"Болярка ВТ" отчете 19 млн. лв. приходи за миналата година
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Болярка ВТ" отчете 19 млн. лв. приходи за миналата година

Компанията е на четвърто място сред пивоварните в България.

"Болярка ВТ" отчете 19 млн. лв. приходи за миналата година

През последните 20 години в завода са инвестирани над 60 млн. лева

9686 прочитания

Компанията е на четвърто място сред пивоварните в България.


Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Регионален бизнес: Велико Търново. Още за развитието на бизнеса в отделните региони в страната може да откриете тук.
Компанията е първа по пазарен дял от пивоварните, финансирани изцяло с български капитали.

От "Болярка – ВТ" отчитат миналата година като успешна, като приходите й са 19 млн. лв. и се запазват на нивата на предходната година. В момента дружеството заема четвърто място сред пивоварните в България и е на първо място по пазарен дял от пивоварните, финансирани с изцяло български капитали. През последните двадесет години в завода са инвестирани над 60 млн. лв., насочени както към обновяване на производствената база, така и към направата на качествено българско пиво.

През тази година, по повод 125-ата си годишнина, компанията пусна на пазара юбилейна бутилка, която е с увеличена вместимост с 200 мл спрямо стандартната тежка разфасовка за бранда "Болярка". От "Болярка - ВТ" са предвидили провеждането на още маркетингови активности, насочени към потребителите в цялата страна в посока отбелязване на юбилея до края на годината.

"За да запазим пазарните си позиции, е нужно постоянно обновяване на производствената база", казва изпълнителният директор на дружеството Ивайло Тодоров. Той уточни, че големите инвестиции, направени в последните години, са свързани с изграждане на помещение и закупуване на нова линия за бутилиране на PET бутилки и закупуване на филтър за производство на непастьоризирана бира.

125 години производство

"Болярка" е основана през 1892 година, като до момента производственият процес не е прекъсван.

"Сравнен с предходната година, процентът печалба е по-малък, което е пряко обвързано с пазарната конюнктура. Забелязвате, че на бирения пазар има силни фирми, подкрепяни с финансиране и ноу-хау от чужбина. Фактът, че сме успели да противодействаме на конкуренцията и да запазим пазарните позициите, е своеобразен успех", обобщава пред "Капитал" Ивайло Тодоров. Той акцентира на това, което отличава "Болярка ВТ" от пивоварните в България, а именно собствено малцово производство. Ечемичният малц е една от основните съставки на бирата и оказва осезаемо влияние върху вкуса й. Възможността за производството на малц позволява на компанията сама да подбира най-добрия български пивоварен ечемик, който да влага в пивото.

Съществуването на пивоварната до днес според изпълнителния директор се дължи на три основни причини: на първо място това е качеството на бирата. През тези 125 години водещата цел на пивоварната е да произвежда и предлага на потребителите бира с високо качество. Това е основният фокус на екипа и резултат от вниманието, което се отделя на всеки детайл от процеса на пивопроизводство.

На следващо място това е доверието на потребителите, които консумират бирата, произведена от "Болярка": "През всички тези години доверието на потребителите е било основната движеща сила, която ни стимулира към непрестанно развитие", каза още Тодоров, който акцентира на факта, че пивоварната не е прекъсвала дейността, което е доказателство, че успява да задоволи търсения вкус. Като трета причина за многогодишната история на компанията изпълнителният директор посочи усилията, които полагат служителите. В пивоварната работят 190 души - хората, които ежедневно се грижат за производството да направят пиво, задоволяващо и най-капризния вкус.

Новите бирени попълнения

През последните години потребителските предпочитания се развиват и налагат тенденции за предлагане на други видове бира освен класическите. Пивоварната е обогатила продуктовото си портфолио с "Болярка тъмно", която притежава характерния за нея тъмен цвят и осезаема плътност, разказва още изпълнителният директор.

Друг сравнително нов продукт е непастьоризирана бира под марката "Болярка непастьоризирана". Тя се произвежда от края на 2015 г., като тогава "Болярка - ВТ" е втората бирена компания, която може да предложи такъв вид бира. Особеното за нея е, че тя не минава през термична обработка, което е предпоставка да се отличава с по-свеж и пивък вкус. Отговаряйки на търсенето, компанията започва производство и на "Болярка радлер", която се прави по рецепта за класически немски радлер – в еднакво съотношение се смесват бира "Болярка светло" и лимонада.

Усилията на дружеството са насочени към предлагане на продукти, произведени по издържани във времето рецепти и използване на висококачествени съставки. "Само така можем да гарантираме, че произведеният продукт е с перфектно качество", категоричен е Ивайло Тодоров.

Кой е най-продаваният бранд

"Стараем се да предложим бира по вкуса на по-голямата част от пазара, като имаме брандове, подходящи за потребители, които обичат слабо алкохолни бири, до брандове, които произвеждаме под лиценз и такива, които внасяме", разказва изпълнителният директор на компанията.

Собствените марки на "Болярка ВТ" са "Болярка", "Балканско" и "Диана", като брандът "Болярка" обединява четири разновидности на продукта – светло, тъмно, радлер и непастьоризирана. Компанията произвежда под лиценз пиво "Калтенберг", като спазва стриктно германския Закон за чистотата на пивото от 1516 г. "Болярка ВТ" е ексклузивен вносител на пиво "Варщайнер" - най-популярният бранд бира в Германия.

Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Регионален бизнес: Велико Търново. Още за развитието на бизнеса в отделните региони в страната може да откриете тук.
Компанията е първа по пазарен дял от пивоварните, финансирани изцяло с български капитали.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Пари за смет

Пари за смет

Сладка зона

Сладка зона

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK