Летището и подлеза: двата проблема на Пловдив

Сагата с концесията продължава, а новата инфраструтурна дилема е пробивът под Централна гара

Капитал
Капитал
Капитал    ©  Цветелина Белутова
Капитал    ©  Цветелина Белутова

Статията е част от специалното издание "Капитал Градове: Пловдив"

Победителят в концесионното състезание – консорциумът между китайската HNA group и регистрираното в Холандия Plovdiv Airport Invest – очаквано не "кацна" в Пловдив. Офертата на победителя беше да направи инвестиции за 79 млн. евро през целия 35-годишен срок на концесията, а държавата да получава по 600 хил. лв. годишно плюс 6% от приходите. HNA group се отказа официално чрез своя български представител Асен Василев. Официалната причина за отказа беше смъртта на собственика на китайския конгломерат и че "китайската компания няма да успее да приключи с вътрешните си одобрения на бъдещата сделка". По-вероятната причина е натрупана вътрешна задлъжнялост, заради която HNA group Co започна преговори за продажба на транспортния си бизнес в Европа и Канада.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове