С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
30 окт 2018, 12:54, 7132 прочитания

Новият бизнес на ПИМК

Транспортната компания навлезе и в жилищното строителство

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Статията е част от специалното издание "Капитал Градове: Пловдив"

"Необходимо ви е жилище в Пловдив или София? Сградите, които PIMK Build строи, станаха хит на пазара на имоти - все още не е късно да се възползвате и вие!"


Обявата приканва от Facebook страницата на PIMK Build. Компанията, както подсказва името, е част от холдинга за автомобилни превози ПИМК. Така след камионите, влаковете, интермодалните терминали и желанието за концесиониране на летище Пловдив компанията от Града на тепетата влезе на още един пазар - строителството. И то доста бързо - с 25 бетоновоза и вече три сгради за продан.

В началото бяха служителите

Строителното начинание на ПИМК започва през юли 2017 г. в район "Северен" в Пловдив, и по-конкретно на бул. "Дунав". Първоначалната идея е жилищата да бъдат за служители на транспортната фирма като част от социалната й програма. Един от основните проблеми на компаниите за международни превози е липсата на шофьори, така че най-вероятно социалните улеснения биха имали ползотворен ефект за привличането и задържането на кадри.



За служителите условията за покупка на жилища в сградата са преференциални както по отношение на самата цена - 550 евро на кв. метър, така и по отношение на условията за плащане. За тези, които нямат достатъчно спестявания и не могат да теглят банков кредит, служителят плаща само 5% капаро, а фирмата предлага 95% заем от стойността на апартамента, като заемът се изплаща с погасителни вноски, удържани от месечната заплата.

Поради големия интерес от PIMК Build решават да продават и на външни клиенти за 600 евро на квадратен метър. Проектът представлява седеметажна сграда, като в нея има и два терасовидни етажа, както и подземен паркинг. Строителната фирма, която работи по обекта, е доказана в своята област – "Арнаудов билд", проектът е дело на архитект Васил Шилев. Изграждането на обекти също продължава. Вторият проект е в район "Западен" на бул. "Пещерско шосе". Комплексът ще бъде от затворен тип, като ще има 5 жилищни секции с по 6 етажа, а общият брой на апартаментите е 92, като апартаментите на първите етажи имат самостоятелен двор. В комплекса с предвижда и детска градина с двор за игра.

Следва експанзия и към най-ликвидния строителен пазар в страната - София. Жилищният комплекс в столицата се намира на бул. "Сливница" близо до бул. "Европа". Има три входа, два от тях са с по 8 етажа, а третият е с един по-малко. Под всички входове има партерни етажи с магазини и гаражи.

Строителят и бетонът

"ПИМК билд" е собственост на "БГ Транс 11", собственост на двамата основатели на транспортната компания – Илиян Филипов и Пенко Несторов. "БГ Транс 11" е собственик на още няколко компании, част от тях също развиващи дейност в строителството и реализацията на имоти, като от "ПИМК билд" казват, че "компанията използва по най-ефективен начин своите мощности, като в строителството се включват другите подразделения на холдинга". Тъй като компанията започва дейността си съвсем скоро, за изминалата година приходите са само 2.5 млн. лв.

Съществена част от строителния бизнес на групата е АST Beton, също собственост на "БГ Транс 11". "АСТ бетон" е производител на дребнозърнест бетон. Разполага с три бази с капацитет 200 кубика бетон на час. Първият бетонов възел започва работа през 2016 г. в Асеновград, следва този в Пловдив, в района на 4-и километър, а последният бетонов възел е край пловдивското село Марково. Компанията има собствен парк от 25 бетоновоза. Самата транспортна компания ПИМК пък разполага със строителна техника, която дава под наем - гондоли и самосвали, булдозери и валяци, трошачка за камъни и т.н. ПИМК е член и на Камарата на строителите, като може да извършва изкопни работи, насипни дейности, вертикални планировки.
Кои са ПИМК

ПИМК е създадена през 2000 г. от Пенко Несторов и Илиян Филипов. По онова време единият работи на заплата в София, а другият държи склад на едро в Пловдив. Всичко започва от снаксовете, като двамата наемат гараж в Пловдив и започват да ги произвеждат. Изнасят ги за Албания и Косово, но заради размириците там транспортът се оказва сложна задача, като превозвачите избягват дестинацията. Трудностите ги принуждават да купят един камион на старо и да возят сами стоката си. Скоро след това установяват, че в транспорта има повече бизнес, докато в производството навлизат много чуждестранни компании, а условията на веригите правят нещата още по-трудни за производителите. Така през 2009 г. с производството на снаксове е приключено и идва времето на камионите.

Дълги години те бяха основният бизнес на дружествотo. Пловдивското дружество е известно и с това, че транспортира дрехите на испанската Inditex, производител на марките Zara, Stradivarius, Bershka и др. ПИМК бързо се превърна в най-голямата автомобилна компания с най-много камиони на сметката си.

През 2016 г. инвестира и в жп транспорт, като създаде своя товарна железопътна компания - "ПИМК рейл", и купи локомотиви и специални джоб-вагони за ремаркета. През 2017 г. чрез дъщерната си компания "Терминали" тя спечели концесията на интермодалния терминал край Пловдив за срок 27 години. В терминала, изграден с пари по оперативна програма "Транспорт", новият оператор ще трябва да инвестира 15 млн. лв. От тях 2.23 млн. лв. трябва да бъдат вложени през първите две години.

Със спечелването на концесията ПИМК пусна и интермодален влак за Черкезкьой, Турция, на който се товарят по 34 ремаркета. Следващата цел беше влак два пъти седмично от Пловдив за Велс, Австрия, през Сърбия.

Заедно с "Тракия икономическа зона" компанията кандидатства и за концесията на летище Пловдив, като местното обединение се класира на второ място след отказалия се китайски победител.
Изданието е подарък за всички, закупили вестник "Капитал" в периода 19-25 октомври (пакетна цена 4 лв.). Можете да го поръчате и самостоятелно (7 лв.), като пишете на abonament@economedia.bg. Всички текстове по темата вижте тук.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

От гларус на гларус, и от авер на авер 1 От гларус на гларус, и от авер на авер

Интересът към крафт бирата във Варна расте благодарение на усилията на представителите на бранша

29 юни 2019, 2535 прочитания

Трансформирай това Трансформирай това

Разплащанията ще стават все по-евтини, бързи и прозрачни благодарение на новите бизнес модели, но и на блокчейн технологията

29 юни 2019, 1738 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал градове" Затваряне
Свали ме, ако можеш

Компанията, която прави летящи мишени

Да управляваш 520 000 души

Франк Апел, главен изпълнителен директор на Deutsche Post DHL Group

Защо се срина морският туризъм

Сезонът се движи с намаление от 20%, а туристическото министерство закъснява с мерките за следващото лято

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Да снимаш Пабло

"Пикасо – погледът на фотографа" в Барселона разказва чрез снимки личния живот и творческия процес на Пабло Пикасо

I like to move it, move it

В света на Ingress - GPS базираната игра от създателите на Pokemon Go, която подтиква към движение и социални контакти