Каталогът на северното вино

Виненият туризъм в Северозападна България прохожда отскоро, но има голям потенциал

Статията е част от специалното издание "Капитал Градове: Северозапад", което е подарък за всички, закупили вестник "Капитал" в периода 17-23 август. Всички текстове по темата може да откриете тук.

Виното е друг път към сърцата на туристите. Преди близо две години избите в региона се обединиха в общо сдружение "Нортикум", което да защитава интересите им и да популяризира виното от Видинско. Това са компаниите "Валей винтнърс", "Видинска гъмза", "Винтаж 2007", "Калотов", "Каньон парк", "Новоселска гъмза" и "Скалисто". Общото между всички тях е, че са малки или средни изби, които отглеждат и винифицират гроздето си във Видинския регион и залагат предимно на бутикови серии. Общата им цел е да създадат общ продукт, с който да подобрят продажбите, да привлекат туристи и да популяризират виното на Видинския район. Някога това е бил един от основните винарски региони на Балканите - още от времето на траките и Римската империя са се гледали лозя от скалите на Белоградчишко до Златорожието по брега на Дунав.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар