Инвестицииите на "Димитров" се очаква да надхвърлят 50 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

Инвестицииите на "Димитров" се очаква да надхвърлят 50 млн. лв.

Производствените мощности на предприятието са разположени в три сгради, които оформят производствен комплекс с площ от 40 хил. кв.м

Инвестицииите на "Димитров" се очаква да надхвърлят 50 млн. лв.

Месечният производствен капацитет на предприятието за мъжка мода достига 51 хил. сака и 38 хил. панталона

7540 прочитания

Производствените мощности на предприятието са разположени в три сгради, които оформят производствен комплекс с площ от 40 хил. кв.м

© "Димитров"


Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Регионален бизнес: Плевен. Още за развитието на бизнеса в отделните региони в страната може да откриете тук.
1500

души наброява персоналът на дружеството, което го прави най-големия работодател в Плевен.

Плевенската фирма "Димитров" е на финалната права от реализацията на мащабен проект за 25 млн. лв. До края на тази година се очаква да бъде завършена иновативната офис сграда, построена по проект на "А&А архитекти" с главен проектант арх. Ангел Захариев. Архитектурното бижу в Източната промишлена зона е част от новия административно-производствен комплекс на компанията. Построяването на сградата е свързано с последния етап от развитието й. Новият проект от търговската дейност на фирмата включва продажби не само в България, а и в Европа и по света на марките Desizo Monni Milano, регистрирана през 2014 в Италия, и Monni, създадена през 2008 г. и наложила се на българския моден пазар като еталон за стил и елегантност в света на мъжката мода.

"Идеята е тук да концентрираме екипи, които да създават и продават продукт на световно ниво, да го разпространяват извън България", съобщи за "Капитал" собственикът на фирмата Магдален Димитров.

Стратегическата цел на бъдещото развитие на компанията е свързана с ритейла и развитието на компанията "Десизо Мони ритейл". От следващата година усилията ще бъдат насочени в посока развитието на марките и продажбите им в и извън България.

До май следващата година се очаква да бъде изцяло завършен и изграждащият се социален център "Клуб Десизо Мони" – втори етап от строящия се едноименен административно-производствен комплекс. Проект мениджър на целия административно-производствен център е "София естейтс".

Планират се и нови инвестиции в създаването на частен образователен комплекс, с които направените общи вложения на компанията през годините ще надхвърлят 50 млн. лв., прогнозира Димитров.

През годините

"Започнахме своята дейност с шест души персонал и в момента фирмата наброява 1500 души", казва собственикът на фирмата. Днес компанията е партньор и произвежда мъжки облекла за най-големите световни брандове Georgio Armani, Ermenegildo Zegna, Hugo Boss, а в годините на своето развитие е партнирала на марките Valentino, Calvin Klein, Pal Zileri. Производствените мощности на предприятието са разположени в три сгради, които оформят производствен комплекс с площ от 40 хил. кв.м, с месечен производствен капацитет от 51 хил. сака и 38 хил. панталона.

Създадена през 1991 г., компанията е специализирана в областта на мъжката мода. От 2000 г. работи по иновативни проекти, които я издигат до най-модерното предприятие за мъжка мода не само в България, а и в Югоизточна Европа. През 2006 г. фирма "Димитров" изгражда производствена сграда, в която самото проектиране е извършено по нови технологии. Внедрени са система за управление на произведените бройки, най-новите технологични инсталации, система за климатизация, екологична среда, ефективна работа на две смени.

През 2015 г. компанията реализира втория си иновативен проект – производствено-административен комплекс "Десизо Мони" с обща застроена площ 14 280 кв.м, състоящ се от производствена сграда с шивашки цех, чието технологично производство е изработено по най-високи стандарти от специалисти на Ermenegildo Zegna – компания, произвеждаща мъжки облекла на най-високо световно ниво, и обувен цех, проектиран от водещи италиански специалисти. Сградата, построена по проект на архтитектурно бюро "Проконсулт", отговаря на съвременните екологични стандарти. За работниците е създадена високо естетизирана среда, екстериорно парково пространство за отдих и почивка по време на работния процес.

"Етапите в развитието на фирмата винаги са били свързани с нови концепции, идеи, интензивното и бързото й развитие за увеличаване на производството и персонала. Винаги сме обръщали голямо внимание на тези неща, като сме се стремели възнагражденията да бъдат по-добри от средното ниво за региона", сподели още Магдален Димитров. Фирмата покрива най-високите социални стандарти и реализира социалните си проекти съвместно със своите партньори от Hugo Boss. Нетната заплата в компанията в момента е 400 евро, брутната - 600 евро. В програма за следващата година тя ще достигне 470 евро, а от 2019 г. нетната заплата ще е 500 евро.

Нова концепция за развитие

Идеята за проекта идва от новата концепция за развитие на компанията и търговската й дейност. "По модела на нашите най-големи партньори, а именно Georgio Armani, Ermenegildo Zegna, Hugo Boss, ние решихме да създадем централно управление - офис, който не е задължително да се намира в София, а да се разположи в Плевен. В този модерен център - сграда, специалисти от най-високо ниво да бъдат привлечени да управляват компанията", допълва Магдален Димитров и обобщава идеята за построяването на новата административна сграда.

