Когато няма хора, има роботи
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Когато няма хора, има роботи

Shutterstock

Когато няма хора, има роботи

"Стандард профил България" стартира проекти за "Мицубиши", "Шкода" и "Нисан"

1320 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Статията е част от специалното издание "Капитал Градове: Стара Загора". Всички текстове по темата може да откриете тук.

Производителят на каучукови уплътнения за автомобилната промишленост "Стандард профил България" започва проект за нов клиент – "Мицубиши". "Проектът ни за "Мицубиши" е сравнително малък – заема около 3% от цялото производство, но на този етап целта ни е да навлезем успешно в тази марка. Насочваме усилията по следващия проект - за "Шкода", който реално ще стартира през 2019 г. и ще бъде третия по големина за компанията", казва изпълнителният директор на предприятието Петър Ангелов.

Към проекта "Шкода" ще бъде насочено около 15 % от производството. "Стандард профил" ще произвежда пълен комплект от каучукови уплътнения за автомобилите с тази марка. Старозагорското предприятие през 2017 г. е одобрено и за доставчик на "Форд" и "Нисан". Работата и по тези проекти ще стартира през 2019 г.

Основни клиенти на "Стандард профил България" до момента са "Опел", "Фиат", "Фолксваген", "Рено" и "Даймлер". "Работата по всеки проект започва поне 2-3 години предварително", посочва Ангелов. Във фабриката работят 900 души от старозагорски регион. Българското предприятие е част от "Стандард профил груп". Групата има 12 завода, като най-новите са в Мексико и Китай.

Все повече механизация

"Това, че сме в центъра на България, ни помага много."

Петър Ангелов, изпълнителен директор на "Стандарт профил България"

2017 г. беше по-скоро година на оптимизация, отколкото на растеж, казва директорът на "Стандард профил България". Продажбите на компанията са останали почти на нивото на 2016 г., а усилията на ръководството са насочени към оптимизиране на процесите на производство. "Пазарът на труда в България е много конкурентен, затова и основният фокус на работата ни беше насочен към това да оптимизираме процесите и да работим с по-малко, но по-добре заплатени хора. Това е една от идеите ни за справяне с трудния пазар на труда", допълва Петър Ангелов.

Компанията спечели 2 награди на Клуба на работодателя в Стара Загора – за иновации и за принос в социалните придобивки през 2017 г. Първата награда е за новаторска инсталация, която поставя покритие върху различни материали - стъкла, EPDM профили. Тази инсталация стандартизира работата, повишава качеството и намалява необходимостта от ръчни производствени процеси. Благодарение на иновацията в производството са внедрени над 10 робота.

Един робот заменя около 6 души. Машината нанася с прецизност до микрони под точно определен ъгъл химикалите върху изделията - нещо, което трудно може да бъде направено от човешка ръка. Роботите са произведени от шведска фирма. Те обаче представляват едва около 20% от цялата иновация.

За да се вкара в производството, роботът трябва да се програмира, да се създаде подходяща метална конструкция, автоматични ленти, които придвижват към него изделията. Това беше направено с помощта на нашите доставчици и на целия ни инженерно-технически екип, казват от ръководството на предприятието.

Иновативните инсталации, създадени в българската компания, ще бъдат въведени през следващите години в повечето заводи по света от структурата на цялата група. "В нашия бизнес производството е нестандартно, затова непрекъснато насочваме усилията си към автоматизиране и оптимизиране на производството", допълва директорът на "Стандард профил България". Този процес ще продължи и през тази година.

Поетапно вдигане на заплатите

Липсата на квалифицирани работници става все по-голям проблем и за този бранш. Започва поетапно повишаване на трудовите възнаграждения през следващите години.

Основните задачи пред ръководството през 2018 г. са насочени към продължаване на оптимизацията, успешна подготовка за новите проекти на компанията, постигане на още по-голяма производителност и поддържане на високо качество на произведената продукция. "Най-важно е да съхраним основните си специалисти и кадри, да бъдем предпочитан работодател. Автомобилният сектор е сред най-бързо развиващите се сектори в страната. Надеждите ни са този сектор да продължи да се развива така успешно и занапред", казват от ръководството на компанията.

Липсата на квалифицирани работници става все по-голям проблем и за този бранш. Започва поетапно повишаване на трудовите възнаграждения през следващите години. "Стандард профил България" изпитва най-големи затруднения при набирането на инженерен и среден ръководен персонал. "Позиционирането на завода в Стара Загора е много добро решение. Това, че се намираме в центъра на България, ни помага да търсим успешно доставчици на услуги, да използваме достъпа до АМ "Тракия" и да изнасяме успешно продукцията си през пристанище Бургас. За нас това са важни неща, защото 100% от продукцията ни е предназначена за износ", казва Ангелов.

История

"Стандард профил България" е създадена през 2005 г. В края на 2011 г. в предприятието са ангажирани 600 души. През следващите 3-4 години заводът удвоява наетите в производството хора. 2015 г. е сред най-успешните в историята на старозагорската компания. Предприятието удвоява производителността си благодарение на нов модерен цех, отворил врати през май 2015 г.. Инвестицията в новата производствена сграда е в размер на 20.5 млн. лв. В него се работи основно по два от проектите на фирмата – "Опел" и "Рено". В началото на 2016 г. "Стандард профил България" печели наградата "Инвестиция в човешки капитал" на Българската агенция за инвестиции, както и трето място за "Най-добър работодател за 2015 г.".
Статията е част от специалното издание "Капитал Градове: Стара Загора". Всички текстове по темата може да откриете тук.

Производителят на каучукови уплътнения за автомобилната промишленост "Стандард профил България" започва проект за нов клиент – "Мицубиши". "Проектът ни за "Мицубиши" е сравнително малък – заема около 3% от цялото производство, но на този етап целта ни е да навлезем успешно в тази марка. Насочваме усилията по следващия проект - за "Шкода", който реално ще стартира през 2019 г. и ще бъде третия по големина за компанията", казва изпълнителният директор на предприятието Петър Ангелов.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK