Въздушната надежда на Варна
Нискотарифните полети ще доведат до ръст на туризма, въпросът е дали ще разширят късия сезон


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Касел и повечето големи градове в Германия, Залцбург, Бирмингам, Лион, Кайро и скандинавските страни
Редовни полети:
София, Москва, Иснатбул, Прага и Цюрих (през юни)Нискобюджетни полети:
София, Виена, Лондон, Милано, Ларнака, Айндховен, Дортмунг, Мюнхен, Тел Авив, Брюксел, ЛюксембургСтатиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
7 коментара
Ако не се забрани Аирбнб във Варна, реално нискотарифните полети ще имат обратен ефект и заетостта на хотелите извън сезона ще си остане същата.
През последните години Варна се отваря за целогодишен туризъм. Колкото повече се наблегне на културата, истроята, спа и минерални извори, толкова по-скоро ще удължим сезона. Тази година туристите бяха тук още от Април. А в средата на май по централните варненски улици се чуваше доста чужда реч. Сега хотелите са пълни, но трябва да се помисли за разкриването на още леглова база. А и да си го кажем честно - повечето туристи предпочитат авиотранспорта, така че не губим кой знае колко от липсата на магистрали.
До коментар [#2] от "Tata Mata":
Една магистрала Черно Море с продължение към Истанбул и Констанца-Одеса и една до Букурещ през Русе също доста ще спомогне за удължаване на сезона по Черноморието. Разбира се, и една бъдеща фериботна линия Варна - Севастопол, по която руските туристи да идват с личните си автомобили.
Същата работа е и Бургас...
До коментар [#4] от "rainbou1":
Бургас поне има магистрала "Тракия" и по този начин е лесно достъпен за хората от Южна България.
Специално за Варна - само хвалебствия и приказки тип " Априлски пленум" няма да помогнат. Бях свидетел как новия терминал е в пъти по - зле от стария - тече при всеки по - сериозен дъжд. Мои приятели, които работят там са ми разказвали, че разликата в заплащането на сезонен и целогодишен персонал е конфликт, който е заложен от ръководството и създава пречка в наемането на мотивирани сезонни служители. Разказваха ми и за това, че т.нар. "концесионер" намали заплащането на нощния труд от 3.50 лв/час преди концесията, на 70 стотинки/час в момента... Затвориха дори и стола за хранене на служителите... А обявите им за сезонен персонал продължават да вървят и към момента - средата на м.Юни.
Туризмът е отрасъл с ниска добавена стойност, който няма как да доведе до икономически ръст. Сервитьорка, пиколо, камериерка, кухненски работник са все хубави професии, но не са те, които ще задържат способните хора в града. Удължаването на сезона е друга заблуда - дори и да се удължи от 3 месеца на 4, пак е нищо. Какво ще правят тези хора през останалата част на годината?
Просто забравете за това клише туризма и се концентрирайте в създаване на условия за качествен живот и инвестиции и тогава икономическият ръст ще дойде сам.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.