С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 26 сеп 2017, 11:27, 29013 прочитания

Започна работа новият завод на "Язаки" в Димитровград

Компанията планира до три години за нея в България да работят над 8000 души

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Регионален бизнес: Стара Загора, Сливен, Ямбол. Още за развитието на бизнеса в отделните региони в страната може да откриете тук.
5%
ръст на продажбите отчита компанията през 2016 г., а с пускането на завода в Димитровград ръстът на производството през следващите три години се очаква да бъде с около 60%.

Новият завод на "Язаки България" в Димитровград за производство на автомобилни кабелни инсталации стартира производствения процес. Предприятието получи разрешително за работа в края на август. По време на пусковия период в новата производствена база работят 200 души, които вече са преминали курс на обучение в Литва. Преди това хората работеха във временното предприятие на "Язаки" в Стара Загора. Повечето от наетите служители са от Хасково и Димитровград и пътуваха ежедневно до областния град. "Това затрудняваше работата ни, защото пътят до Стара Загора беше много натоварен, особено през лятото, когато хората пътуваха за почивка в Гърция. С отварянето на новия ни завод успяхме да решим този проблем и да осигурим на служителите си още по-добри условия на труд", казва Владимир Седларски, заместник-управител на "Язаки България".

Наетите за новото производство са от всички отдели и подразделения – инженеринг, поддръжка, оператори, работещи в складовете. "За колко време ще наемем максимално планираните за новия завод работници и служители зависи и от продажбите на автомобили "Мерцедес-Бенц", казва още Седларски. Това е основният проект, по който ще работи новият завод на "Язаки" в Димитровград. До края на годината броят на работещите в новата производствена база трябва да стигне 600 души, а в края на следващата година – 1500, като крайната цел е да се достигнат над 3000 души.


Новата база

Заводът в Димитровград е най-големият в групата на българските заводи на "Язаки". Той е изграден върху площ от 64 хил. кв.м, като застроената му площ е 30 хил. кв.м, а производствените площи - 19 хил. кв.м. Общата инвестиция в новата производствена база е 50 млн. евро. Нарежда се и сред най-големите заводи на компанията в Европа. В него за пръв път в европейската група предприятия ще се произвеждат кабелни инсталации за пасажерски коли на мерцедес. Сега в Европа се произвеждат само кабелни инсталации за камиони с тази марка. "Основното предизвикателство пред нас на този етап е да наемем необходимите ни хора за производствения процес. Следващото е да постигнем нужната ефективност и качество", казва Седларски.

Стратегически инвеститор



"Язаки България" е в топ 10 на големите работодатели в България според класацията "Капитал Топ 100". В предприятията в Ямбол и Сливен работят общо 5000 души. Още през следващата година ръководството очаква да влезе в топ 5 на големите работодатели в България. "Липсата на достатъчно хора на пазара на труда се очертава като все по-голям проблем. България трябва да намери начин за решаването му, ако иска в страната да идват повече големи инвеститори", смятат от ръководството на компанията. Голяма част от мениджърския екип на новото предприятие е съставен от български специалисти, които са били на подобни позиции в Сливен и Ямбол или са привлечени от други компании.

Ръстове и перспективи

Ръководството на "Язаки" отчита ръст на продажбите от 5% през 2016 г., като с достигане на заложения капацитет на завода в Димитровград се очаква ръстът на производството през следващите три години да бъде в размер на около 60%. "В Ямбол доказахме пред клиента си "Рено", че произвеждаме най-високо качество продукти, а в Сливен подновихме пред "Форд" сертификата за качество Q1", казва Седларски. В ямболския си завод е планирано да се произвеждат високоволтови инсталации за автомобили с хибридни или електрически двигатели. Все още проектът е в прототипна фаза. "Тенденциите на автомобилния пазар са свързани с преминаването към електрически и хибридни автомобили. Докато преди 3-4 години само японските производители говореха и разработваха такива автомобили, сега вече и европейски производители като Mercedes, BMW, Volkswagen започнаха разработки на хибридни и електрически двигатели.

Като начало на активната политика за удовлетвореност на служителите ръководството на "Язаки" е увеличило през юли възнагражденията на наетите служители със средно 20%. Увеличение предстои и в началото на следващата година, като нарастващите възнаграждения допълват пакета социални придобивки, който включва безплатен транспорт, столово хранене, ваучери за храна и др. "От една страна, това беше жест за постигнатите високи резултати и мотивиращ фактор за още по-големи успехи, а от друга страна – начин да отбележим 10 години от основаването на компанията в България", казва Седларски.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Евросредствата в област Благоевград: В сянката на "Струма" Евросредствата в област Благоевград: В сянката на "Струма"

Държавата насочва пари в магистралата, общините адресират проблема с боклука, а фирмите купуват машини

7 яну 2020, 1770 прочитания

Островът в центъра на Севера 5 Островът в центъра на Севера

Област Велико Търново няма бързи пътища към останалата част на страната, но след 6-7 години "Хемус" и връзката с Русе може да са готови

29 дек 2019, 5193 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал градове" Затваряне
"Рожее Ванден Берхе" изнася 60% от продукцията си на американския пазар

Производителят на килими е увеличил капацитета си с 25%

Още от Капитал
Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10