С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 мар 2019, 8:00, 3691 прочитания

Нощен бизнес

Новият голям клуб на Стара Загора демонстрира как се променят демографията и пазарът в града

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Да беше умрял - изгорял,
след хиляди нощи в една.
Да беше разбрал, дори да си крал,
че когато аз приближа съм генерал!


Интериорът е доста натъпкан: от двете страни на залата стените са оформени като килийки на кошер, а зад всяка килийка по стената наднича бутилка. Сцената е високо издигната и завършваща с пилон. По тавана, стените и около сцената е пълно с осветителни тела.


Няколко момичета вече са заели позиции в едно сепаре. Мария обяснява, че е търговски представител за голяма фирма, а приятелките й са медик, маникюристка и фризьорка. Поръчват първите си коктейли за вечерта и обобщават: "Слушаме всичко - рок, поп. И да, след достатъчно питиета - и чалга." Както обобщава Мария - "Обичам един-два пъти месечно да се разбия".

За тези един два пъти "разбиване" Мария и нейните приятелки, както и доста други като тях, предпочитат новия голям нощен клуб на Стара Загора - "Его".

Ново начало, нова реалност



Теодор Василев е съсобственик на заведението. Василев има икономическо образование и солиден опит в управлението на нощни клубове - прави го от повече от десет години. Преди почти толкова той и неговите съдружници започват на същото място с друг клуб - Il Mondo. Клубът бързо добива популярност, но идва кризата и това променя всички планове. Пазарът се свива, Стара Загора се опразва от доста от чужденците в града - предимно американци от тецовете, България става част от ЕС, което води и до отлив на най-перспективната аудитория - младежите.
Il Mondo е добре познато име в развлекателната индустрия на Стара Загора

Il Mondo е добре познато име в развлекателната индустрия на Стара Загора

Фотограф: Надежда Чипева

Заведението се изпразва и остава така до новата инвестиция на Василев и компания. Този път те купуват помещението в Дома на строителя, защото според Василев отговаря на условията за такъв клуб - на голям булевард, без съседи, които да се оплакват от шума, огромно пространство. Не желае да сподели директна сума за инвестицията в "Его", но е категоричен, че е сериозна - "поне десет пъти повече от тази в Il Mondo".

Сменила се е и азбуката - новият клуб е с българско име. Другото, което е различно, е музиката. Il Mondo е заведение от типичен за 90-те и 2000-те години дискотечен стил, с електронна и хаус бийт музика, плюс билярд. Днес билярдните маси са заминали, след полунощ ритмите се редуват - поп, рап, хаус, чалга.

Василев споделя, че от самото начало е без илюзии за типа жанр, който е в състояние да поддържа такъв висок клас заведение - поп фолкът. Самият той не е фен на тази музика и не я слуша, но "бизнесът си е бизнес".

Интересно е, че по негови наблюдения поп фолк клубовете не могат да привличат чужденци и това е единственият таван пред развитието им. "Не е до музиката - просто типът забавление не им допада и не е за тях", обобщава той.
"Не е възможно да правиш сериозен нощен клуб в България, без той да пуска поп фолк."
Теодор Василев, "Его"


Битка за територия

Сериозната амбиция на Василев е да развие заведение от висок клас в Стара Загора. "Градът ни никога не е имал емблематично заведение - повечето пъти са били малки, сврени под земята, с колони", казва той. "Его", казва той, ще промени това. Тук обаче има няколко важни предпоставки.

В основата си бизнесът на нощните заведения зависи почти изцяло от търговията с алкохол. А тя зависи от доставчиците и отстъпките, които дават. Това е чиста битка за територия. Тъй като алкохолните компании са в силна позиция, те сливат средствата за реклама, партита и материали и така диктуват и политиката на едно заведение. "В едно заведение, ако водката е Smirnoff, уискито е Johnnie. Ако водката е Absolut, уискито е Jameson. Парите, които доставчиците ни дават за ексклузивитет, се водят като процент отстъпка", обяснява Василев. Същото е и с бирата, безалкохолните и минералната вода и т.н.

Също както алкохолния, поп фолк пазарът функционира на териториториален принцип. Изпълненията на живо от изпълнители са също нещо, с което публиката е свикнала и очаква. Но проблемът е, че повечето от големите звезди имат ексклузивни договори и не могат да изпълняват извън заведения на "Пайнер". "Това е и причината в Стара Загора да няма много други заведения дълго време извън "Планета", разказва Василев.

За по-малко от месец от съществуването на "Его" заведението вече е приютило едно силно събитие - изпълнение на живо от Азис. "Той е много труден за намиране, използвахме личен контакт", споделя Василев и разкрива повече за огромния интерес около събитието: "При 30 лева цена на куверт всичко бе разпродадено седмица преди събитието."

Хора, ефекти и салфетки

За "Его" е невъзможно да се конкурира директно с "Пайнер", затова залагат на друго конкурентно предимство - ефекти. "Без да преувеличавам, като осветление и ефекти нашият клуб е в топ 3 на България." Кръговете с осветление, които са инспирирани от заведение в Лас Вегас, се движат и спускат от тавана до долу и са най-сериозната техническа инвестиция в клуба.

Заведението инвестира и в сериозна шоу програма. След един вечерта започва времето на танцьорите на сцената - добре разсъблечените момичета и момчета. Заведението работи с персонал от 45 души - бармани, сервитьори, хореографи, танцьори. Развлекателната програма е допълнена от редовните музиканти, които обикалят масите и правят солови изпълнения, както и от акробатичните изпълнения с пол денсинг на специална звезда - Симона.

Хората ги няма и нощем

Прави впечатление, че хората, които влизат в "Его", са се погрижили сериозно за облеклото си. Идва уикенд и след дванайсет празните места започват да намаляват. Сред посетителите има както мениджъри на големи фирми, така и студенти.

Според Василев България постепенно става европейска страна и поведението на клиентите се променя - клубният живот все повече се концентрира в уикенда, вместо да се разпръсква през седмицата. Това допълнително заставя нощните клубове да се възползват от 1-2 вместо 3-4 пълни дни в седмицата.

Това изправя "Его" пред омагьосания кръг на българските градове. За да останат някъде, хората искат да има повече места, на които да прекарват свободното си време. За да има такива обаче, трябва да има повече хора.

Клубът например търси клиенти от близките области - Казанлък, Хасково, Сливен, Ямбол, Димитровград и пр. "От Пловдив до Бургас ние нямаме конкуренция, затова ще се стараем да покрием периметъра", заявява собственикът. Но Василев не отрича - демографията си остава най-сериозното препятствие пред развитие на бизнеса му. "Идеалният ни клиент е завършил образование, интелигентен, работещ, с прилична заплата, несемеен и млад човек - като цялата му заплата е за нас", шегува се той. После се поправя - "добре де, 70%".

*Имената на всички посетители в заведението са променени

Капитал Градове: Стара Загора

Текстът е част от специалното издание "Капитал Градове: Стара Загора". Изданието може да закупите на хартия (7 лв.) или в pdf формат (6 лв.) тук.

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Другият Югозапад 1 Другият Югозапад

Благоевград често остава в сянката на столицата в статистически най-богатия район в България

6 дек 2019, 3396 прочитания

Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие

Светлин Якимов, маркетинг мениджър на "Регнум Банско апарт хотел и СПА"

6 дек 2019, 1065 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал градове" Затваряне
Виктория Грозева: Стара Загора се увеличава и расте

Главният архитект на община Стара Загора пред "Капитал"

Още от Капитал
Новите владетели на "Булсатком"

Водещият тв доставчик има нова акционерна структура, в която присъства един от големите инвестиционни фондове - BlackRock

Песимизъм печели, оптимизъм - губи

Създаването на къс ETF фонд върху SOFIX отваря възможност за печалби при падащ пазар

"Светкавична война" увеличи отново парите за партиите

Увеличението на държавната субсидия ще разхлаби финансовата примка за опозицията

В къщата на тайните търгове

In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.

20 книги в навечерието на 2020

Списък с книги от последните месеци и все още непреведени световни заглавия

Кино: "Славни времена"

Романс по френски с пътуване в човешкото време

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10