Тя е модерна и иновативна без алтернатива в България, със стъклена фасада, огромен вътрешен атриум с вградени зелени и цветни площи, мострени зали и отворени работни помещения, потопени в естетиката на заобикалящата ги екологична среда. Изградена изцяло от екоматериали – дървени подове, вътрешни стени от видим бетон и изцяло стъклена външна обвивка, създаваща невероятни условия за работа на специалисти – дизайнери, моделиери, конструктори, технолози, мениджъри и финансисти, които фирмата иска да привлече към Плевен.

Социалният център

"Изграждането на социалния център за релакс и развлечение на служителите е стратегия, която цели да създаде адекватна среда на специалисти от високо ниво. Затова ние проектираме и изпълняваме луксозен клуб, който съдържа – ресторант с уникална зимна градина, фитнес, външен парк за релакс и разговори и голям басейн, разказва за проекта си Магдален Димитров и допълва: Тъй като аз самият съм ландшафтен архитект, много внимание отделям на зеленината. Искаме да създадем такава паркова среда, която да прилича на тропически курорт, ще използваме много екзотични растения, които ще вкараме в парковата зона, а през зимата ще се съхраняват на закрито."

Клубът ще е ориентиран към мениджърския екип на фирмата, като клубни членове ще има възможност да станат и външни хора. В социалния център ще има волейболно, футболно игрище и още един фитнес за създаване среда за спорт и релакс на работниците, желаещи да спортуват.

Собственикът на фирма "Димитров" Магдален Димитров:

Искаме да създадем в Плевен образователен комплекс от висок клас

Работите с много водещи брандове. Разкажете, какви са традициите и новите неща в тази посока?

- Големите световни брандове са Georgio Armani, Ermenegildo Zegna и те бяха привлечени в България от фирма "Димитров". За пръв път дойдоха в България в нашата фирма. През годините компанията ни е била партньор на световни брандове като "Фере", "Черути", Valentino, Calvin Klein и има дълга история в Европа като производител на висококачествени мъжки облекла по класическа италианска технология, която се оказа недостъпна като постижение за други фирми не само в България, но и в Източна Европа.

Тук от края на 2015 г. е разположена последната производствена линия на предприятието, създаваща продукция за Hugo Boss с най-модерното в световен мащаб технологично оборудване в шивашкия бранш на стойност 2 млн. евро – проект, създаден и финансиран съвместно с компанията партньор, за която произвеждаме. Нашето сътрудничество с тях е много важно и ценно за развитието ни. По същата технология и със същото високотехнологично оборудване произвеждаме собствената търговска марка Monni. Тук заедно с топ брандовете компанията произвежда и своята марка Desizo Monni Milano със силна заявка за излизането на бранда не само на европейския, но и на световния моден пазар.

Като най-голям работодател на територията на община Плевен и региона, как протича процесът на подбор на кадри? Срещате ли трудности в това отношение и какви?

- Ние нямаме обучителен център за кадрите. До момента не сме имали трудности в набирането на кадри. Нашето желание е да увеличим производството с около нови 100 души. В момента имаме определени трудности с привличането на подготвени квалифицирани шивачи, гладачи, обявили сме новите заплати от 1 януари 2018 г. Президентът на Hugo Boss пристига на 5 декември, за да договаряме новите взаимоотношения и повишаването на капацитетите. Последната година се е отразила негативно върху наличието на качествен персонал, най-вече заради отлива на хора в посока чужбина. В момента имаме определено затруднение в по-бързото набиране на такъв персонал, тъй като очакваме той да е подготвен, и ако няма такъв, ние планираме да започнем обучение на кандидатите.

Какво мислите за връзката образование – бизнес? Съвпадат ли потребностите на бизнеса, който вие развивате, с квалификацията на кадрите, които излизат от учебните заведения?

- Важен и добър въпрос, но за съжаление връзка няма. Професионалната гимназия по облекло и текстил в Плевен не предоставя кадри, които да имат интерес към нашето производство. т.е. няма интерес, ние предлагаме стажове, те да дойдат да работят, да видят как е, но определено няма интерес от младите, които се обучават. Интересът е от висшите училища в София и в Габрово и той не е така осезателен, имаме стипендианти. Във връзка с това обучение на персонала и създаване на среда и възможност ние да обучаваме има една идея - да създадем собствено частно училище за мода, дизайн и IT. С общината вече имаме предварителни разговори за една от сградите в града, която пустее, да направим такова училище, което да е с изключителен английски език, да привлечем добри мотивирани специалисти като преподаватели, за да можем да създадем едно училище на ниво в града. Планираме образователният комплекс да включва и детска градина за децата на служителите във фирмата.

Как сте планирали този проект във времето?

- Всичко ще зависи от интереса на общината към нашия проект. Става дума за сграда, която е собственост на общината. Ние искаме да създадем в Плевен един модерен образователен комплекс с детска градина и училище.
Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Регионален бизнес: Плевен. Още за развитието на бизнеса в отделните региони в страната може да откриете тук.
1500

души наброява персоналът на дружеството, което го прави най-големия работодател в Плевен.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Пари за смет

Пари за смет

Сладка зона

Сладка зона

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK