С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
16 мар 2018, 11:07, 502 прочитания

Мечти от метал

"Металстрой" - Бургас, планира удвояване на производството си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Статията е част от специалното издание "Капитал Градове: Бургас". Всички текстове по темата може да откриете тук.

Когато си на върха, понякога е трудно да останеш там. Бургаското предприятие "Металстрой" обаче задържа инерцията си от миналата година, когато бяха първи в класацията за малък и среден бизнес на "Капитал" - "Гепард", в сектор "Метали". Ръстът на приходите им за 2016 г. беше 198.76%. Още в първите дни на януари 2018 г. фирмата е сключила договори за 4 големи обекта и има пълна яснота за работата си през първото тримесечие на годината. Поръчките включват изработване и монтиране на около 1800 тона метални конструкции. Предприятието ще изработи и монтира метални конструкции за 2 нови бензиностанции на OMV, складова база с 4000 кв.м площ и модерна фурна. "Очакваме и тази година да стигнем миналогодишните нива, когато успяхме да изработим метални конструкции от 3800 тона метал, казва собственикът на предприятието Петко Великов.

В завода работят постоянно 60 души, като в някои месеци на годината броят на заетите стига и до 110 души в зависимост от обема на поръчките.


Базата

на "Металстрой" е изградена върху площ от 7 дка в Северната промишлена зона на Бургас. Основният производствен цех е с площ от 4000 кв. м и е оборудван с всички необходими машини за едно съвременно производство на метални конструкции и кранове с товароподемност от 50 до 120 тона. Високото ниво на оборудване позволява тук да се изпълняват и най-сложните поръчки. "Всички пари, които дойдат като печалба, инвестираме обратно в машини. Така облекчаваме труда на хората и увеличаваме производителността си", казва Великов. Не е достатъчно само да направиш една метална конструкция - тя трябва да бъде качествена и да отговаря на всички нормативни изисквания, допълва той.

Предприятието му е затворило изцяло цикъла си на производство. За направените инвестиции собствениците са ползвали предимно собствени средства. Избягват банковите заеми. До този момент не са използвали и европейско финансиране. Желанието им е до края на годината да разширят двойно производствените си помещения и да купят модерна поточна линия, която напълно да автоматизира производството на метални конструкции. Това ще даде възможност на бургаското предприятие да увеличи двойно производствените си възможности. "Не е необходимо да излизаме на външни пазари, в България има предостатъчно поръчки", казва Великов и отбелязва, че още в началото на годината се е наложило да откаже няколко поръчки поради максималното натоварване, което е поела фирмата му. Бургаското предприятие свързва името си с възлови за страната и Бургаския регион обекти. Дело на "Металстрой" са около 200 бензиностанции в цялата страна – на "Газпром", ЕКО, OMV. Предприятието участва активно в изграждането на "Автогара Юг" в Бургас, в сервизната база на "Тойота" в морския град, в завода за гипсокартон в Раднево, в обновяването на мостика в Поморие, в изграждането, реконструкцията и разширението на редица хотели по Черноморието.



Бавни плащания и други проблеми

Заради спецификата на работата си "Металстрой" може да работи само като подизпълнител на обектите. Това носи проблеми, тъй като често плащанията от инженеринговите фирми се бавят с по 5-6 месеца, дори с години, казва Великов, който управлява семейната фирма с помощта на сина си Свилен, дъщеря си Мариана и съпруга й Борис. С течение на годините успяхме да отсеем коректните фирми и да работим предимно с тях, иначе няма как да оцелеем, казват те. "Подобно бавене е пагубно за малка фирма като нашата. Вложили сме предварително средства в купуването на метала, в плащането на работни заплати, в осигуровки, в консумативи", посочва Великов. Затова фирмата, подобно на много други подизпълнители, има заведени няколко съдебни дела за просрочени плащания.

В завода работят постоянно 60 души, като в някои месеци на годината броят на заетите стига и до 110 души

В завода работят постоянно 60 души, като в някои месеци на годината броят на заетите стига и до 110 души

Фотограф: Капитал

Но дори по-голям проблем от нередовното разплащане е липсата на работна ръка, която представлява реална заплаха за бъдещето на предприятия като нашето, казват от "Металстрой". Прогнозите са, че през следващите години на пазара на труда в България буквално няма да има заварчици и монтажници. Този проблем е свързан, от една страна, с липсата на желание у младите хора да работят тежък и специфичен труд, а от друга, с липсата на добро образование и възможности за квалификация на млади кадри. Каквито малко майстори има в тези области, те отдавна са в Германия и други по-големи икономики, където месечните им заплати не могат да се сравняват с тези в Бургас.

За работа често кандидатстват хора, които дори не могат да работят с чертежи, казва Великов. Затова фирмата трудно намира нови работници. Почти всички от работещите в бургаското предприятие са тук от самото му основаване през 1992 г.

Очертава се и друг проблем – още в първите седмици на 2018 г. металът е повишил цената си с около 10%. Расте и цената на тока, както и на другите разходи. Въпреки това поскъпването на основните суровини и ресурси няма да се отрази върху вече сключените договори, категорични са от "Металстрой".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Free tour Плевен Free tour Плевен

Тематични маршрути запознават плевенчани с любопитни факти от миналото на града

5 дек 2018, 1023 прочитания

Бавен бизнес Бавен бизнес

Най-голямата ферма за охлюви в България изнася над 90% от продукцията си

1 дек 2018, 3792 прочитания

24 часа 7 дни

14 дек 2018, 11572 прочитания

14 дек 2018, 3408 прочитания

14 дек 2018, 2909 прочитания

14 дек 2018, 2740 прочитания

14 дек 2018, 1903 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал градове" Затваряне
Пътят на книгата тръгва от Бургас

Не разбирам от литература, разбирам от продажби, казва собственикът на книжарници "Хеликон" Данчо Панайотов

Демонстрацията "Иванчева"

Отмяната на отменения арест на бившият кмет на "Младост" показва истинското лице на специализираното правосъдие

Ще кипне ли Черно море

Колкото и да драматизира българският премиер, Западът по-скоро търси деескалация на конфликта в Керченския проток

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кино: "Ще се видим там горе"

Красиви чувства и раните от войната в артистична френска драма

Книга: "Малка история на философията"

Найджъл Уорбъртън запазва лаконичния си стил, за да въведе по разбираем начин читателите дори в най-оплетените философски школи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 50

Капитал

Брой 50 // 15.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: ГЕРБ сглоби машина за репресии

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 14.12.2018 Прочетете