Каталогът на северното вино
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Каталогът на северното вино

Shutterstock

Каталогът на северното вино

Виненият туризъм в Северозападна България прохожда отскоро, но има голям потенциал

Весела Николаева
6100 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Статията е част от специалното издание "Капитал Градове: Северозапад", което е подарък за всички, закупили вестник "Капитал" в периода 17-23 август. Всички текстове по темата може да откриете тук.

Виното е друг път към сърцата на туристите. Преди близо две години избите в региона се обединиха в общо сдружение "Нортикум", което да защитава интересите им и да популяризира виното от Видинско. Това са компаниите "Валей винтнърс", "Видинска гъмза", "Винтаж 2007", "Калотов", "Каньон парк", "Новоселска гъмза" и "Скалисто". Общото между всички тях е, че са малки или средни изби, които отглеждат и винифицират гроздето си във Видинския регион и залагат предимно на бутикови серии. Общата им цел е да създадат общ продукт, с който да подобрят продажбите, да привлекат туристи и да популяризират виното на Видинския район. Някога това е бил един от основните винарски региони на Балканите - още от времето на траките и Римската империя са се гледали лозя от скалите на Белоградчишко до Златорожието по брега на Дунав.

Ако трябва да сме честни, виненият туризъм в България се развива по-бавно от очакванията. В Северна той прохожда съвсем отскоро и потенциалът му е да предложи истинско винено преживяване, в което приоритетът е виното, дегустацията е съпътстващ продукт.

Сред бутиковите изби "Боровица" е безспорният производител на висококачествени и оригинални вина. Основана от Адриана Сребринова и покойния вече Огнян Цветанов, тя е визитка за Белоградчишко и за българското винарско производство. Отскоро избата посреща гости в нова залага за дегустации, обогатявайки възможностите за туристите в Белоградчишко.

Доста по-стари от тях са "Магура" и "Новоселска гъмза", наследници на държавни предприятия. "Магура" е производител на пенливи вина по класическа френска технология, които отлежават в едноименната пещера. Пак там се организират дегустации - по време на Оперния фестивал в Белоградчик те се радват на сериозен интерес.

"Новоселска" е една от големите изби в региона, намираща се почти на брега на Дунав. Възможно е посещение с предварителна заявка, но от избата предпочитат да показват вината си по международни изложения и на празници във Видин и Сърбия, понякога участват и в национални. За дегустации е желателно да се обадите предварително.

Сред новите представители на видинското винарство е "Двете тополи" (Dos Alamos), в с. Неговановци. Избата залага на добрия маркетинг и има готови пакети за дегустации на групи и индивидуални туристи.

Отделно от сдружението, за популяризиране на Северозапада активно работи и избата "Бонония естейт", която работи от 2013 г. Първо идват лозята, после се строи модерна изба в с. Кошава, на мястото, където е била една от първите пивоварни в България. "Бонония" ще приема туристи веднага след завършването на сградите и помещенията за дегустации.

На изток по Дунав, до Оряхово, е една от избите, които от години развиват и успешни брандове, и винен туризъм - "Шато Бургозоне". Избата засега включва зали за дегустация, като има планове да се направи и хотелска част.

Капитал Градове: Северозапад

Ето и част от темите в изданието:

➤ Икономиката на Видин, Враца и Монтана в числа

➤ Технологичен парк... в Монтана - една добра идея вече е събрала вложения за 15 млн. лв.

➤ "Враца софтуер общество" продължава да се разраства

➤ Интересът към региона расте основно заради круизни туристи и оперните фестивали

Изданието е подарък за всички, закупили вестник "Капитал" в периода 17-23 август.
Статията е част от специалното издание "Капитал Градове: Северозапад", което е подарък за всички, закупили вестник "Капитал" в периода 17-23 август. Всички текстове по темата може да откриете тук.

Виното е друг път към сърцата на туристите. Преди близо две години избите в региона се обединиха в общо сдружение "Нортикум", което да защитава интересите им и да популяризира виното от Видинско. Това са компаниите "Валей винтнърс", "Видинска гъмза", "Винтаж 2007", "Калотов", "Каньон парк", "Новоселска гъмза" и "Скалисто". Общото между всички тях е, че са малки или средни изби, които отглеждат и винифицират гроздето си във Видинския регион и залагат предимно на бутикови серии. Общата им цел е да създадат общ продукт, с който да подобрят продажбите, да привлекат туристи и да популяризират виното на Видинския район. Някога това е бил един от основните винарски региони на Балканите - още от времето на траките и Римската империя са се гледали лозя от скалите на Белоградчишко до Златорожието по брега на Дунав.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK