С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 12 сеп 2018, 14:25, 4319 прочитания

"Язаки" - Ямбол, насочва 30% от производството си към е-автомобили

Компанията вече има 6 хил. служители в заводите си в България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Търси се земя, но никой не предлага

Земеделските площи са най-желаният актив в Сливен и Ямбол и поскъпват непрекъснато

22 сеп 2018

Добрите хрумвания на сливенското парно

"Топлофикация - Сливен" заменя въглищата с екологично гориво

17 сеп 2018

Да шиеш на инат

Миролио изнася част от производството си извън България заради липса на работна ръка

16 сеп 2018

Намери си бъдеще

Сливен и Ямбол търсят развитие като част от новата икономическа зона на линията "Тракия"

31 авг 2018
Статията е част от специалното издание "Капитал Градове: Сливен, Ямбол", което е подарък за всички, закупили вестник "Капитал" в периода 7-13 септември.

"Язаки" - Ямбол, ориентира 30% от производството си към кабелни системи за електрически автомобили. Този процент ще бъде достигнат още през следващата година, тъй като част от проектите са все още в подготвителната си фаза, съобщи за "Капитал" заместник-управителят на "Язаки България" Владимир Седларски.

Всички автомобилостроители в света имат за приоритет проектите си за електрически автомобили. Почти няма производител, който до момента да не е стартирал модел с електрическо задвижване, казват от ръководството на "Язаки". Тази тенденция кара японската компания да се ориентира към новото производство. Нейната европейска дивизия има няколко спечелени проекта за електрически автомобили на различни производители, както европейски, така и американски. Предстои в България да стартира масовото произвоство по три проекта на високоволтови инсталации, както за SUV-та, така и за тежкотоварни автомобили. Един от тях ще бъде трансфериран от другия край на континента, където вече е минал подготвителна фаза.

Производство

До момента в завода в Ямбол работят 3400 души, а в завода в Сливен – 1500. Сливенското предприятие е изцяло ориентирано към производството на кабелно оборудване за "Форд Транзит", като цялата продукция заминава за Турция. В Ямбол се произвеждат електрически кабелни инсталации за "Рено Туинго", "Смарт", "Рено Меган" и част от оборудването за "Форд Транзит". От тази година в Ямбол стартира и проект за камионите на DHL, които ще бъдат електрически.



От "Язаки" - Ямбол, съобщават, че няма да правят преустройство във връзка с новите си проекти. Компанията обаче ще трансферира част от продуктите, които произвежда в предприятието на групата в Мароко. На мястото на старите си проекти тя ще стартира в Ямбол производството на високоволтови инсталации.

"Преориентираме се, защото се стремим да бъдем в крак с тенденциите на автомобилния пазар. Допреди години не се говореше изобщо за електрически автомобили, нямаше зарядни станции, а сега има страни, които спират двигателите с вътрешно горене и се ориентират изцяло към електрически двигатели. Особено напред в тази посока са скандинавските страни", казва Владимир Седларски. В Швеция например всеки паркинг разполага с няколко зарядни станции за електрически автомобили. Норвегия предвижда от 2025 г. да не внася двигатели с вътрешно горене и всички автомобили да бъдат електрически. В тази посока върви и Германия, която все повече мисли за забрана на дизеловите автомобили.

Новият завод в Димитровград

До момента в новия завод на "Язаки" в Димитровград, който започна работа през есента на миналата година, работят 1700 души. До края на следващата година планираме да наемем още 1300 и да достигнем максималния предвиден капацитет от 3000 души, казва директорът на предприятието на групата в Димитровград Максим Заклецкий. Заводът беше построен за 1 година, като инвестицията в него е в размер на 50 млн. евро. Той е изграден върху площ от 64 хил. кв.м, като застроената му площ е 30 хил. кв.м, а производствените площи - 19 хил. кв.м. Нарежда се сред най-големите заводи на компанията в Европа.

В него за пръв път в европейската група предприятия се произвеждат кабелни инсталации за коли на "Мерцедес". "Успешно стартирахме първия си проект и сега работим по втория", казва Заклецкий. Според него най-голямото предизвикателство пред ръководството е наемането на хора. Този пазар коренно се промени за изминалите 3 години, когато взехме инвестиционното си решение, признават от ръководството. Наетите хора в Димитровград пътуват от близките градове от разстояние най-много 60 км.
Резултати
"Язаки България" постига през миналата година най-високите си резултати от стъпването на групата в България през 2017 г. Ръстът на производството е 50%, а печалбата на "Язаки България" е 5 млн. лева. Ръстът се дължи на възходящия тренд на производство на автомобили по света, казват от ръководството на компанията. 85% от продажбите на "Язаки България" са в Европа, а останалите – в Русия и Азия. Очакванията на ръководството за тази година са за увеличение на поръчките с от 6 до 8%. Част от увеличението идва от сегашния клиент на компанията – "Форд", а останалите от производството на високоволтови инсталации.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Олио като зехтин и български лецитин Олио като зехтин и български лецитин

"Папас олио" влизат на нови пазари заради здравословното хранене, нуждите на козметиката и фармацевтичната индустрия

23 сеп 2018, 3831 прочитания

Търси се земя, но никой не предлага 1 Търси се земя, но никой не предлага

Земеделските площи са най-желаният актив в Сливен и Ямбол и поскъпват непрекъснато

22 сеп 2018, 4889 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал градове" Затваряне
Стефан Радев: Искам бюджетът да е инструмент за управление, не за дългове

Кметът на Сливен пред "Капитал"

Няма дим без огън

Защо двама журналисти бяха задържани в полето край Радомир

Новият инвеститор в "Софтуер Груп БГ"

Създаденият преди месец фонд "БрайтКап венчърс" влага 2.65 млн. евро в българската софтуерна компания

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Аз съм ти, Адриана"

Артистична елегия за две силни жени в две български епохи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Германската Leoni започва инвестиция за 32 млн. евро в Плевен, нова фабрика за ловно оръжие в Габрово, кои са най-големите търговци на дрехи и обувки

Емисия

DAILY @7AM // 26.09.2018 Прочетете