Германският производител на кабелни системи Leoni потвърди интереса си към България

Очаква се крайното решение за мястото на завода да бъде взето от управителния съвет на концерна

Андреас Фортман, HR директор за Източна Европа на Leoni Grup
Андреас Фортман, HR директор за Източна Европа на Leoni Grup    ©  Силвия Златкова
Андреас Фортман, HR директор за Източна Европа на Leoni Grup
Андреас Фортман, HR директор за Източна Европа на Leoni Grup    ©  Силвия Златкова
Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Регионален бизнес: Плевен. Още за развитието на бизнеса в отделните региони в страната може да откриете тук.
Плановете са пилотно производство в четвъртото тримесечие на 2018 г., а пред октомври 2019 г. напълно готов завод.

България все още не е на картата на нашите производствени мощности, но би могла много скоро да бъде, шансовете за инвестицията в Плевен са много добри. Това обяви Андреас Фортман, HR директор за Източна Европа на германския производител на кабелни системи за леко- и тежкотоварни автомобили Leoni Grup, който заедно Николета Калуджа, кънтри мениджър за Румъния и Русия, посетиха Плевен преди месец. От миналата година Leoni Grup оглежда Северозападна България, за да намери подходящо място за изграждане на нов завод. Очаква се много скоро на ниво управителен съвет на концерна да бъде взето крайното решение за мястото на инвестицията. И макар все още Плевен да не е обявен официално, в сайтовете за подбор на персонал консултантската Gi Group търси кадри за своя клиент - румънското поделение на Leoni Grup, с уточнението, че става въпрос за работа в нов завод в Плевен.

Инвестиционното намерение

Инвестиционното намерение е да бъде изградена производствена мощност на площ около 20 хил. кв.м, като броят на заетите лица се очаква да бъде 1500–2000 души. Ако инвестицията се реализира в Плевен, производството ще бъде изцяло за Mercedes-Benz, тъй като компанията има огромна поръчка за новата С класа.

От Leoni предвиждат производството на тази комплексна и сложна система с различни видове инсталации да локализират на три места – в Тунис, Сърбия и третата евентуално в Плевен. Желанието е за старт на пилотно производство в четвъртото тримесечие на 2018 г. "А през октомври 2019 г. да бъде приключен изцяло строежът и да сме напълно готови", поясниха пред плевенчани от Leoni.

Коя е Leoni

Историята е дълга и започва през 16-и век, когато е изобретен този вид кабел. Концернът в този му вид е основан през 1917 г. и през тази година празнува 100-годишния си юбилей. В момента групата е представена с 93 производствени мощности – фабрики по цял свят, в 33 държави и за нея работят 82 хил. души. Оборотът й от продажби само през миналата година е на стойност 4.4 млрд. евро. Очакванията за тази са ръст, който ще доведе до продажби за около 4.6 млрд. евро. Прогнозите са за нарастващ интерес към произвежданите продукти.

Една голяма част от производствени мощности е съсредоточена в Източна Европа. Само в Румъния броят на заетите лица е над 16 хил. В региона производството се фокусира в Сърбия, Украйна, Словакия. Компанията има производствени мощности в Северна Африка, Тунис, Египет, Мароко и в някои южноафрикански страни, а също и в Латинска Америка е представена с няколко производствени мощности. От общата бройка на заетите в концерна близо 71 хил. работят в сегмента, който произвежда електрически кабели. Компанията прави цялото окабеляване, свързано с автомобилната индустрия, в тежкотоварни автомобили, селскостопанската техника и поема целия процес на производството - от дизайна, през самото производство на цялата система. Работи и в други сфери, но това е основната. Има производство и за други индустрии – за различни електроапарати и системи.

Общата дължина на инсталация за един автомобил може да бъде до 3 км и да тежи до 60 кг.

Експанзията

През 2003 година Leoni започва производство в Украйна с 2000 души, като в момента броят на заетите достига 6000. В Сърбия началото е през 2012 г. с една фабрика с 3000 души. В момента там компанията има две фабрики, третата се завършва и предстои изграждане на четвърта. Клиенти на Leoni са повече от 70% от производителите на автомобили в световен мащаб. Компанията снабдява всички европейски производители на автомобили, а и не само в Европа, също и производители на селскостопански и тежкотоварни автомобили. Leoni е на първо място в Европа като сегмент и на четвърто място в световен мащаб в снабдяване на цялата система. Перспективите за разширяване на бизнеса на компанията и за в бъдеще са много добри, обобщи Андреас Фортман.

Социалната политика на компанията е да се предоставя достойно заплащане, съответстващо на пазарите на труда в съответната държава, като към основната заплата има бонуси за качество, ефективност и др.

Още от Капитал