Началото на пловдивската електрореволюция

Китайската Cenntro, люксембургската Sevic и българската "Мотокар Сервиз" започват производството на е-камиончета

Директорът на "Сентро - България" Емил Янков до първото камионче. До края на годината ще започне сглобяването им край града. 15 000 евро е базовата цена на транспортера
Директорът на "Сентро - България" Емил Янков до първото камионче. До края на годината ще започне сглобяването им край града. 15 000 евро е базовата цена на транспортера
Директорът на "Сентро - България" Емил Янков до първото камионче. До края на годината ще започне сглобяването им край града. 15 000 евро е базовата цена на транспортера    ©  Цветелина Белутова
Директорът на "Сентро - България" Емил Янков до първото камионче. До края на годината ще започне сглобяването им край града. 15 000 евро е базовата цена на транспортера    ©  Цветелина Белутова
12 хил. електрокамиончета трябва да бъдат изработени в следващите три години за европейския пазар, поне 2000 от които – в България

Статията е част от специалното издание "Капитал Градове: Пловдив"


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    sirhamiltonf1 avatar :-|
    hamiltonf
    • + 5

    Браво!

    Нередност?
  • 2
    tie_interceptor avatar :-(
    tie_interceptor
    • - 3

    Поредната рекламна статия...
    Тонове думи, а освен пробега и предполагаемата цена с оловните батерии, не сте споменали никакви спесификации.

    Дневник го отписах вече като сериозен вестник. Сега и Капитал е тръгнал по същия път.

    Нередност?
  • 3
    gavrilov avatar :-|
    gavrilov
    • - 3
    • + 1

    Тези "камиончета" се произвеждаха още преди 50 години в България. Тогава им казвахме "електрокари". И май параметрите им бяха подобни. Правеха се от ДСО „Балканкар”, който беше сред най-големите производители на електрокари в света през 1970-те и 1980-те години.

    Разбира се, журналистите няма как да знаят тези неща - не са били още родени.

    Нередност?
  • 4
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor
    • - 1
    • + 1

    До коментар [#3] от "gavrilov":

    Вярно е, че правеха камиончета, но съвсем не същите.
    Не си спомням за електрокар, хомологизиран за движение по улиците и с подобен пробег.
    За съжаление, няма как да направим прилично сравнение поради липса на повече данни.

    Нередност?
  • 5
    teodorvv avatar :-|
    Тодор Василев

    До коментар [#] от "":

    Още хляб има да ядеш моето момче. gavrilov е абсолютно прав, защото поне тези от нас, които не само знаят но и са го видяли с очите си не са забравили. И кари и електрокари, и превозни електрически камиончета (поне живите от онова време помнят товарните за багаж, и поща на всяка по-голяма гара). Друг е въпроса за тези, които не искат да си спомнят, поради вменяване на някакви съвременни и несъстоятелни уж модерни стереотипи. Ако не беше пустия петрол, който световните елити наложиха на света, за трупане на състояния сега света щеше да развие до неузнаваемост парният двигател, както и още много други ултра полезни и чисти, двигателни модификации.
    Поздравление, че все пак поне малко от малко някой е решил да върне България на пазара за кари. Дай Боже тази инициатива да порастне в нещо по-сериозно и престижно.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал

Пловдив и железницата

Пловдив и железницата