"Престиж-96" увеличи експорта си до 20% от продажбите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

"Престиж-96" увеличи експорта си до 20% от продажбите

Преди пет години компанията откри изцяло нова производствена база, разположена на площ от 28 400 кв.м

"Престиж-96" увеличи експорта си до 20% от продажбите

Продуктите на дружеството вече се предлагат в близо 30 държави

7089 прочитания

Преди пет години компанията откри изцяло нова производствена база, разположена на площ от 28 400 кв.м

© "Престиж 96"


Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Регионален бизнес: Велико Търново. Още за развитието на бизнеса в отделните региони в страната може да откриете тук.
Автор: Капитал

"За първото полугодие на 2017 година отчитаме стабилен ръст на продажбите спрямо миналата година. Продължаваме да увеличаваме пазарния си дял в България и да навлизаме на нови пазари в чужбина", каза за "Капитал" Дарина Стоянова, изпълнителен директор на "Престиж-96".

В последните години компанията провежда изключително успешна експортна експанзия, благодарение на която продуктите й вече се предлагат в близо 30 страни по света, а делът на експорта в продажбите през 2017 година вече е 20%. "Сред най-големите пазари са Турция и Унгария, компанията работи много добре с някои пазари от Близкия изток, а от миналата година сме и на румънския пазар", казва Дарина Стоянова. Планираните инвестиции през тази година са основно свързани с разширяване на производствения капацитет и автоматизация на съществуващите производствени линии.

Вафленият лидер

"Престиж-96" е един от най-големите производители в хранително-вкусовата индустрия в България и пазарен лидер във всички категории, в които оперира: бисквити, вафли и миникейкове с марките "Траяна", "Мираж", "Роден край", "Хипер", "Троя", "Споко", "Ная" и др. Най-голям е пазарният дял в сегмента "тунквани бисквити" с марката "Мираж" - 16% в обем през 2016 г., следвана от "Траяна", която е с 14% дял. Асортиментът на компанията надхвърля 200 вида продукти в различни разфасовки.

"Престиж-96" вече от години традиционно попада в секторната класация "храни и напитки" на изданието на "Капитал 100 - Най-големите компании в България". В тазгодишната класация, която се базира на финансовите резултати за 2016 г., дружеството е второто по рентабилност в сектора след "Кока-Кола". Данните от класацията показват, че през миналата година компанията е увеличила както приходите си, така и печалбата.

Сред големите работодатели в региона

Броят на служителите на "Престиж-96" е над 600, което превръща дружеството в един от най-големите работодатели във Велико Търново и региона. Много от служителите на компанията са с дългогодишен опит и стаж – много от тях са от самото й създаване. Едновременно с това почти постоянно дружеството наема нови хора, сътрудничи си с редица университети и училища по стажантски програми.

В края на миналата година компанията получи приза "Работодател на годината" за 2016 в категорията "Работодатели със значим принос за осигуряването на заетост на безработни лица на регионалния трудов пазар" от Агенцията по заетостта към Министерството на труда и социалната политика.

"Престиж-96" осигурява дългосрочна заетост не само за Велико Търново, но и за градовете и населените места около него – Горна Оряховица, Лясковец, Дебелец, Полски Тръмбеш.

Стаж в света на бисквитите

Два са най-новите проектr, по които екипът на "Престиж-96" работи през това лято в насока за привличане на нови млади кадри. Единият е "Лятна академия Престиж" - инициатива, насочена към децата на служители на възраст между 14 и 19 години, за които се осигурява възможност да се включат в едноседмичен курс за развиване знанията в сферата на комуникационните и презентационните умения, както и обогатяване на компютърните познания. Вторият проект е с революционното име "Лятна бригада" и е предназначен за младежи, които имат навършени 18 години и търсят възможност за допълнителен доход през лятото, за да отидат на море, за да си купят нещо ново, за да бъдат по-самостоятелни или просто да видят какво е да работиш и да можеш да разчиташ на себе си. Младежите ще имат възможност да участват в производството на фирмени продукти.

Без захар

Новост от страна на "Престиж-96" АД са продуктите от серията Wellness. В сътрудничество с "Българска асоциация диабет" компанията е разработила продукти без добавена захар и супербисквитки със суперсъставки – с крем със зелен чай матча, с крем с пробиотик, с колаген и коензим Q10, както и с киноа и гинко билоба. Новите продукти са отлично решение за хората, които обичат сладки изкушения, но се стремят да водят здравословен начин на живот.
Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Регионален бизнес: Велико Търново. Още за развитието на бизнеса в отделните региони в страната може да откриете тук.
Автор: Капитал

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    killcore avatar :-|
    killcore

    Увеличиха печалбите и драстично намалиха грамажите. Сега когато отвориш опаковката се чувстваш прецакан. Вече определено ни загубиха като техни клиенти.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Пари за смет

Пари за смет

Сладка зона

Сладка зона

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK