"Престиж-96" увеличи експорта си до 20% от продажбите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Престиж-96" увеличи експорта си до 20% от продажбите

Преди пет години компанията откри изцяло нова производствена база, разположена на площ от 28 400 кв.м

"Престиж-96" увеличи експорта си до 20% от продажбите

Продуктите на дружеството вече се предлагат в близо 30 държави

6732 прочитания

Преди пет години компанията откри изцяло нова производствена база, разположена на площ от 28 400 кв.м

© "Престиж 96"


Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Регионален бизнес: Велико Търново. Още за развитието на бизнеса в отделните региони в страната може да откриете тук.
Автор: Капитал

"За първото полугодие на 2017 година отчитаме стабилен ръст на продажбите спрямо миналата година. Продължаваме да увеличаваме пазарния си дял в България и да навлизаме на нови пазари в чужбина", каза за "Капитал" Дарина Стоянова, изпълнителен директор на "Престиж-96".

В последните години компанията провежда изключително успешна експортна експанзия, благодарение на която продуктите й вече се предлагат в близо 30 страни по света, а делът на експорта в продажбите през 2017 година вече е 20%. "Сред най-големите пазари са Турция и Унгария, компанията работи много добре с някои пазари от Близкия изток, а от миналата година сме и на румънския пазар", казва Дарина Стоянова. Планираните инвестиции през тази година са основно свързани с разширяване на производствения капацитет и автоматизация на съществуващите производствени линии.

Вафленият лидер

"Престиж-96" е един от най-големите производители в хранително-вкусовата индустрия в България и пазарен лидер във всички категории, в които оперира: бисквити, вафли и миникейкове с марките "Траяна", "Мираж", "Роден край", "Хипер", "Троя", "Споко", "Ная" и др. Най-голям е пазарният дял в сегмента "тунквани бисквити" с марката "Мираж" - 16% в обем през 2016 г., следвана от "Траяна", която е с 14% дял. Асортиментът на компанията надхвърля 200 вида продукти в различни разфасовки.

"Престиж-96" вече от години традиционно попада в секторната класация "храни и напитки" на изданието на "Капитал 100 - Най-големите компании в България". В тазгодишната класация, която се базира на финансовите резултати за 2016 г., дружеството е второто по рентабилност в сектора след "Кока-Кола". Данните от класацията показват, че през миналата година компанията е увеличила както приходите си, така и печалбата.

Сред големите работодатели в региона

Броят на служителите на "Престиж-96" е над 600, което превръща дружеството в един от най-големите работодатели във Велико Търново и региона. Много от служителите на компанията са с дългогодишен опит и стаж – много от тях са от самото й създаване. Едновременно с това почти постоянно дружеството наема нови хора, сътрудничи си с редица университети и училища по стажантски програми.

В края на миналата година компанията получи приза "Работодател на годината" за 2016 в категорията "Работодатели със значим принос за осигуряването на заетост на безработни лица на регионалния трудов пазар" от Агенцията по заетостта към Министерството на труда и социалната политика.

"Престиж-96" осигурява дългосрочна заетост не само за Велико Търново, но и за градовете и населените места около него – Горна Оряховица, Лясковец, Дебелец, Полски Тръмбеш.

Стаж в света на бисквитите

Два са най-новите проектr, по които екипът на "Престиж-96" работи през това лято в насока за привличане на нови млади кадри. Единият е "Лятна академия Престиж" - инициатива, насочена към децата на служители на възраст между 14 и 19 години, за които се осигурява възможност да се включат в едноседмичен курс за развиване знанията в сферата на комуникационните и презентационните умения, както и обогатяване на компютърните познания. Вторият проект е с революционното име "Лятна бригада" и е предназначен за младежи, които имат навършени 18 години и търсят възможност за допълнителен доход през лятото, за да отидат на море, за да си купят нещо ново, за да бъдат по-самостоятелни или просто да видят какво е да работиш и да можеш да разчиташ на себе си. Младежите ще имат възможност да участват в производството на фирмени продукти.

Без захар

Новост от страна на "Престиж-96" АД са продуктите от серията Wellness. В сътрудничество с "Българска асоциация диабет" компанията е разработила продукти без добавена захар и супербисквитки със суперсъставки – с крем със зелен чай матча, с крем с пробиотик, с колаген и коензим Q10, както и с киноа и гинко билоба. Новите продукти са отлично решение за хората, които обичат сладки изкушения, но се стремят да водят здравословен начин на живот.
Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Регионален бизнес: Велико Търново. Още за развитието на бизнеса в отделните региони в страната може да откриете тук.
Автор: Капитал

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    killcore avatar :-|
    killcore

    Увеличиха печалбите и драстично намалиха грамажите. Сега когато отвориш опаковката се чувстваш прецакан. Вече определено ни загубиха като техни клиенти.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK