С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
28 дек 2018, 14:15, 4922 прочитания

"Алуком": Елементи за метрото в Дубай и Милано

Ключовите индустрии, които плевенската компания обслужва, са енергетика и машиностроене, а сред основните й клиенти са ABB, Siemens и Hyundai

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Статията е част от специалното издание "Капитал Градове: Плевен"

Заедно с "Осъм" плевенската фирма "Алуком" – и двете част от "Метал технолоджи груп" (собственост на Красимир и Росана Дачеви), също събира разнородни световни клиенти. Оттук например тръгват основните детайли за спирачните системи на метрото в Дубай и на това в Милано.


Извън другите дейности (виж карето) "Алуком" има традиции в производството на компоненти за хидротрансмисии на големи офроуд машини (багери, трактори, комбайни, валяци и т.н.) Тези компоненти са различни видове помпени и турбинни колела, бутала, направляващи апарати, капаци и др. Основен клиент в това направление е американската компания Dana International, като "Алуком" снабдява производствения й завод в Брюж, Белгия.

На годишна база експортът на дружеството варира между 83 и 95%, предимно за Европа. "За нас всички поръчки са специални. Ние носим наследството от едно време, че цялото оборудване трябва да бъде изстискано до максимума, който може да предостави", категоричен е изпълнителният директор Искрен Николов.
"За големите бизнеси в Европа и света не винаги Китай е най-добрата алтернатива и има пазарен риск."
Искрен Николов, изпълнителен директор на "Алуком"


Обрат в битката с Китай



"В миналото "Алуком" е произвеждал детайли, които са стигали до крайни частни потребители. С навлизането на пазарите на китайски производители това е отпаднало. В момента ценово не можем да ги конкурираме от България, но пък сме по-добри в обслужването на клиента, с по-кратките срокове на доставка, с по-добрата обработка на рекламации, каквито винаги има", разказа още изпълнителният директор на дружеството.

Пред "Капитал" обаче той сподели, че напоследък е характерно явлението на завръщане на клиенти към европейски доставчици от китайския пазар. Като причина за това той посочи афтърмаркета и по-трудното управление на сделките оттам. Според наблюденията му този процес върви през последните 12-15 месеца. Николов смята, че за големите бизнеси в Европа и света не винаги Китай е най-добрата алтернатива и има пазарен риск.

Умерен ръст

Преди прехода заводът е известен предимно с това, че през втората половина на 80-те години започва да произвежда ходовите части на танк Т-72 и впоследствие на Т-90 . Тогава е разработена и пусната в експлоатация линия за производство на танкови ролки. "Алуком" е приватизиран през 1997 г. и се присъединява към ГТМ "А. Балевски холдинг" на Красимир Дачев, който обединява и още няколко леярни завода. "По-големите възможности за развитие и нишата в енергийната индустрия се разкриват след приватизацията на предприятието. Тогава идват Siemens, ABB", уточнява Николов. Приходите за миналата година са 8 млн. лв., а за деветте месеца на тази година до септември - 7 млн. лв.

За 2019 г. очакванията са свързани както с повишаване на оборотите, така и на отлетите количества с около 150 тона. Изпълнението на 11 нови проекта е заложено за реализация през следващата година на стойност поне 1.5 млн. лв. на годишна база. Поръчките са за ABB, Siemens Trench, Henke Metal и др. Средно годишно от дружеството отчитат 600 тона отлети изделия.

По европейски програми са инвестирани 6.4 млн. лв., а със собствени средства са направени инвестиции за 1 млн. лв. в последните две години.
За кого работи

Ключовите индустрии, които плевенската фирма "Алуком" обслужва, са енергетика и машиностроене. Основните клиенти в сектор енергетика са ABB, Siemens и Hyundai. В Плевен се правят елементи за високоволтовата енергийна индустрия – компоненти за прекъсвачи, детайли, които се вграждат в трафопостове, елементи за разпределителни стълбове от разпределителни станции, произвеждат се корпуси за енергетиката, турбинни трансформатори, компоненти на различни елементи на мотори и задвижващи съединения в различни крайни изделия.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

От гларус на гларус, и от авер на авер 1 От гларус на гларус, и от авер на авер

Интересът към крафт бирата във Варна расте благодарение на усилията на представителите на бранша

29 юни 2019, 5886 прочитания

Трансформирай това Трансформирай това

Разплащанията ще стават все по-евтини, бързи и прозрачни благодарение на новите бизнес модели, но и на блокчейн технологията

29 юни 2019, 1925 прочитания

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал градове" Затваряне
"Осъм": Немските железници станаха поредният голям клиент

През 2017 г. ловешката леярна бележи ръст от над 11% спрямо предходната 2016, а приходите стигат малко над 21 млн. лв.

Летен лихвопад

Условията на банките стават все по-изгодни, а отпуснатите ипотеки и потребителски заеми продължават да растат.

Пробуждането на къмпингите

Четири нови къмпинга се изграждат в Южна България

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но...", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата

Кино: "Момчета за пример"

Лошият вкус като гег и "възпитание" за живота