С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
1 20 юни 2018, 15:00, 14506 прочитания

Непознатият текстилен гигант от Габрово

"Дзалли" създава 10 млн. облекла годишно за марката Calzedonia

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Статията е част от специалното издание "Капитал Градове: Габрово". Всички текстове по темата може да откриете тук.

Триста хиляди евро е инвестирала най-голямата компания в Габрово миналата година, за да модернизира начина, по който следи произведената продукция. Сега в "Дзалли" на всяко работно място има електронни устройства, централизирано свързани, посредством които всеки работник отчита изпълнението на съответните бройки съобразно нормата, на базата на което се определя и възнаграждението.

Това е важно, казва инж. Дамир Рогина, управляващ директор на "Дзалли", защото с внедряването на иновативната система се е увеличила ефективността на производството, подобрил се е контролът върху използване на ресурсите и са намалени запасите от незавършено производство.


Инж. Рогина в продължение на тринайсет години работи в структурата на Calzedonia Holding, а от 2015 г. поема управлението на българското дружество, което е дъщерно. Другият проект, който в момента се движи под неговия надзор, е изграждането на зона за рекреация в цеха в кв. "Войново". Върху площ от почти 1 декар ще се разположат маси с пейки, мултифункционално игрище с възможност за спортуване на различни видове спорт като: баскетбол, волейбол, тенис, минифутбол. Причината е ясна - като всеки друг бизнес в страната, и този страда от недостиг на хора.

От 50 до над 1000

"Дзалли" е създадена през 2001 г. в гр. Габрово като дъщерно дружество на италианската компания. Стартирала в началото с 50 работни места, като към края на миналата година персоналът на фирмата наброява 1040 души, 90% от които са жени, като фирмата е най-големият работодател на територията на община Габрово.
"Дзалли" е създадена през 2001 г. в гр. Габрово като дъщерно дружество на италианската компания Calzedonia.

Собствениците от Италия избират да инвестират в Габрово заради традициите на текстилния бранш в региона и наличието на квалифицирана работна ръка. Това не е единствената причина. Другата е красивата природа, чистият въздух и подкрепата от страна на местната власт.



Фирмата разполага с три производствени цеха на територията на града, като най-голямата база и основен логистичен център е цехът във "Войново", построен през 2004 г. като инвестиция на зелено на площ 75 хил. кв.м в рамките на два етапа. В първия застроената площ е около 4 дка, а във втория са достроени още 3.5 дка.

Фирмата възлага поръчки за изпълнение на повече от 15 други търговски дружества, разпръснати по територията на цялата страна. На практика това означава, че още около 550 души работят за нея.

Клиенти от цял свят

Причината повечето хора да не са чували за габровската "Дзалли" е, че тя е изцяло и само производствено предприятие, не извършва търговска дейност и не работи с крайни клиенти, а директно за фирмата майка в Италия. Calzedonia Holding с добре развитата им дистрибуторска мрежа продава изделията, които произвежда дружеството в Габрово, навсякъде по света. В два от столичните молове брандът Calzedonia е вече представен.

Числата обаче са впечатляващи. В България се произвеждат между 9 и 10 млн. броя облекла годишно – дамска мода, тениски, блузи и клинове, бански костюми мъжко бельо, с търговските марки Intinimissimi, Tezenis и Calzedonia. Те достигат до клиенти по целия свят чрез мрежата от повече от 4000 собствени и франчайзинг магазини на фирмата майка Calzedonia, която има магазини по цял свят - от Китай и Япония, Европа и Русия, САЩ, Мексико, Бразилия и още много държави с присъствие на всички континенти.

Постоянно следим новите технологии и машините в бранша, за да сме конкурентни на пазара и да работим бързо и ефективно, казва още управляващият директор на "Дзалли".
Производството в Габрово заема особено важно място в структурата на фирмата майка заради местоположението на града, близостта до Европа и възможността за производство в кратки.


Производството в Габрово заема особено важно място в структурата на фирмата майка предвид местоположението на града, близостта до Европа и възможността да се произвеждат бързо и в кратки срокове разнообразни поръчки.

"Работим по т. нар. FLASH поръчки със срок на доставка до Италия за една седмица. На практика това означава следното: прави се целево маркетингово проучване на пазара за това какво върви и се продава най-много през уикенда; в понеделник следва преглед на най-продаваните артикули, възлагат се нови поръчки за производство от тях и до края на седмицата необходимите за производството материали са в склада на "Дзалли". В рамките на още една седмица поръчките се ушиват и изпращат обратно в Италия. Шият се 40-50 хил. бройки на ден и изпълнението на точно такъв вид поръчки е около 40%", разказа още инж. Дамир Рогина.

Недостигът на кадри е ясен. "Дзалли" обаче страда от още нещо - като текстилно предприятие то има проблем да привлича млади хора. Това ще е следващото предизвикателство пред Рогина.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Пловдив търси техничари Пловдив търси техничари

Общината работи с фондацията Edu Compass, за да подобри имиджа на професионалните гимназии и да насочи учениците към тях

14 окт 2019, 1161 прочитания

През Пловдив, към Ryanair 1 През Пловдив, към Ryanair

Във въздуха се създава нова средна класа, твърди Иван Карнабитов, който наема персонал за Ryanair

13 окт 2019, 2223 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал градове" Затваряне
Ярослав Дончев: Имаме 50% дял на пазара в България

Председателят на борда на директорите "Идеал Стандарт – Видима" пред "Капитал Градове"

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма