Пътищата на област Стара Загора
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Пътищата на област Стара Загора

Пътищата на област Стара Загора

Какво се ремонтира през 2018 г. и какво се планира през 2019 г.

Мила Чернева
2930 прочитания

© Надежда Чипева


Автор: Капитал

Стара Загора е от онези градове в България, които имат късмета да са свързани със столицата с магистрала, в случая "Тракия". Цели 92 км от нея преминават през областта. Благодарение на централното си положение в страната обаче Стара Загора е и жертва на засилен трафик, по-специално от тирове. Първокласната и второкласната пътна мрежа (съответно общо 167 км и 215 км) се явяват продължение на магистралната отсечка и там движението е също интензивно.

Всичко това значи две неща. От една страна, настилката става жертва на големия трафик и се руши. Но тъй като пътната инфраструктура в областта е от голямо значение за бизнеса и транспорта като цяло, тя се води с предимство, когато става дума за поддръжка.

Основен източник на финансиране на ремонтите на пътищата от I, II и III клас, които са отговорност на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), са оперативна програма "Региони в растеж" (ОПРР) и държавния бюджет. За общинските пътища общините трябва да осигурят средства сами.

Това е проблем дори в сравнително богата област като тази. По ОПРР в настоящия програмен период област Стара Загора има осигурено финансиране само за два пътни участъка, а общинският бюджет има доста ограничени възможности относно инвестициите в пътна инфраструктура и там ремонтите вместо от порядъка на няколко милиона са по-скоро за десетки хиляди левове. Те са и предимно в самия областен град.

Автор: Капитал

Стара Загора е от онези градове в България, които имат късмета да са свързани със столицата с магистрала, в случая "Тракия". Цели 92 км от нея преминават през областта. Благодарение на централното си положение в страната обаче Стара Загора е и жертва на засилен трафик, по-специално от тирове. Първокласната и второкласната пътна мрежа (съответно общо 167 км и 215 км) се явяват продължение на магистралната отсечка и там движението е също интензивно.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK