През 2015 г. то откри нов завод, който се намира в близост до производствените помещения на фирмата, чийто капацитет е натоварен 50%. Очаква се с производството по новия проект за Skoda през 2019 г. заводът да бъде натоварен 100%.

Производството

"Стандард профил България" е в състояние да произведе годишно над 1.75 млн. комплекта различни видове системи за уплътнения, като максималният капацитет на фирмата зависи от продажбите на съответния модел автомобил. Българското дружество, което е създадено през 2005 г., е 100% собственост на Actera Group, която е най-големият частен фонд за дялови инвестиции в Турция с 1.6 млрд. долара обща капитализация. Освен седалището си в Истанбул и три завода в Турция групата "Стандард профил" има производствени мощности в България, Испания, Мароко, Китай, Южна Африка и Мексико. Компанията произвежда уплътнителни системи за автомобилната индустрия в Европа, Африка, Азия, Северна и Южна Америка.

"Стандард профил България" е сред най-бързо нарастващата компания в Стара Загора през последните години. Докато през 2011 г. в предприятието са били ангажирани 600 души, в края на 2016 г. в него работят 1096 души.

Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Регионален бизнес: Стара Загора. Още за развитието на бизнеса в отделните региони в страната може да откриете тук.
1.75

млн. комплекта различни видове системи за уплътнения за автомобилната индустрия може да произведе годишно "Стандард профил България".

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    bpl35523844 avatar :-|
    bpl35523844

    Забравили са да добавят, че зад този успех се крият дванадесет часовите смени по празниците и почивните дни. Много лесно се говори за успех, а да кажат колко почивни дни имат работниците в месеца на определени реферанси от завода. И как се работи всяка събота, и всеки празник.

  • 2
    bpl35523844 avatar :-|
    bpl35523844

    За успехите най лесно се говори, а защо неказват как ксрат работниците да работят на 12 часа, на всеки празник, и всяка събота.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Сладка зона

Сладка зона

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK