Siemens отваря инженерен хъб във Варна през есента

Градът е избран заради високата технологична подготовка на инженерите от Техническия университет, обяснява Теодор Маринов, който ръководи две от направленията в структурата на "Сименс България"

Siemens отваря инженерен хъб във Варна през есента

Звеното ще програмира роботи за автомобилни заводи на "Фолксваген" и "Мерцедес" и ще набира инженери от местния Технически университет

Спас Спасов
12459 прочитания

Градът е избран заради високата технологична подготовка на инженерите от Техническия университет, обяснява Теодор Маринов, който ръководи две от направленията в структурата на "Сименс България"

© Shutterstock


Статията е част от специалното издание "Капитал Градове: Варна". Всички текстове по темата може да откриете тук.

Германският концерн Siemens планира да открие през есента на 2018 г. във Варна инженерингов хъб за проектиране и модернизиране на системи за нуждите на автомобилостроенето. Той ще обслужва автомобилната индустрия, като в него ще се разработват и внедряват системи за производство и автоматизация, става ясно от публикация в корпоративния сайт на компанията.

"Голяма част от водещите германски производители на автомобили като "Фолксваген" и "Мерцедес" използват именно системи, базирани на компоненти и контролери на Siemens", каза Теодор Маринов, който е ръководител на две от направленията в структурата на "Сименс България" - "Дигитализирано производство" и "Процесни индустрии и задвижвания".

Според Маринов инженерите, които предстои да бъдат назначени на работа във варненския хъб, ще се занимават с интегриране и пускане на софтуера, както и със задвижвания за индустриалните роботи в автомобилните заводи.

Кадрите решават всичко

Подборът на кадрите, необходими за работата в новия проектантски център на "Сименс", е приключил в средата на април, след което е започнала подготовката му. "Хъбът ще бъде във Варна, тъй като установихме, че там има инженери с висока техническа подготовка, каза Маринов. Всички хора, които подбрахме за работа по проекта ни в града, до момента са живели и работили там. Без изключения всички те са завършили варненския Технически университет."

Сътрудничеството на "Siemens България" с варненския Технически университет е започнало през януари. Тогава са водени и първите разговори за сътрудничество в областта на подготовката на инженерни кадри по автоматизация и роботика, както и на т.нар. ECAD системи за проектиране на аналогови, цифрови и смесени електрически схеми.

От пресслужбата на учебното заведение съобщиха за "Капитал", че връзките им с българския клон на германското дружество имат вече няколкогодишна история. Siemens AG е една от компаниите, чийто приложен софтуер се използва за програмиране на контролери в лабораторията по "Проектиране на системи за автоматизация" на университета. Лабораторията по мехатроника в университета също е оборудвана с помощта на дружеството. Негови специалисти участват и в проверяващата и изпитната комисия по специалността "Siemens PLC технологии за управление".

Роботите, които сглобяват "Мерцедес"

"Въпреки това всички избрани за работа в хъба във Варна и в момента преминават специализирано допълнително обучение, тъй като в България все още няма учебно заведение, което да подготвя кадри в специфични сфери като разработката на софтуер за управление на роботи и поточни линии за производството на автомобили", каза Теодор Маринов.

От Техническия университет коментират, че връзките им с българския клон на германското дружество имат вече няколкогодишна история.

Първата част от тренинга се провежда в центъра на "Сименс България". Втората ще бъде организирана в регионалната централа на компанията в Линц, Австрия, където инженерите ще бъдат обучени за програмиране на роботите Kuka, с които се извършва роботизираното сглобяване на купетата за автомобилите "Мерцедес".

Освен инженери за работа в хъба във Варна "Siemens България" е подбрала и хора с опит в логистиката, системите за управление на процеси (т.нар. ERP системи), както и в изнасянето на бизнес услуги. Те също ще преминат курсове за опресняване на езиковата подготовка по английски и немски.

"Проектантският ни център ще бъде разположен в базата на компанията ни във варненския "Бизнес парк", с който работим от години, каза Теодор Маринов. Там от още от откриването му са базирани регионалните ни търговски и сервизни звена. В момента разширяваме офисите си и работим по оборудването им".

И още един хъб в България

Втори хъб на "Сименс" през есента на 2018 г. ще бъде открит и в София като на работа ще бъдат назначени още 12 – 15 специалисти. Там ще се обработват клиентските поръчки на компанията в направленията "Дигитализирано производство" и "Процесни индустрии и задвижвания" за целия регион Централна и Източна Европа. Центърът в София ще обслужва на родните им езици клиенти от 10 държави. Така екипът на Siemens в България, който в момента е около 500 души, ще се увеличи с още около 30 човека.

140 години присъствие в България

През тази година Siemens отбелязва 140 години в България. В момента за българския й офис служителите работят в девет направления – автоматизация, сградни технологии, задвижващи технологии, енергетика, здравеопазване, транспорт, финансови услуги, продукти и услуги за крайния потребител. Служителите са разположени в завода в Правец, който произвежда измервателна апаратура за продукти високо напрежение, и в два центъра в София и Пловдив.

Данни на "Сименс България" показват, че през 2016 г. компанията има приходи от 100 млн. лв. и печалба от 11.2 млн. лв. В здравната дивизия на дружеството Siemens Healthcare у нас работят 28 души. Тя предлага високотехнологично оборудване на болници и медицински центрове и цялостни решения за тяхната работа. През 2016 г. здравният офис е реализирал продажби на стойност 14.5 млн. лв., като печалбата от тях е 1.1 млн. лв.
Статията е част от специалното издание "Капитал Градове: Варна". Всички текстове по темата може да откриете тук.

Германският концерн Siemens планира да открие през есента на 2018 г. във Варна инженерингов хъб за проектиране и модернизиране на системи за нуждите на автомобилостроенето. Той ще обслужва автомобилната индустрия, като в него ще се разработват и внедряват системи за производство и автоматизация, става ясно от публикация в корпоративния сайт на компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
mb-3
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


5 коментара
  • 1
    hifi_hifi avatar :-|
    hifi_hifi

    Браво. така ще има шанс да задържим млади и умни хора в БГ

  • 3
    cinik avatar :-|
    cinik

    Оп, това беше коментар за новата камера на превозвачите.

  • 4
    ivan34 avatar :-|
    ivan34

    До коментар [#1] от "ywk50370410":

    Ако ще разчитат само на местни кадри, това не говори кой зане колко добре за проекта. В София в момента масово учат профани без базисни познания - това важи за всички дисциплини. Във Варна ситуацията е още по-плачевна. Трябва да таргетират масово над 30-40-годишните, тъй като сред тях има и по-талантливи кадри, тъй като просто не са имали същите възможности да учат извън България като в момента - сега дори не кой знае колко интелигенти младежи учат извън пределите на територията ни.
    Още нещо - навлизането на преки чужди инвестиции не е гаранция, че талантите ще бъдат задържани. Понятието миграция е доста по-комплексно от движението на хора само на базата на различия в очакваните доходи -една от теориите за миграцията е, че експананзията на мултинационални вериги в т.нар развиващи се пазари допълнително подтиква емиграцията на професионалисти към Запада, където са фокусирани предимно централите на съответните корпорации . тъй като служителите в подобни компании развиват контакти на транснационално ниво, а и също защото се проповядват типични западни ценности, които допълнително стимулират апетита на работещите в недотам привилигеровани страни - все пак работещите в чужди компании като цяло получават по-високи доходи и придобивки от работещите в стриктно национални компании, но все пак забележимо по-ниски от колегите им на Запад.

  • 5
    chichi01 avatar :-?
    Чичи (Ice Man's fan)

    Потенциалът на Варна е огромен и перспективите са солидни.
    Като компания присъстваща от близо век и половина у нас, Сименс добре познават и се ориентират отлично в конюнктурата ни. Успех и добри печалби!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал