С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 25 ное 2018, 9:00, 18800 прочитания

"Армани" от Плевен

Фирма "Димитров" произвежда за световни гиганти в модата и отваря собствени марки

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
1174
лв. е брутната работната заплата в производството. През следващата година предстои да бъде увеличена на 1194 лв.
Статията е част от специалното издание "Капитал Градове: Плевен"

"Винаги съм смятал, че за да бъда равноправен партньор на Hugo Boss, Georgio Armani, Ermenegildo Zegna, трябва да имам производство, което да отговаря на техните стандарти и ниво", казва собственикът на фирма "Димитров" Магдален Димитров. И го е постигнал, твърди той. Едната от двете му бази произвежда за Hugo Boss, другата - за Georgio Armani, Ermenegildo Zegna. "Смятам, че това е най-високото ниво за производство, най-модерната и най-високата технология, тъй като в европейски и световен мащаб няма по-големи постижения в производството на мъжки облекла и костюми", споделя пред "Капитал" Димитров.


Това е наистина впечатляващ скок за фирма, създадена с 6 души преди 25 години. Днес тя има 1400 души персонал, собствен продукт и търговска дейност, годишен оборот от над 30 млн. лв., печалба от около 2 млн. лв. и мащабни инвестиции, които ще достигнат 50 млн. лв. Производствената мощ на предприятието е разгърната в три сгради, които оформят производствен комплекс с площ от 40 000 кв.м с месечен производствен капацитет от 51 000 мъжки сака и 38 000 мъжки панталона.

Компанията е партньор и произвежда мъжки облекла за най-големите световни брандове - освен за горните три е партнирала на Valentino, Calvin Klein, Pal Zileri.

Фирмата е най-големият работодател в региона, собственикът й Магдален Димитров е почетен гражданин на Плевен, а през миналата година за втори път беше обявен за Бизнесмен на годината за 2017 от браншовата бизнес камара.



Стартът в модната индустрия

"В началото беше един ентусиазъм от началото на 90-те години и желание за реализация на инициативата, която в онези години не можеше да бъде разкрита", спомня си за старта в модния бизнес Магдален Димитров. "Още в началото, когато създадох фирмата, имахме участия в три издания на Пловдивския панаир и два златни медала като изложители, от 1994 и 1995 г. Първото ни участие беше през есента на далечната 1993 г. не като изложител, а като производител. Тогава се даваше възможност за участие с малък щанд за продажба на продукцията", разказва Димитров. Споделя, че винаги е харесвал модата, и след 1990 година, когато е имал възможност да посещава световните столици и да гледа красивите облекла на известни модни марки, винаги си е мечтал някога да може да произвежда за тях.

За най-върховия момент в историята на фирмата Магдален Димитров счита 2016 г., когато е признат за основен доставчик и партньор на облекла с марките Georgio Armani и Hugo Boss. Тогава е изградена третата фабрика. В същия период преди две години идват и Zegna и се реализира голямо разширение в производството.

Като най-труден момент в развитието на фирмата пък бизнесменът определя 2009 г., когато с настъпването на кризата е трябвало да намалява персонала, защото някои от западните му партньори са фалирали.

5% ръст на оборота очаква фирмата през 2018 г.

5% ръст на оборота очаква фирмата през 2018 г.

Фотограф: Силвия Златкова
Стъкленият дом на Desizo Monni и новото начало

Перспективите за модната компания са свързани с развитието на двете марки собствени марки Desizo Monni и Monni. "Развитието на модната компания "Десизо Мони ритейл" стартира от създаването на модерна административна сграда, чието изпълнение приключи през настоящата година. Новата сграда е началото на една световна компания. По проект е на водещото архитектурно бюро "А и А архитекти". Изпълнихме всички техни виждания на 100%, нищо не сме променили", разказва Магдален Димитров.

Desizo Monni е марка, която е регистрирана в Италия и ще се реализира навсякъде по света като дизайнерска марка от средно към високо ниво. Другата марка е Monni, която е за бърза мода до среден клас. За визията на магазините Desizo Monni плевенската фирма се е доверила и работи със студиото на известния италиански архитект Клаудио Пирони, чието дело е визията на редица известни италиански марки.

"Работим по визията на магазините Monni, които ще бъдат повече на брой", уточнява Магдален Димитров. Първият регион, в който най-скоро марката ще стъпи, е Пловдив, където се планира откриването на няколко магазина. 2019 година ще бъде година на стабилизиране на компанията и подготовка за следващия скок в развитието, който ще започне от 2020 г.

"Работим за привличането на българи, които са завършили или са работили в чужбина, а също така и чуждестранни специалисти, които искаме да привлечем в екипите на "Десизо Мони ритейл" да дойдат да работят и живеят в Плевен, споделя пред "Капитал" оперативният директор на компанията Зорница Димитрова. В момента тя фокусирано работи по стратегията за развитие на новата компания.

Продължава работата по създаване на модерна база, в която се изгражда социален център с клуб за релакс и развлечение. В процес на изграждане е прилежащ парк с шестметрови дървета и специално подбрана растителност.
Собственикът на фирма "Димитров" Магдален Димитров:

Скъпият продукт се създава със специално отношение

Г-н Димитров, каква е тайната за ушиването на отличния мъжки костюм?

- Създаването на един костюм може да бъде по два начина – те са т.нар. индустриално ушиване и ръчно ушиване. Индустриалното е от много хора в една линия, а ръчното е да се крои и шие от един човек. Ние произвеждаме индустриално производство облекла, като в една линия участват 100–120 души, но в него има много ръчни елементи. Това е тайната – индустриално производство с много ръчни елементи. Това са индивидуални елементи и затова всеки, който ги изпълнява, трябва да е голям капацитет в своята област. Вкарвайки ръчни елементи в индустриално производство, правим всеки един участник в този процес значим, което означава, че той трябва да има специално отношение към дрехата. Това е тайната, което става много трудно, но ние сме успели да го внедрим в една от производствените линии, където създаваме такъв продукт по италианската технология с много ръчна работа. Това е процес, включващ специалното отношение, обучение на персонала и създаването на любов към работата. Скъпият продукт се създава със специално отношение.

Каква е успешната формула за правене на бизнес?

- Трябва да имаш ясна и точна цел, да знаеш как да я постигнеш и да влагаш изключително много труд за реализирането й. Може би има малък процент късмет или талант, но основното е да имаш цел и да си амбициран да я постигнеш, да вложиш всичките си усилия и да можеш да убедиш и другите около теб, да работиш в името на осъществяването й. Няма друга формула. Контактувал съм с хора, които са създали марки преди 100 години, за всички е така. Нещата не се получават случайно и наготово.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

От гларус на гларус, и от авер на авер 1 От гларус на гларус, и от авер на авер

Интересът към крафт бирата във Варна расте благодарение на усилията на представителите на бранша

29 юни 2019, 5857 прочитания

Трансформирай това Трансформирай това

Разплащанията ще стават все по-евтини, бързи и прозрачни благодарение на новите бизнес модели, но и на блокчейн технологията

29 юни 2019, 1920 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал градове" Затваряне
Новият автомобилен живот на Ловеч

"Баховица индустриален парк" привлече първия си чужд инвеститор

Помните ли фразата: "Защото сте абсолютен престъпник!"

Стратегията на Иван Гешев за повече публичност на прокуратурата не е нова, вече има достатъчно примери за вредите от подобни практики

Пробуждането на къмпингите

Четири нови къмпинга се изграждат в Южна България

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но...", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата

Ново място: Клуб за естетическо възпитание на артиста (К.Е.В.А.)

Втори живот за знаковото място до НАТФИЗ