Камък, стиропор, надежда

Пътят към възраждането на област Габрово минава през местна активност, нестандартни идеи и общи действия на двата големи града

Арх. Карл Кандулков, който е в основата на проектирането на емблематичните сгради в Габрово, е и проектант на монумента "Коня" в началото на града
Арх. Карл Кандулков, който е в основата на проектирането на емблематичните сгради в Габрово, е и проектант на монумента "Коня" в началото на града
Арх. Карл Кандулков, който е в основата на проектирането на емблематичните сгради в Габрово, е и проектант на монумента "Коня" в началото на града    ©  Надежда Чипева
Арх. Карл Кандулков, който е в основата на проектирането на емблематичните сгради в Габрово, е и проектант на монумента "Коня" в началото на града    ©  Надежда Чипева
Статията е част от специалното издание "Капитал Градове: Габрово". Всички текстове по темата може да откриете тук.

Архитект Карл Кандулков е автор на едни от най-известните сгради в Габрово: Дома на хумора и сатирата, спортната зала "Орловец", Дома на културата, Летния театър. Като чуждестранен студент в Дрезден по време на Втората световна война Кандулков е заточен една година в концентрационния лагер "Бухенвалд". Архитектът създава и паметника в началото на Габрово - "Коня", както и скулптурата на детето партизанин Митко Палаузов с пистолет в ръка пред едно от местните училища. Из града са пръснати и много специфични улични фенери. Камъкът е един от любимите елементи на Кандулков, затова част от Габрово изглежда твърда и изсечена покрай Янтра.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове