С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 ное 2018, 11:25, 4485 прочитания

Търговецът на лепила

Защо Мехмет Ердем дойде в България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Статията е част от специалното издание "Капитал Градове: Пловдив"

На 20 септември тази година се навършват две години, откакто Мехмет Елчин Егмен е в България. Тогава инвеститорът решава да започне със създаването на компанията си "Агроден", която търгува с индустриални лепила. Сега, две години по-късно, върху 5 хил. кв.м във фабриката в село Цалапица край Пловдив вече се произвеждат голяма част от всички 120 марки лепила, регистрирани и запазени като бранд от фирмата майка Oynurden Kimya AS, Турция.


"Агроден" ще удвои производството до 7000 тона индустриално лепило годишно. В момента дневното производство е около 15 тона, но с три нови машини, въведени в действие, ще достигне 30 тона. "Построихме фабриката и я пуснахме в действие за две години, като общата стойност на инвестицията е близо 5 милиона евро. Сега ние сме единствената фирма в България, която произведа индустриално лепило", твърди Христина Трифонова, управител на "Агроден" ООД.

Инвестиционният избор

на Мехмет Егемен за новата производствена мощност е икономически логичен. Фабриката е близо до фирмата майка в Истанбул – оттам се получава производствено ноу-хау, технологии, обучение в производствените тънкости на индустриалното лепило. А готовата продукция е по-близо до основните пазари. "Агроден" вече може да обслужва директно клиентите в Полша, Румъния, Холандия, Турция, Украйна, Русия, както и в много страни от Близкия изток.



В зависимост от размера на поръчката продукцията на "Агроден" е конкурентоспособна във всяка точка на света. Инвестицията е финансирана изцяло с капитал на турската фирма майка. "През последните 2 години бяха продадени дялове от "Агроден" на холандско търговско дружество и в момента увеличаваме капитала от 500 хил. на 1.5 млн. лева. Така че вече сме турско-холандска компания", обяснява Христина Трифонова.

Индустриалните лепила

на "Агроден" се използват в различни индустрии. Приложение имат в текстилната, кожарската, обущарската, галантерийната, килимарската промишленост, но също така за автомобилостроенето и мебелното производство. А до края на годината във фабриката в Цалапица ще произвеждат високотехнологични лепила, които ще се ползват в индустрията за опаковане и в медицината.

"Суровините за нашето производство - смоли, различен каучук и органични разтворители, се доставят основно от Европа и Турция. Всичко, което можем да доставим и намерим в България, предпочитаме да го купим оттук – пестим време, а и цените, на които купуваме, са добри. Но тук купуваме предимно всичко необходимо за опаковките ни", обяснява фирмената политика на доставките Трифонова.

Новата фабрика

обаче не е само сбор от сгради и машини. Обучението на екипа продължава минимум месец - за основни дейности, а за по-специфичните операции работниците се обучават и повече. Първоначалната квалификация на хората във фабриката в Цалапица е изцяло поета от специалисти на фирмата майка Oynurden Kimya AS. Те също контролират и следят технологичния цикъл, за да са сигурни, че българската фабрика спазва точно рецептурните и технологичните изисквания. През последната година в новото предприятие има постоянно присъствие на различни специалисти от Турция.

До момента са открити нови 20 работни места, но предстои да привлекат още работници. "През първата година от нашето производство ние наемахме хора, които нямат опит. Защото в България няма друга подобна фабрика. Това е първата инвестиция в бранша производство на индустриални лепила от 50 години", казва управителят.
Изданието е подарък за всички, закупили вестник "Капитал" в периода 19-25 октомври (пакетна цена 4 лв.). Можете да го поръчате и самостоятелно (7 лв.), като пишете на abonament@economedia.bg. Всички текстове по темата вижте тук.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Да преборим умно битовата престъпност Да преборим умно битовата престъпност

Как интелигентните камери ще направят варненския регион много по-сигурно мяст

26 юни 2019, 493 прочитания

Пазаруване, общуване и забавление на едно място Пазаруване, общуване и забавление на едно място

Новият търговски център извади Варна на картата на големите световни брандове и предлага безплатни зони за забавление на малки и големи

25 юни 2019, 1092 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал градове" Затваряне
Началото на пловдивската електрореволюция

Китайската Cenntro, люксембургската Sevic и българската "Мотокар Сервиз" започват производството на е-камиончета

Зелената вълна в Германия

Партията на Зелените натрупа точки на европейските избори, а въпросът сега е дали може да задържи преднината си и на парламентарни избори

Климатичният завой на България

София влиза, макар и с някои уговорки, в лагера на страните в ЕС, които искат по-бързо свиване на парниковите емисии

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Човекът и мракът

Palacio de Velazquez в Мадрид показва първата голяма ретроспектива на японския художник Тецуя Ишида извън родината му

Ново място: Cup & Roll 2

Ресторантът потвърждава, че софийската публика най-сетне има засилено любопитство към корейската кухня