За роботите, прозорците и хората
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

За роботите, прозорците и хората

За роботите, прозорците и хората

"Илина" инвестира в развитие, изнася все повече за навън и се грижи за качеството на живот на служителите си

3381 прочитания

© Силвия Златкова


Статията е част от специалното издание "Капитал Градове: Плевен"

Производството на дограми е едно от местата, където роботите ще бъдат много полезни. "Илина" е пример за това. "През тази година фирмата инвестира 150 хил. лв. собствени средства в закупуване на робот за монтаж на тежки стъклопакети", споделя собственикът на фирмата Бойко Рачев. Досега тези дейности са се извършвали ръчно. Тенденциите в луксозния сегмент дограми, към който е фокусирала производството си "Илина", е да се използват тройни стъклопакети, които са с големи размери и са много тежки.

Роботът е втората голяма инвестиция на "Илина" след новата фабрика в Индустриалната зона, която беше пусната миналата година и която струваше на компанията 1.5 млн. лв. "Една година след старта на новата фабрика работим по-спокойно, по-организирано, с по-голяма производителност, по-малко напрежение и натоварване. Инвестицията се отплаща дългосрочно в подобряване на работните процеси и среда, респективно на заплащането, на начина и качеството на живот на служителите, което всъщност е и фокусът – не само да гоним по-добра печалба, а да постигнем по-добър начин на живот", смята Рачев.

Заетите във фабриката са 50 души, но след подобренията собственикът очаква ръст поне с 50% на производителността.

Пазарът: от Белгия до Нигерия

Най-големият им успех през тази година е началото на работа с голяма белгийска строителна компания, специализирана в жилищното строителство, която регулярно ще захранва своите обекти с прозорци от "Илина". Годишно тя изпълнява около 600 апартамента и ще доставя прозорците си чрез плевенската фирма. Досегашните партньори на "Илина" също са от Белгия, Франция и Германия, но по-малки фирми, които са поръчвали разнородни и по-малко на брой продукти. От старта на работата с новия партньор през август износът на "Илина" се е стабилизирал и в момента е около 30%.

"Устойчив растеж може да се постигне единствено с устойчиви външни клиенти в средносрочен план в близките 3-4 години. За да правиш инвестиции, пазарът трябва да го изисква от нас", казва Бойко Рачев.

Фирмата има изпълнени редица обекти в Белгия. Само в периода 2010-2013 г. е работила по десет обекта в Брюксел и Антверпен. В началото е извършвала комплексно услугата – производство и монтаж. В момента произвежда и доставя на свои партньори, които извършват монтажните дейности.

По проект на английски архитект през тази година "Илина" завърши изпълнението на бутикова резиденция в Нигерия. При изпълнението й са комбинирани много и различни профилни системи, за да се получи модерна визия с отлична осветеност.

През прозореца

"Илина" спонсорира редица спортни и културни събития в региона: футболен клуб "Фортуна", ФК "Спартак 1919", клуба по ориентиране "Север", фестивал на китарата в Плевен. "Освен да успяваш в даден регион с бизнеса, който развиваш и правиш, трябва да се отнасяш с грижа към хората в него. Всички ние сме във взаимовръзка и ако искаш да имаш добри служители, те трябва да живеят добре, да са спокойни, да подпомагаш, като например предоставяш възможности на децата да спортуват и да осмислят свободното си време с полезни неща. Така и родителите ще са по-отдадени и по-продуктивни в работата си", обяснява Рачев.

Неговото верую е, че бизнесът няма как да мисли само за числа, а и за качеството на живот на хората. Логика, която ще става все по-важна в бъдеще.

Статията е част от специалното издание "Капитал Градове: Плевен"

Производството на дограми е едно от местата, където роботите ще бъдат много полезни. "Илина" е пример за това. "През тази година фирмата инвестира 150 хил. лв. собствени средства в закупуване на робот за монтаж на тежки стъклопакети", споделя собственикът на фирмата Бойко Рачев. Досега тези дейности са се извършвали ръчно. Тенденциите в луксозния сегмент дограми, към който е фокусирала производството си "Илина", е да се използват тройни стъклопакети, които са с големи размери и са много тежки.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK