"Армани" от Плевен
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Армани" от Плевен

Shutterstock

"Армани" от Плевен

Фирма "Димитров" произвежда за световни гиганти в модата и отваря собствени марки

25322 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


1174

лв. е брутната работната заплата в производството. През следващата година предстои да бъде увеличена на 1194 лв.

Статията е част от специалното издание "Капитал Градове: Плевен"

"Винаги съм смятал, че за да бъда равноправен партньор на Hugo Boss, Georgio Armani, Ermenegildo Zegna, трябва да имам производство, което да отговаря на техните стандарти и ниво", казва собственикът на фирма "Димитров" Магдален Димитров. И го е постигнал, твърди той. Едната от двете му бази произвежда за Hugo Boss, другата - за Georgio Armani, Ermenegildo Zegna. "Смятам, че това е най-високото ниво за производство, най-модерната и най-високата технология, тъй като в европейски и световен мащаб няма по-големи постижения в производството на мъжки облекла и костюми", споделя пред "Капитал" Димитров.

Това е наистина впечатляващ скок за фирма, създадена с 6 души преди 25 години. Днес тя има 1400 души персонал, собствен продукт и търговска дейност, годишен оборот от над 30 млн. лв., печалба от около 2 млн. лв. и мащабни инвестиции, които ще достигнат 50 млн. лв. Производствената мощ на предприятието е разгърната в три сгради, които оформят производствен комплекс с площ от 40 000 кв.м с месечен производствен капацитет от 51 000 мъжки сака и 38 000 мъжки панталона.

Компанията е партньор и произвежда мъжки облекла за най-големите световни брандове - освен за горните три е партнирала на Valentino, Calvin Klein, Pal Zileri.

Фирмата е най-големият работодател в региона, собственикът й Магдален Димитров е почетен гражданин на Плевен, а през миналата година за втори път беше обявен за Бизнесмен на годината за 2017 от браншовата бизнес камара.

Стартът в модната индустрия

"В началото беше един ентусиазъм от началото на 90-те години и желание за реализация на инициативата, която в онези години не можеше да бъде разкрита", спомня си за старта в модния бизнес Магдален Димитров. "Още в началото, когато създадох фирмата, имахме участия в три издания на Пловдивския панаир и два златни медала като изложители, от 1994 и 1995 г. Първото ни участие беше през есента на далечната 1993 г. не като изложител, а като производител. Тогава се даваше възможност за участие с малък щанд за продажба на продукцията", разказва Димитров. Споделя, че винаги е харесвал модата, и след 1990 година, когато е имал възможност да посещава световните столици и да гледа красивите облекла на известни модни марки, винаги си е мечтал някога да може да произвежда за тях.

За най-върховия момент в историята на фирмата Магдален Димитров счита 2016 г., когато е признат за основен доставчик и партньор на облекла с марките Georgio Armani и Hugo Boss. Тогава е изградена третата фабрика. В същия период преди две години идват и Zegna и се реализира голямо разширение в производството.

Като най-труден момент в развитието на фирмата пък бизнесменът определя 2009 г., когато с настъпването на кризата е трябвало да намалява персонала, защото някои от западните му партньори са фалирали.

5% ръст на оборота очаква фирмата през 2018 г.
Фотограф: Силвия Златкова

Стъкленият дом на Desizo Monni и новото начало

Перспективите за модната компания са свързани с развитието на двете марки собствени марки Desizo Monni и Monni. "Развитието на модната компания "Десизо Мони ритейл" стартира от създаването на модерна административна сграда, чието изпълнение приключи през настоящата година. Новата сграда е началото на една световна компания. По проект е на водещото архитектурно бюро "А и А архитекти". Изпълнихме всички техни виждания на 100%, нищо не сме променили", разказва Магдален Димитров.

Desizo Monni е марка, която е регистрирана в Италия и ще се реализира навсякъде по света като дизайнерска марка от средно към високо ниво. Другата марка е Monni, която е за бърза мода до среден клас. За визията на магазините Desizo Monni плевенската фирма се е доверила и работи със студиото на известния италиански архитект Клаудио Пирони, чието дело е визията на редица известни италиански марки.

"Работим по визията на магазините Monni, които ще бъдат повече на брой", уточнява Магдален Димитров. Първият регион, в който най-скоро марката ще стъпи, е Пловдив, където се планира откриването на няколко магазина. 2019 година ще бъде година на стабилизиране на компанията и подготовка за следващия скок в развитието, който ще започне от 2020 г.

"Работим за привличането на българи, които са завършили или са работили в чужбина, а също така и чуждестранни специалисти, които искаме да привлечем в екипите на "Десизо Мони ритейл" да дойдат да работят и живеят в Плевен, споделя пред "Капитал" оперативният директор на компанията Зорница Димитрова. В момента тя фокусирано работи по стратегията за развитие на новата компания.

Продължава работата по създаване на модерна база, в която се изгражда социален център с клуб за релакс и развлечение. В процес на изграждане е прилежащ парк с шестметрови дървета и специално подбрана растителност.

Собственикът на фирма "Димитров" Магдален Димитров:

Скъпият продукт се създава със специално отношение

Г-н Димитров, каква е тайната за ушиването на отличния мъжки костюм?

- Създаването на един костюм може да бъде по два начина – те са т.нар. индустриално ушиване и ръчно ушиване. Индустриалното е от много хора в една линия, а ръчното е да се крои и шие от един човек. Ние произвеждаме индустриално производство облекла, като в една линия участват 100–120 души, но в него има много ръчни елементи. Това е тайната – индустриално производство с много ръчни елементи. Това са индивидуални елементи и затова всеки, който ги изпълнява, трябва да е голям капацитет в своята област. Вкарвайки ръчни елементи в индустриално производство, правим всеки един участник в този процес значим, което означава, че той трябва да има специално отношение към дрехата. Това е тайната, което става много трудно, но ние сме успели да го внедрим в една от производствените линии, където създаваме такъв продукт по италианската технология с много ръчна работа. Това е процес, включващ специалното отношение, обучение на персонала и създаването на любов към работата. Скъпият продукт се създава със специално отношение.

Каква е успешната формула за правене на бизнес?

- Трябва да имаш ясна и точна цел, да знаеш как да я постигнеш и да влагаш изключително много труд за реализирането й. Може би има малък процент късмет или талант, но основното е да имаш цел и да си амбициран да я постигнеш, да вложиш всичките си усилия и да можеш да убедиш и другите около теб, да работиш в името на осъществяването й. Няма друга формула. Контактувал съм с хора, които са създали марки преди 100 години, за всички е така. Нещата не се получават случайно и наготово.
1174

лв. е брутната работната заплата в производството. През следващата година предстои да бъде увеличена на 1194 лв.

Статията е част от специалното издание "Капитал Градове: Плевен"


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    sspasss avatar :-|
    sspasss

    Хубаво направени дрехи, но прекалено често си сменят концепцията. Дрехите са ориентирани към по-млада аудитория и кройките, конкретно на официалната и бизнес линията, не са типичните бизнес-кройки.

    Пожелавам им успех. Ще се радвам да попадна на Армани или Дзеня с надпис made in Bulgaria

  • 2
    kbderror avatar :-P
    kbderror

    Имам един пуловер на Зара, купуван отдавна някъде из Европа и е made in Bulgaria.

    Успех и от мен.

  • 3
    dnq36550820 avatar :-|
    dnq36550820

    Разбира се за успеха е необходим целесъобразен начин на живот и амбиции. Успеха в таланта и способностите в творческият процес не са значими, само целта и технология за постигането и. За този тип хора и мислене е той винаги е целесъобразен, затова ще видите само финансови и организационни възможности на шефа. Често тези, като него, стартиращи бизнес например, печелят за сметка на талантливите и можещи работници, често ощетявани и финансово. Понякога приписвайки си дори Авторство на "собствените" модели, заради купените автори. После първенците - Меринджея, често ги срещаме по интервюта оплакващи липсата на "работници". Всичко е подчинено на печалбите и целите, като повечето неща в света и портфейла!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK