"Тирбул" роботизира производството на сирена с инвестиция за 18 млн. евро
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Тирбул" роботизира производството на сирена с инвестиция за 18 млн. евро

От основаването на предприятието в България до днес са инвестирани 35 млн. евро

"Тирбул" роботизира производството на сирена с инвестиция за 18 млн. евро

С новото оборудване предприятието е успяло да увеличи двойно капацитета си, без да прави нови назначения

6784 прочитания

От основаването на предприятието в България до днес са инвестирани 35 млн. евро

© Регал


Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Регионален бизнес: Стара Загора, Сливен, Ямбол. Още за развитието на бизнеса в отделните региони в страната може да откриете тук.
Най-голям пазар за дружеството остава Гърция, но от предприятието отчитат и нарастващи продажби в България.

Сливенското предприятие "Тирбул", специализирано в производството на твърди и полутвърди сирена, завърши инвестиция от 18 млн. евро. Тя беше направена поетапно от юли 2015 г. до април на 2016 г. Инвестицията е свързана с разширяване на сградния фонд, закупуване на нова производствена линия за твърди сирена, разширяване на помещенията за динамично, водно осоляване на сирената, разширяване на хладилните помещения и на помещенията за опаковка. "Новите мощности са въведени в експлоатация, а хората вече са обучени за работа с машините", казва директорът на завода Деян Камаринчев.

Строителните работи са извършени от сливенската строителна компания "Строй консулт". Производствените помещения са оборудвани с машини на германската компания Alpma, производството е роботизирано и се управлява по компютърен път. Рискът от замърсяване на продукта е сведен почти до нула, тъй като човешката намеса в производството е минимална. "Това са машини четвърто поколение, с които нашата фирма се нарежда не само на водещо място в бранша в България по модернизация на производството, но и в Европа", казва Камаринчев. С новото оборудване предприятието е успяло да увеличи двойно капацитета си, без да прави нови назначения. В "Тирбул" работят 108 души. През юни и юли сливенското предприятие успя да постигне максимално натоварване на новите мощности. "При нас има изразена сезонност на продукцията. През лятото заводът може да поеме всички видове изкупни млека и те да бъдат преработени в сирене. Зимно време произвеждаме основно краве сирене и капацитетът на работа пада", казва Камаринчев. От основаването на предприятието в България до днес са инвестирани 35 млн. евро. Сред възловите инвестиции се нарежда и модерната пречиствателна станция.

Кои са пазарите на компанията

Основните пазари на фирмата са в страните от ЕС, включително и България. Тя изнася и за САЩ, арабските страни, Китай, Австралия, но най-големият клиент остава Гърция, където консумацията на сирене на глава от населението е най-висока в ЕС.

"Сливенското предприятие има възможност да преработи от 120 до 150 тона мляко на ден средно годишно. За съжаление родният добив на свежо мляко не е в състояние да задоволи напълно нуждите на българската млекопреработвателна индустрия", казва Камаринчев. "Тирбул" не прави изключение, затова и фирмата компенсира недостига на местни свежи млека с внос от другото предприятие на групата – в Румъния.

През последните години компанията отчита значителен ръст на продажбите си на българския пазар под марката Olympus. Миналата година приходите от продажби в България са нараснали с над 50%, казва изпълнителният директор на "Тирбул" Мария Стойкова. Най-търсени на вътрешния пазар са прясното, киселото, цеденото мляко и сирената. Тази година компанията пусна на българския пазар айрян и кефир в модерни прозрачни опаковки.

Какви за финансовите резултати

Фотограф: Сашка Панайотова

Приходите на предприятието за 2016 г. са в размер на 56 млн. лв. "Отчитаме спад спрямо предходната година, защото нямаме пълна отчетна година заради инвестицията, която реализирахме", казва Мария Стойкова. Тя обаче очаква значителен ръст за първото полугодие на 2017 г., още повече че производствените възможности са два пъти по-големи спрямо предходните периоди. Сливенското предприятие е част от гръцката група Tyras, която наскоро е преименувана в Hellenic Dairies SA. Обединени са гръцките предприятия в групата в градовете Лариса, Ксанти и Трикала.

Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Регионален бизнес: Стара Загора, Сливен, Ямбол. Още за развитието на бизнеса в отделните региони в страната може да откриете тук.
Най-голям пазар за дружеството остава Гърция, но от предприятието отчитат и нарастващи продажби в България.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK