
Стара Загора е от онези градове в България, които имат късмета да са свързани със столицата с магистрала, в случая "Тракия". Цели 92 км от нея преминават през областта. Благодарение на централното си положение в страната обаче Стара Загора е и жертва на засилен трафик, по-специално от тирове. Първокласната и второкласната пътна мрежа (съответно общо 167 км и 215 км) се явяват продължение на магистралната отсечка и там движението е също интензивно.
Всичко това значи две неща. От една страна, настилката става жертва на големия трафик и се руши. Но тъй като пътната инфраструктура в областта е от голямо значение за бизнеса и транспорта като цяло, тя се води с предимство, когато става дума за поддръжка.
Основен източник на финансиране на ремонтите на пътищата от I, II и III клас, които са отговорност на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), са оперативна програма "Региони в растеж" (ОПРР) и държавния бюджет. За общинските пътища общините трябва да осигурят средства сами.
Това е проблем дори в сравнително богата област като тази. По ОПРР в настоящия програмен период област Стара Загора има осигурено финансиране само за два пътни участъка, а общинският бюджет има доста ограничени възможности относно инвестициите в пътна инфраструктура и там ремонтите вместо от порядъка на няколко милиона са по-скоро за десетки хиляди левове. Те са и предимно в самия областен град.

Стара Загора е от онези градове в България, които имат късмета да са свързани със столицата с магистрала, в случая "Тракия". Цели 92 км от нея преминават през областта. Благодарение на централното си положение в страната обаче Стара Загора е и жертва на засилен трафик, по-специално от тирове. Първокласната и второкласната пътна мрежа (съответно общо 167 км и 215 км) се явяват продължение на магистралната отсечка и там движението е също интензивно.
0 коментара