Новият брой: Да си посееш бъдеще

"Армани" от Плевен

Shutterstock

"Армани" от Плевен

Фирма "Димитров" произвежда за световни гиганти в модата и отваря собствени марки

28212 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


1174

лв. е брутната работната заплата в производството. През следващата година предстои да бъде увеличена на 1194 лв.

Статията е част от специалното издание "Капитал Градове: Плевен"

"Винаги съм смятал, че за да бъда равноправен партньор на Hugo Boss, Georgio Armani, Ermenegildo Zegna, трябва да имам производство, което да отговаря на техните стандарти и ниво", казва собственикът на фирма "Димитров" Магдален Димитров. И го е постигнал, твърди той. Едната от двете му бази произвежда за Hugo Boss, другата - за Georgio Armani, Ermenegildo Zegna. "Смятам, че това е най-високото ниво за производство, най-модерната и най-високата технология, тъй като в европейски и световен мащаб няма по-големи постижения в производството на мъжки облекла и костюми", споделя пред "Капитал" Димитров.

Това е наистина впечатляващ скок за фирма, създадена с 6 души преди 25 години. Днес тя има 1400 души персонал, собствен продукт и търговска дейност, годишен оборот от над 30 млн. лв., печалба от около 2 млн. лв. и мащабни инвестиции, които ще достигнат 50 млн. лв. Производствената мощ на предприятието е разгърната в три сгради, които оформят производствен комплекс с площ от 40 000 кв.м с месечен производствен капацитет от 51 000 мъжки сака и 38 000 мъжки панталона.

Компанията е партньор и произвежда мъжки облекла за най-големите световни брандове - освен за горните три е партнирала на Valentino, Calvin Klein, Pal Zileri.

Фирмата е най-големият работодател в региона, собственикът й Магдален Димитров е почетен гражданин на Плевен, а през миналата година за втори път беше обявен за Бизнесмен на годината за 2017 от браншовата бизнес камара.

Стартът в модната индустрия

"В началото беше един ентусиазъм от началото на 90-те години и желание за реализация на инициативата, която в онези години не можеше да бъде разкрита", спомня си за старта в модния бизнес Магдален Димитров. "Още в началото, когато създадох фирмата, имахме участия в три издания на Пловдивския панаир и два златни медала като изложители, от 1994 и 1995 г. Първото ни участие беше през есента на далечната 1993 г. не като изложител, а като производител. Тогава се даваше възможност за участие с малък щанд за продажба на продукцията", разказва Димитров. Споделя, че винаги е харесвал модата, и след 1990 година, когато е имал възможност да посещава световните столици и да гледа красивите облекла на известни модни марки, винаги си е мечтал някога да може да произвежда за тях.

За най-върховия момент в историята на фирмата Магдален Димитров счита 2016 г., когато е признат за основен доставчик и партньор на облекла с марките Georgio Armani и Hugo Boss. Тогава е изградена третата фабрика. В същия период преди две години идват и Zegna и се реализира голямо разширение в производството.

Като най-труден момент в развитието на фирмата пък бизнесменът определя 2009 г., когато с настъпването на кризата е трябвало да намалява персонала, защото някои от западните му партньори са фалирали.

Стъкленият дом на Desizo Monni и новото начало

Перспективите за модната компания са свързани с развитието на двете марки собствени марки Desizo Monni и Monni. "Развитието на модната компания "Десизо Мони ритейл" стартира от създаването на модерна административна сграда, чието изпълнение приключи през настоящата година. Новата сграда е началото на една световна компания. По проект е на водещото архитектурно бюро "А и А архитекти". Изпълнихме всички техни виждания на 100%, нищо не сме променили", разказва Магдален Димитров.

Desizo Monni е марка, която е регистрирана в Италия и ще се реализира навсякъде по света като дизайнерска марка от средно към високо ниво. Другата марка е Monni, която е за бърза мода до среден клас. За визията на магазините Desizo Monni плевенската фирма се е доверила и работи със студиото на известния италиански архитект Клаудио Пирони, чието дело е визията на редица известни италиански марки.

"Работим по визията на магазините Monni, които ще бъдат повече на брой", уточнява Магдален Димитров. Първият регион, в който най-скоро марката ще стъпи, е Пловдив, където се планира откриването на няколко магазина. 2019 година ще бъде година на стабилизиране на компанията и подготовка за следващия скок в развитието, който ще започне от 2020 г.

"Работим за привличането на българи, които са завършили или са работили в чужбина, а също така и чуждестранни специалисти, които искаме да привлечем в екипите на "Десизо Мони ритейл" да дойдат да работят и живеят в Плевен, споделя пред "Капитал" оперативният директор на компанията Зорница Димитрова. В момента тя фокусирано работи по стратегията за развитие на новата компания.

Продължава работата по създаване на модерна база, в която се изгражда социален център с клуб за релакс и развлечение. В процес на изграждане е прилежащ парк с шестметрови дървета и специално подбрана растителност.

Собственикът на фирма "Димитров" Магдален Димитров:

Скъпият продукт се създава със специално отношение

Г-н Димитров, каква е тайната за ушиването на отличния мъжки костюм?

- Създаването на един костюм може да бъде по два начина – те са т.нар. индустриално ушиване и ръчно ушиване. Индустриалното е от много хора в една линия, а ръчното е да се крои и шие от един човек. Ние произвеждаме индустриално производство облекла, като в една линия участват 100–120 души, но в него има много ръчни елементи. Това е тайната – индустриално производство с много ръчни елементи. Това са индивидуални елементи и затова всеки, който ги изпълнява, трябва да е голям капацитет в своята област. Вкарвайки ръчни елементи в индустриално производство, правим всеки един участник в този процес значим, което означава, че той трябва да има специално отношение към дрехата. Това е тайната, което става много трудно, но ние сме успели да го внедрим в една от производствените линии, където създаваме такъв продукт по италианската технология с много ръчна работа. Това е процес, включващ специалното отношение, обучение на персонала и създаването на любов към работата. Скъпият продукт се създава със специално отношение.

Каква е успешната формула за правене на бизнес?

- Трябва да имаш ясна и точна цел, да знаеш как да я постигнеш и да влагаш изключително много труд за реализирането й. Може би има малък процент късмет или талант, но основното е да имаш цел и да си амбициран да я постигнеш, да вложиш всичките си усилия и да можеш да убедиш и другите около теб, да работиш в името на осъществяването й. Няма друга формула. Контактувал съм с хора, които са създали марки преди 100 години, за всички е така. Нещата не се получават случайно и наготово.
1174

лв. е брутната работната заплата в производството. През следващата година предстои да бъде увеличена на 1194 лв.

Статията е част от специалното издание "Капитал Градове: Плевен"


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


3 коментара
  • 1
    sspasss avatar :-|
    sspasss

    Хубаво направени дрехи, но прекалено често си сменят концепцията. Дрехите са ориентирани към по-млада аудитория и кройките, конкретно на официалната и бизнес линията, не са типичните бизнес-кройки.

    Пожелавам им успех. Ще се радвам да попадна на Армани или Дзеня с надпис made in Bulgaria

  • 2
    kbderror avatar :-P
    kbderror

    Имам един пуловер на Зара, купуван отдавна някъде из Европа и е made in Bulgaria.

    Успех и от мен.

  • 3
    dnq36550820 avatar :-|
    dnq36550820

    Разбира се за успеха е необходим целесъобразен начин на живот и амбиции. Успеха в таланта и способностите в творческият процес не са значими, само целта и технология за постигането и. За този тип хора и мислене е той винаги е целесъобразен, затова ще видите само финансови и организационни възможности на шефа. Често тези, като него, стартиращи бизнес например, печелят за сметка на талантливите и можещи работници, често ощетявани и финансово. Понякога приписвайки си дори Авторство на "собствените" модели, заради купените автори. После първенците - Меринджея, често ги срещаме по интервюта оплакващи липсата на "работници". Всичко е подчинено на печалбите и целите, като повечето неща в света и портфейла!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал