С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 25 ное 2018, 9:00, 21996 прочитания

"Армани" от Плевен

Фирма "Димитров" произвежда за световни гиганти в модата и отваря собствени марки

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
1174
лв. е брутната работната заплата в производството. През следващата година предстои да бъде увеличена на 1194 лв.
Статията е част от специалното издание "Капитал Градове: Плевен"

"Винаги съм смятал, че за да бъда равноправен партньор на Hugo Boss, Georgio Armani, Ermenegildo Zegna, трябва да имам производство, което да отговаря на техните стандарти и ниво", казва собственикът на фирма "Димитров" Магдален Димитров. И го е постигнал, твърди той. Едната от двете му бази произвежда за Hugo Boss, другата - за Georgio Armani, Ermenegildo Zegna. "Смятам, че това е най-високото ниво за производство, най-модерната и най-високата технология, тъй като в европейски и световен мащаб няма по-големи постижения в производството на мъжки облекла и костюми", споделя пред "Капитал" Димитров.


Това е наистина впечатляващ скок за фирма, създадена с 6 души преди 25 години. Днес тя има 1400 души персонал, собствен продукт и търговска дейност, годишен оборот от над 30 млн. лв., печалба от около 2 млн. лв. и мащабни инвестиции, които ще достигнат 50 млн. лв. Производствената мощ на предприятието е разгърната в три сгради, които оформят производствен комплекс с площ от 40 000 кв.м с месечен производствен капацитет от 51 000 мъжки сака и 38 000 мъжки панталона.

Компанията е партньор и произвежда мъжки облекла за най-големите световни брандове - освен за горните три е партнирала на Valentino, Calvin Klein, Pal Zileri.

Фирмата е най-големият работодател в региона, собственикът й Магдален Димитров е почетен гражданин на Плевен, а през миналата година за втори път беше обявен за Бизнесмен на годината за 2017 от браншовата бизнес камара.



Стартът в модната индустрия

"В началото беше един ентусиазъм от началото на 90-те години и желание за реализация на инициативата, която в онези години не можеше да бъде разкрита", спомня си за старта в модния бизнес Магдален Димитров. "Още в началото, когато създадох фирмата, имахме участия в три издания на Пловдивския панаир и два златни медала като изложители, от 1994 и 1995 г. Първото ни участие беше през есента на далечната 1993 г. не като изложител, а като производител. Тогава се даваше възможност за участие с малък щанд за продажба на продукцията", разказва Димитров. Споделя, че винаги е харесвал модата, и след 1990 година, когато е имал възможност да посещава световните столици и да гледа красивите облекла на известни модни марки, винаги си е мечтал някога да може да произвежда за тях.

За най-върховия момент в историята на фирмата Магдален Димитров счита 2016 г., когато е признат за основен доставчик и партньор на облекла с марките Georgio Armani и Hugo Boss. Тогава е изградена третата фабрика. В същия период преди две години идват и Zegna и се реализира голямо разширение в производството.

Като най-труден момент в развитието на фирмата пък бизнесменът определя 2009 г., когато с настъпването на кризата е трябвало да намалява персонала, защото някои от западните му партньори са фалирали.

5% ръст на оборота очаква фирмата през 2018 г.

5% ръст на оборота очаква фирмата през 2018 г.

Фотограф: Силвия Златкова
Стъкленият дом на Desizo Monni и новото начало

Перспективите за модната компания са свързани с развитието на двете марки собствени марки Desizo Monni и Monni. "Развитието на модната компания "Десизо Мони ритейл" стартира от създаването на модерна административна сграда, чието изпълнение приключи през настоящата година. Новата сграда е началото на една световна компания. По проект е на водещото архитектурно бюро "А и А архитекти". Изпълнихме всички техни виждания на 100%, нищо не сме променили", разказва Магдален Димитров.

Desizo Monni е марка, която е регистрирана в Италия и ще се реализира навсякъде по света като дизайнерска марка от средно към високо ниво. Другата марка е Monni, която е за бърза мода до среден клас. За визията на магазините Desizo Monni плевенската фирма се е доверила и работи със студиото на известния италиански архитект Клаудио Пирони, чието дело е визията на редица известни италиански марки.

"Работим по визията на магазините Monni, които ще бъдат повече на брой", уточнява Магдален Димитров. Първият регион, в който най-скоро марката ще стъпи, е Пловдив, където се планира откриването на няколко магазина. 2019 година ще бъде година на стабилизиране на компанията и подготовка за следващия скок в развитието, който ще започне от 2020 г.

"Работим за привличането на българи, които са завършили или са работили в чужбина, а също така и чуждестранни специалисти, които искаме да привлечем в екипите на "Десизо Мони ритейл" да дойдат да работят и живеят в Плевен, споделя пред "Капитал" оперативният директор на компанията Зорница Димитрова. В момента тя фокусирано работи по стратегията за развитие на новата компания.

Продължава работата по създаване на модерна база, в която се изгражда социален център с клуб за релакс и развлечение. В процес на изграждане е прилежащ парк с шестметрови дървета и специално подбрана растителност.
Собственикът на фирма "Димитров" Магдален Димитров:

Скъпият продукт се създава със специално отношение

Г-н Димитров, каква е тайната за ушиването на отличния мъжки костюм?

- Създаването на един костюм може да бъде по два начина – те са т.нар. индустриално ушиване и ръчно ушиване. Индустриалното е от много хора в една линия, а ръчното е да се крои и шие от един човек. Ние произвеждаме индустриално производство облекла, като в една линия участват 100–120 души, но в него има много ръчни елементи. Това е тайната – индустриално производство с много ръчни елементи. Това са индивидуални елементи и затова всеки, който ги изпълнява, трябва да е голям капацитет в своята област. Вкарвайки ръчни елементи в индустриално производство, правим всеки един участник в този процес значим, което означава, че той трябва да има специално отношение към дрехата. Това е тайната, което става много трудно, но ние сме успели да го внедрим в една от производствените линии, където създаваме такъв продукт по италианската технология с много ръчна работа. Това е процес, включващ специалното отношение, обучение на персонала и създаването на любов към работата. Скъпият продукт се създава със специално отношение.

Каква е успешната формула за правене на бизнес?

- Трябва да имаш ясна и точна цел, да знаеш как да я постигнеш и да влагаш изключително много труд за реализирането й. Може би има малък процент късмет или талант, но основното е да имаш цел и да си амбициран да я постигнеш, да вложиш всичките си усилия и да можеш да убедиш и другите около теб, да работиш в името на осъществяването й. Няма друга формула. Контактувал съм с хора, които са създали марки преди 100 години, за всички е така. Нещата не се получават случайно и наготово.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Евросредствата в област Благоевград: В сянката на "Струма" Евросредствата в област Благоевград: В сянката на "Струма"

Държавата насочва пари в магистралата, общините адресират проблема с боклука, а фирмите купуват машини

7 яну 2020, 1703 прочитания

Островът в центъра на Севера 5 Островът в центъра на Севера

Област Велико Търново няма бързи пътища към останалата част на страната, но след 6-7 години "Хемус" и връзката с Русе може да са готови

29 дек 2019, 5120 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал градове" Затваряне
Новият автомобилен живот на Ловеч

"Баховица индустриален парк" привлече първия си чужд инвеститор

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10